moederbord Asus A7V8x
processor Athlon 2400+ (normale snelheid)
Ik ben overgestapt naar een Zalman Reserator 1
Ik had eerst een Zalman CNPS7000B-Cu (zo'n ronde koperen lucht koeler) en deze liet ik draaien op halve snelheid.
CPU temp was hiermee altijd ronde de 48 graden (speedfan)
Nu heb ik de reserator en heb alles gedubbelchecked qua aansluitingen enzo maar mijn temp is nu 58 IDLE !!!
ok ik verwachte niet heel heel veel van die reserator maar toch zeker wel een kleine daling.
I vind dit toch eigenlijk wel onacceptabel.
Heeft iemand dit ook?... of een idee hoe het zou kunnen?
In de BIOS wordt mijn CPU temp trouwens helemaal verkeerd aangegeven; namelijk 35 graden maar ik weet zeker dat dit niet de temp van de CPU is.
Als ik namelijk de processor op 100% laat draaien blijft deze nagenoeg constant.
(CPU op 100% gaat die andere temp naar 63...evenredig met CPU load ...)
processor Athlon 2400+ (normale snelheid)
Ik ben overgestapt naar een Zalman Reserator 1
Ik had eerst een Zalman CNPS7000B-Cu (zo'n ronde koperen lucht koeler) en deze liet ik draaien op halve snelheid.
CPU temp was hiermee altijd ronde de 48 graden (speedfan)
Nu heb ik de reserator en heb alles gedubbelchecked qua aansluitingen enzo maar mijn temp is nu 58 IDLE !!!
ok ik verwachte niet heel heel veel van die reserator maar toch zeker wel een kleine daling.
I vind dit toch eigenlijk wel onacceptabel.
Heeft iemand dit ook?... of een idee hoe het zou kunnen?
In de BIOS wordt mijn CPU temp trouwens helemaal verkeerd aangegeven; namelijk 35 graden maar ik weet zeker dat dit niet de temp van de CPU is.
Als ik namelijk de processor op 100% laat draaien blijft deze nagenoeg constant.
(CPU op 100% gaat die andere temp naar 63...evenredig met CPU load ...)