Is 2x ATA + 1x S-ATA RAID 0 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 16:18

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Topicstarter
Ik heb nu 2* 80 Gig 8 Mb cache Maxtors in RAID 0 operationeel, goed werkend en al stukken sneller dan een enkele 80 Gig natuurlijk.

Nu ik vraag me dus af of ik ook 3 schijven in RAID 0 kan hebben, dus zeg maar de 2 op ATA en 1 of 2 (ook Maxtor 80 gig) op de Serial ATA erbij, om samen te werken zeg maar.

Want als dat wel zo is en als dan de performance aanzienelijk beter is, zou ik dit wel willen proberen.

Heb een Asus P4C800 Deluxe die SATA RAID en ATA RAID aankan.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 16:18

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Topicstarter
Staat wel van alles over RAID in het faq maar niet dat wat ik vroeg...

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan niet hardwarematig (het zijn namelijk 2 compleet verschillende controllers), maar het kan wel softwarematig. Nadeel is dat je niet van een SWRAID0 volume kunt booten.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Voor zover ik weet kan het wel... Op dit mobo zitten naar mijn weten 2 controllers , de intel controller en de Fasttrack 478 (oid). De intel kan sata raid aan , geen pata raid. De andere controller kan zowel pata als sata-raid aan , dat op 1 en dezelfde controller. Ik heb zelf 2x 80 pata in raid 0 en 2x 250 in sata raid 0 op 1 en dezelfde controller. Het is zeker mogelijk om dan van bijvoorbeeld 4x 80 een raid 0 array te maken. :)

Raku

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb zojuist de specs van het mobo doorgenomen en je hebt gelijk. Ik ging ervan uit dat de topicstarter wel wist dat er bij RAID0 geen beperking is op de hoeveelheid schijven en dat je prima verschillende schijven door elkaar kan gebruiken. Ook vanwege het feit dat hij zogezegd niks uit de RAID FAQ kon halen (terwijl het er wel in stond).
Pagina: 1