zwaar 6800 GT probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-03 21:27
enkele weker terug maakte ik al melding van een probleem met mijn MSI Geforce 6800nx GT. De resultaten in Far Cry en 3DMArk03 waren erg teleustellend.

Na raadgevingen op het forum hier heb ik m'n pc helemaal geformateerd en dus van de grond af aan alles opnieuw geïnstalleerd.
ik heb van alles de laaste nieuwe drivers erop staan.
Helaas...

Dit zijn enkele resultaten:

score in 3Dmark03 = 8679 punten
timedemo1 in Doom3 = 23,9 fps (resolutie 800x600, high quality, AA uit)

deze zijn toch veel te laag?
Als ik op de site van futuremark vergelijk met mensen met eenzelfde systeem, die halen allen rond de 11.000 punten!

Het enige wat ik nu nog kan overwegen is om m'n kaart op een andere pc te testen maar daarmee is het probleem op mijn pc niet weg natuurlijk...

en als je naar MSI mailt krijg je gewoon een autoreply terug.

wat moet ik nog doen? :'(

Verwijderd

de sis drivers al installed nieuwe versie?
kan zijn dat je cpu de bottelneck is.. was ook overgestapt van 2.53 naar 3.2 ghz p4 en had hele boost aan preformance.
agp apature size op 256 mb?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 17:12 . Reden: typo's ]

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 12:55
Ik heb zo het idee dat je geheugen de boosdoener is. 266mhz is echt te traag om een p4 goed te kunnen voeden, helemaal in single channel. Kan je dit vervangen?

Burp

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Is het niet dat wanneer je voeding te zwak is dat de GT zich automatisch terugklokt? Dit zou je slechte prestaties kunnen verklaren. Dus probeer een andere (sterkere) voeding, want 300W is erg weinig voor een GT. :)

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die voeding moet net lukken denk ik...

[ Voor 84% gewijzigd door pleasure op 27-08-2004 17:13 ]

• Gameplayer
ja, de nieuwste sis drivers staan erop
en ook agp apature size staat op 256 mb.
Zeeppoeder schreef op 27 augustus 2004 @ 17:10:
Ik heb zo het idee dat je geheugen de boosdoener is. 266mhz is echt te traag om een p4 goed te kunnen voeden, helemaal in single channel. Kan je dit vervangen?
ik heb twee latjes geheugen, twee dezelfde
Apacer 512mb 266 ddr ram geheugen

maar ik begrijp niet hoe dit zo een impact zou hebben?

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 12:55
het verschil tussen DDR 266 en DDR 400 is toch 133 mhz per latje. Vooral bij een P4 kan dit een vrij groot effect hebben op de overall performance

Burp

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
3Dmark2003 vooral kart gebasseerd, daar heeft een sloot geheugen niets mee te maken.
Mijn p3 866 en radeon 9700 scoorde beter dan mijn XP3200+ en een Radeon 9600.

Ik zou zelf denken dat de kaart of voeding niet goed is, te heet wordt en zichzelf terug gaat karren.
Als ik mijn 6800GT tever OC dan knalt ie ook terug naar 8.6K in 2003.
Kast eventjes opengooien, voeding checken (alle overbodige schijven en drives afkoppelen)
Het kan zijn dat het door de voeding komt die niet optimaal is waardoor de kaart zichzelf terugklokt. (bekend fenomeen overigens :) )

Hang er eens een andere voeding in :)

• Gameplayer
ik wil dit gerust aannemen maar hoe verklaar je dan dat mensen met eenzelfde systeem een score halen van 11.000 punten in 3Dmark03?
Dat zijn een kleine 3000 punten meer dan mijn pc.

Verwijderd

@ Zeeppoeder: dit is dus onzin, een P4 op 2,5 Ghz maakt gebruik van 133mhz (x4) FSB. DDR266 loopt hier dus synchroon mee, aangezien dit ook een FSB van 133 (x2) heeft. Verder bleek dit dus ook uit vele benchmarks, vooral bij single channel maakt alles vanaf ddr266 weinig uit qua performance voor de P4's met een 533mhz FSB. In dit geval zou het dus iets anders moeten zijn. Ik gok in dit geval inderdaad ook op de processor die in combinatie met single channel geheugen toch een beetje de bottlenek vormt. Kijk maar eens bij diegenen hun specs die wel 11.000 puntjes scoren, deze hebben vast meestal een 3 GHZ+ procesor, en meestal Dual Channel Memory. Volgens mij loopt jouw kaartje dus zoals het hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 17:50 ]

• Gehaktbal
Ik snap niet dat mensen totaal vergeten dat je geheugen half geen drol uit haalt bij 3dmark2003. En al helemaal geen 3.000 punten.

Zoals ik al zeg: het is de ingebouwde protectie van de Geforce 6 series. Bij tekort aan voeding klokt ie zichzelf terug om minder te verbruiken en toch nog te werken.
Resultaat: dat zie je nu voor je neus.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
OFFtopic @gameplayer

As woesndag worden met een beetje geluk de tweede revisie van de MSI NX800 GT kaarten geleverd. Nou had ik uit het algemene Nvidia topic begerepen dat jij er dus zo 1 hebt. Ik heb je al een keer om info gevraagd en die heb je ook gegeven. Maar nu wilde ik graag weten of je er misschien foto's van hebt en die ff kan mailen. En wat zit er trouwens van koeler op? Toch niet het reference model van NVidia (vandaar ook 2er revisie)? Bedankt alvast.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Nou, ten eerste; draai je met twee monitoren??? Zo ja, bij mij loopt alles zeer slecht als ik de 2e monitor niet softwarematig uitschakel. ...driver probleempje.

Ten tweede, gebruik Rivatuner om de CPU en RAM snelheden te controlleren en hiermee kan je goed nagaan of je kaart al dan niet tijdens 3D wordt teruggeklokt.

Verder; Sux6.

Ow, heb je een goede voeding??

Verwijderd

met goede voeding wordt bedoelt een A merk als enermax, zalman enz enz

dus heb je een a merk voeding?

Verwijderd

Geloof niet dat Gameplayer iets wil weten van een slechte voeding. Pfff, mensen vragen om advies, krijgen die maar er wat mee doen? Ho maar!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Heb je de moederbord drivers wel goed geinstalleerd, dus inclusief AGP driver? Heb je verschillende drivers van je videokaart geprobeerd? Ben je niet per ongeluk vergeten DX9b te installeren? Heb je al geprobeerd je videokaart over te clocken, en zo ja wat was het resultaat?
Heb je al geprobeerd om de rest van je systeem een beetje over te clocken, en had dat invloed? (zo ja, dan is je cpu/geheugen combinatie waarschijnlijk een bottleneck).

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

wat me gwoon opvalt is dat hij in zijn specs merk en type noemt maar de voeding staat er niets meer dan 300 watt, dus zou me nou ff niets verbazen als het een maxpower of sweex voeding is....

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

of nog erger codegen

weet iemand nog een leuke signature?

• Gameplayer
mijn voeding is een enermax 300W 12V

@Ronwiel, ik heb hier geen digitale camera, sorry hoor, maar de kaart is net dezelfde van looks zoals de foto in de startpost. Dus een eigen koperen koeler van MSI.

voor de rest
- ik werk slechts met 1 scherm
- alle nodige drivers heb ik (voor AGP, nvidia 61.77, direct x 9.0c,...)
- overclocken van de kaart verandert helaas niets aan de score

ik heb nog nooit melding gekregen dat m'n kaart
- te warm wordt
- te weinig stroom krijgt

maar toch wijst alles in de richting van de voeding zeker? ik heb naast de componenten ook nog een 7-tal casefans die wellicht ook nog wat stroom vragen?

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 19:34
probeer eens met zo weinig mogelijk op te starten (dus casecoolers eraf en zo min mogelijk hdd's en cd-rom spelers). Want als je een GT gaat hangen aan 300 watt en dan nog 7 casefans dan vraag je volgens mij ergens om.

Verwijderd

Gameplayer schreef op 28 augustus 2004 @ 10:03:- overclocken van de kaart verandert helaas niets aan de score
Met de bovenstaande opmerking geef je zelf het antwoord eigenlijk al :)
Als overclocking niets aan je score doet zit de kaart dus vast op zijn safe stand.

Dus of andere voeding proberen, of kaart omruilen suc6 !

Verwijderd

Gameplayer schreef op 28 augustus 2004 @ 10:03:
mijn voeding is een enermax 300W 12V

@Ronwiel, ik heb hier geen digitale camera, sorry hoor, maar de kaart is net dezelfde van looks zoals de foto in de startpost. Dus een eigen koperen koeler van MSI.

voor de rest
- ik werk slechts met 1 scherm
- alle nodige drivers heb ik (voor AGP, nvidia 61.77, direct x 9.0c,...)
- overclocken van de kaart verandert helaas niets aan de score

ik heb nog nooit melding gekregen dat m'n kaart
- te warm wordt
- te weinig stroom krijgt

maar toch wijst alles in de richting van de voeding zeker? ik heb naast de componenten ook nog een 7-tal casefans die wellicht ook nog wat stroom vragen?
reageer in dit topic als je advies wil om te weten welk voeding je zou kunnen kopen Welke voeding heb ik nodig? Deel 6 lees ff de 1e post door en geef dan je specs en je toekomstplannen met je systeem ff op.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 13:40 ]

• Ronwiel
  • Niet online
Jammer, van die foto's maar ik zorg er gewoon voor dat ik niet een gt krijg met de reference koeler, dan zit ik iig goed. (thanks for je react)

• Ronwiel
  • Niet online
Het volgende puk ik van de MSI site af:

System Requirements

To install the VGA card, your computer system needs to meet the following requirements:
• IBM PC compatible CPU 600MHz or faster
• Requires an AGP compliant mainboard (AGP 8X port recommended)
• 64MB system memory
• 6X or faster CD-ROM drive
• Minimum 350W system power supply required
• Operating Systems Support: Windows® XP/2000

Link:

http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=610

Verwijderd

Ik had vandaag precies hetzelfde probleem. 89xx points in 3dmark03.
Door de agp Aperture Size in de bios van 64 naar 256 te zetten was het opgelost.
Nu 11000+ points en dat met een 250Watt voeding en 2 raptors in een raid 0 :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 00:32 ]

• PowerPee
hehehe, ik volg dit wel weer met veel plezier :) Het belijft gezeik he jonges(om een PC goed te config'n) :P

Anyway, bij mij draait het idd goed; Aperture (512MB, ivm 1GB RAM).

Heb je nog met Rivatuner je clock snelheden gemonitord?? 1. Rivatuner starten, 2. bovenin naast 256-bit AGP NV40 op die knop aan de rechter kant drukken, 3. Hardware monitoring kiezen. ;)

Ik heb mijn ervaringen gepost omdat ik ook problemen met de kaart heb gehad welke ervoor hebben gezorgd dat de 3Dmark score niet naar behoren was. Uiteindelijk heb ik eens via 'standaard instellingen herstellen' in de Forceware drivers de boel weer naar hoge 3D marks gekregen....misschien helpt dit bij jou ook???

Goedluck, enne DigiBilly; shut up. Mensen posten om suggesties te krijgen. Ga ergens anders loos posten :r

• Gameplayer
m'n aperture size stond al op 512 dus dat zal het wellicht niet zijn.

Ik hoop dat het m'n voeding is die tekort schiet...
Aan m'n systeem hangt ook nog het volgende
- speakerset Z-560 van Logitech
- Keyboard+muis Logitech MX

Vreten deze componenten nog stroom via mijn voeding of niet?
Ze hebben beiden een aparte stroomkabel.

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Je muis en keyboard zouden nog wat stroom kunnen vreten via de usb uitgang maar dat moet toch gewoon werken

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• PowerPee
Heb je je NV op een aparte voedings kabel(dus zonder andere apparaten) aangesloten? Misschien kan je een dealtje maken met een locale computer boer; even de voeding testen en direct weer terug brengen indien het niet de oorzaak blijkt te zijn.

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 27 augustus 2004 @ 17:52:
Ik snap niet dat mensen totaal vergeten dat je geheugen half geen drol uit haalt bij 3dmark2003. En al helemaal geen 3.000 punten.

Zoals ik al zeg: het is de ingebouwde protectie van de Geforce 6 series. Bij tekort aan voeding klokt ie zichzelf terug om minder te verbruiken en toch nog te werken.
Resultaat: dat zie je nu voor je neus.
Ik snap niet dat jij het volgende niet snapt:

Naarmate de kaarten sneller worden vromt het systeem steeds meer de bottleneck. Aangzien de TS een nogal traag systeem heeft kan dit best het probleem zijn. Daarnaast haalt hij evengoed nog dik 8000 punten.

Ik wil de framerates wel eens zien...

Een compare url zou ook wel fijn zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 21:29 ]

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06-2025
lekker eigenwijs, blijven beweren dat de voeding voldoende is.....
advies is 350, je hebt 300, 1+1 = ?

kijk of je ergens een leuke voeding kan lenen....... (en geen el cheapo......:P)

Verwijderd

"nogal traag systeem" :) Met een P4 2,5 zou hij met gemak meer moete halen. Ik geloof zelf ook meer in een soort beveiliging. Voeding checken dus

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 21:35 . Reden: ff ]

• Gehaktbal
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 21:28:
[...]

Ik snap niet dat jij het volgende niet snapt:

Naarmate de kaarten sneller worden vromt het systeem steeds meer de bottleneck. Aangzien de TS een nogal traag systeem heeft kan dit best het probleem zijn. Daarnaast haalt hij evengoed nog dik 8000 punten.

Ik wil de framerates wel eens zien...

Een compare url zou ook wel fijn zijn..
Omdat ik met een P3 866 nog meer haal met een Geforce 6800GT.... daarom ;)

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-08 20:20
Ik denk niet dat het de voeding is. Ik heb een cheap ass 300 watt voeding met mijn op ultra geklockte GT ook met 2 hd's, dvd brander, dvd spelr en een P4 met 512mbram ook overgeklockt met hoge voltages.

[ Voor 3% gewijzigd door @baddon op 30-08-2004 00:39 ]

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Laten we eens gaan rekenen!

Een zéér goede voeding kan nog niet eens 70% van het opgegeven wattage constant leveren.
70% van 300W = 210W beschikbaar constant wattage.

Deze stroomvreters heb jij aan je 300W voeding hangen.
Ik schat een paar wattages,correct me if i'm wrong:

Asus P4S8X-X mobo / 25W
P4 2,5 / 50W
2x512 MB 266DDR / 30W
80 Gb HD / 25W
CDrw / 12,5W
DVD / 12,5W
Creative Audigy / 10W
7 casefans / 17,5W
------------------------------------- +
182,5W

Nu doen we eens 210 minus 182,5 ... en dat is ... *schrik*

27,5 -> zevenentwintig en een halve watt over voor je 6800GT

(je netwerkkaart en aangesloten i/o apparatuur niet eens meegerekend)

UhhuH

Ontkoppel je casefans,audigy,dvd,cdrw eens en je hebt 52,5W meer voor je beeldkaart!

[ Voor 12% gewijzigd door I Am Weasel op 30-08-2004 02:07 ]

• Gameplayer
helaas, na een tijdje op mijn voeding te hebben gewacht was het dan vandaag zover:

de test met een 450 Watt voeding (voor de rest zelfde systeem)

opnieuw een schamele 8200 marks in 3Dmark03

ik zal met een kapotte kaart zitten zeker?
maar probeer hiervoor maar eens een nieuwe te krijgen... :'(

iemand nog suggesties voor deze wanhopige gamer?

Verwijderd

mogen we ook ff weten welke 450 watter jij gekocht hebt? toch geen qtec hoop ik?

• PowerPee
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 23:23:
mogen we ook ff weten welke 450 watter jij gekocht hebt? toch geen qtec hoop ik?
:+ :X

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 23:23:
Lekker makkelijk dat zeiken op Q-Tec.

Zelf wel eens zo'n ding gehad of praat je alleen maar met de rest mee?
Heb zelf op mijn werk genoeg pc's gebouwd met zwaardere hardware erin dan de TS en die liepen allemaal superstabiel en zonder problemen oftewel zo erg is het nou ook weer niet met Q-Tec gesteld.

Systeem Specs

• KBDE
  • Laatst online: 04-08 14:01
Een andere voeding voor een hogere performance ????? Welke jojo heeft je dat wijs gemaakt ?? :D Wel _/-\o_ hoor .. LOL

Als je voeding niet voldoende is dan uit zich dit wel, in random errors, complete vastlopers, of in extreme gevallen in rook en verbrande electronica geur. Maar echt niet in de performance....

Maar goed.

Kan me voorstellen dat het een GT kaart is waarbij hier daar wat pixel/vertex units te veel zijn gedeactiveerd van de core. Even kijken via de nieuwe Rivatuner kan geen kwaad lijkt me. Evt kun je ze daarmee ook aanzetten om te testen.

Overigens... de cpu kan en zal ook een limiterende factor zijn, zeker bij doom3, farcry.

Edit: Hier de link: http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1942

PS: Die protectie waar men het over heeft hebben de 5900 series ook al. Dit is de protectie als de voedingsstekker niet erin zit. (een los contact heeft, of de spanning daadwerkelijk te laag is)
Hierbij zie je echter direct dat de core flink is terug geklokt, ook krijg je een foutmelding in windows. Evt (afhankelijk van kaart) ook al direct in bios.

[ Voor 25% gewijzigd door KBDE op 05-10-2004 01:20 ]

Verwijderd

@drunkfux, om mezelf ff te verduidelijken: de 450 watt van een qtec is niet echt 450 maar eh... 330 in werkenlijkheid of zoiets? (daar doelde ik op) geen zin om het alweer op te zoeken... maar spreek jij dit tegen? denk nou niet dat ik een goeie dure PSU heb, uit geldgebrek heb ik nu dus maxpower 350 met 9700pro en p4 2,8 en dat is net zo slecht als een qtec is alhoewel maxpower niet sjoemelt met de wattageaanduiding...

@KBDE volgens de mensen hier klokt de kaart zichzelf terug bij een gebrek aan voltage... welke jojo dat was moet je topic ff doorlezen. aangezien p4 zoiets doet bij een overhitting wil ik het best geloven dat het kan.

Verwijderd

Occy74 schreef op 05 oktober 2004 @ 01:14:
[...]
Lekker makkelijk dat zeiken op Q-Tec.

Zelf wel eens zo'n ding gehad of praat je alleen maar met de rest mee?
Heb zelf op mijn werk genoeg pc's gebouwd met zwaardere hardware erin dan de TS en die liepen allemaal superstabiel en zonder problemen oftewel zo erg is het nou ook weer niet met Q-Tec gesteld.
SPijt mij behoorlijk maar Q-tec voedingen zijn gewoon brak.

Als je de Voeding topic doorneemt en de ervaringen van TWeakers hier op GoT zijn dik 90% er mee eens dat Q-Tec voedingen totaal waardeloos zijn om hoge 12+ lijnen te geven.

De waardes op de websites geven het ook zelf aan.

12+ @ 14A dit is bij Q-tec voeding 550Watt (zelf had ik die ook)

12= @ 30A dit is bij de Tagan voeding 480Watt (heb ik nu)

Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 3"

Een wereld van verschil qua performance, voedinglevering aan CPU, Mobo, Mem, en speciaal de GT videokaart die minimum 300Watt vraagt.

Dat betekent dus ook Dat de voeding 300Watt zal moeten geven.

Een Q-tec 550Watt levert peak vermogen 285 Watt. Ik kreeg zelf ook spontane reboots of dat mijn 3Dmark03 in elkaar klapte qua prestaties.

Mijn score ging van Q-tec 550 watt met 3dmark03 score @ 8910
Naar mijn nieuwe Tagan 480watt voeding op 12817. en dit door de mem en core van 350 naar 400. wat eerst niet eens met de Q-tec kon doen.
en de mem van 1100 @ 1130.

vertel jij mij nou maar eens dat Q-tec niet bagger is! 8)7

1user compenseert niet met 50+ negatieve users op Q-tec voedingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 01:44 ]

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
misschien kan het liggen doordat je de drivers in de verkeerde volgorde hebt geinstallleerd?
dat had ik namelijk met mijn 9800 pro , eerst moesten de moederbord drivers erop voordat ik de ati drivers op moest gooien , anders had ik een score van 3000 ipv 6000

Verwijderd

Ik kan hem ook draaien met 280 watt voeding zonder problemen, en haal boven de 11000 punten, dus kijk dan gewoon ff of er in je bios iets niet verkeerd staat.

Mijn voeding is Enermax

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 08:40 ]

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:29

BHR

Misschien domme opmerking hoor (ben niet super qua hardware :p), maar heb je ook al eens geprobeerd fast-writes in je bios uit/aan te zetten? Ik heb zelf het gevoel dat bij mijn systeem dit de oorzaak van lage performace was...

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• Gameplayer
mijn voeding is een enermax 480 Watt.

aperture size staat op 256 en ook met fastwrite te veranderen is er geen verschil.
ik zal eens kijken wat rivatuner me kan vertellen.

Verwijderd

Gameplayer schreef op 05 oktober 2004 @ 09:45:
mijn voeding is een enermax 480 Watt.

aperture size staat op 256 en ook met fastwrite te veranderen is er geen verschil.
ik zal eens kijken wat rivatuner me kan vertellen.
Nu heb je een 480 watt voeding? 8)7

In je specs staat 300Watt :?

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 09:32
TS heeft halverwege dit topic een nieuwe voeding aangeschaft... Was 300W, nu 480W. Wel even het topic lezen voordat je iets post...

Verwijderd

JeroenG33 schreef op 05 oktober 2004 @ 10:03:
TS heeft halverwege dit topic een nieuwe voeding aangeschaft... Was 300W, nu 480W. Wel even het topic lezen voordat je iets post...
Had het topic al gelezen, alleen eroverheen gelezen.

Laat hem ook zijn specs veranderen.
Dit brengt verwarring op.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

Shunt

Boe

test deze kaart eens in een andere pc. met totaal andere hardware. dus bvb een amd ofzo. maar wel zo rond de 2500+ of 2.5 ghz en bench dan nog een keer. dan weet je zeker of het de pc is of de kaart zelf.

en over dat een voeding de prestaties niet beinvloeden dat is dus 100% zeker wel. de nieuwe generatie kaartjes zorgt er voor dat ze in een safe mode gaan draaien als ze niet genoeg stroom krijgen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Gameplayer
ik heb rivatuner even erop gezet maar kan er mij iemand vertellen waar ik precies moet naar op zoek gaan?
ik weet niet echt waar ik moet letten en waar ik wat moet zoeken...

• Gameplayer
dit zijn gegevens die ik al uit Rivatuner haalde, zijn deze goed?

$ffffffffff ---------------------------------------------------
$ffffffffff Northbridge information
$0400000000 Description : SiS 648
$0400000001 Vendor ID : 1039 (SiS)
$0400000002 Device ID : 0648
$0400000003 AGP bus : revision 3.0
$0400000004 AGP status : enabled
$0400000005 AGP rate : 4x 8x supported, 8x selected
$0400000006 AGP SBA : hardwired, enabled
$0400000007 AGP FW : not supported
$ffffffffff Display adapter information
$0000000000 Description : MSI MS-StarForce GeForce 6800 G...
$0000000001 Vendor ID : 10de (NVIDIA)
$0000000002 Device ID : 0045
$0000000003 Location : bus 1, device 0, function 0
$0000000004 Bus type : AGP revision 3.0
$0000000005 AGP status : enabled
$0000000006 AGP rate : 4x 8x supported, 8x selected
$0000000007 AGP SBA : hardwired, enabled
$0000000008 AGP FW : supported, disabled
$0000000009 Base address 0 : bf000000 (memory range)
$000000000a Base address 1 : e0000000 (memory range)
$000000000b Base address 2 : be000000 (memory range)
$000000000c Base address 3 : none
$000000000d Base address 4 : none
$000000000e Base address 5 : none
$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$0100000000 Graphics core : NV40 revision A1 (16x1,6vp)
$0100000001 Hardwired ID : 0045 (ROM strapped to 0045)
$0100000002 Memory bus : 256-bit
$0100000003 Memory type : DDR (RAM configuration 07)
$0100000004 Memory amount : 262144KB
$0100000005 Core clock : 351.000MHz
$0100000006 Memory clock : 501.188MHz (1002.375MHz effecti...
$0100000007 Reference clock : 27.000MHz
$010000000b HW masked units : none
$ffffffffff NVIDIA VGA BIOS information
$1100000000 Title : GeForce 6800 GT BIOS
$1100000002 Version : 5.40.02.15.01
$1100000001 BMP version : 5.28
$1100000100 BIT version : 1.00
$1100010000 Perf. level 0 : 350MHz/500MHz/1.30V
$1100020000 VID bitmask : 00000011b
$1100020100 Voltage level 0 : 1.10V, VID 00000000b
$1100020101 Voltage level 1 : 1.30V, VID 00000010b
$1100020102 Voltage level 2 : 1.40V, VID 00000001b
$1100000003 SW masked units : none

Verwijderd

Alles staat goed, Maar fastwrites staan uit, probeer ze is aan te zetten.

• Gameplayer
in m'n bios staat fast write nochtans op enabled :?

moet ik dit nog ergens anders instellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 14:27:
Alles staat goed, Maar fastwrites staan uit, probeer ze is aan te zetten.
Als je de uitlezing van Rivatuner goed bekijkt staat er dat Fastwrites niet ondersteund wordt door de northbridge.

@Gameplayer,

Rivatuner zegt dus dat FW niet ondersteund wordt, maar je ziet het wel in je bios staan? Misschien even kijken of er inmiddels een bios update beschikbaar is?
FW maakt niet veel uit in prestaties, het zorgt vaak voor instabiliteit.

Verwijderd

sluit je 300 watter weer aan en zet naast je huidige pc een brak pc'tje met die 480 watt voeding in , vervolgens sluit je van die 480Watt een molex op de 6800GT aan :9 Uiteraard moet je die brakke of niet brakke pc aanzetten 8)7

ff alles uitgelegd:

*Format c:\
*Chipset drivers instaleren
*VGA drivers installeren
*DX9.0C installeren
*Je aa en af afzetten :X Bij opties van videokaart (dus niet 'application controlled)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:52

OMD

drivers 66.88 al geinstalled???
ik had een chieftec 300 watt voeding / dacht dat ie super stabiel was maar heb hem toch maar omgeruild voor een 400 watt Aopen en ik kan je zeggen... dat scheelt!!!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 22:03:
sluit je 300 watter weer aan en zet naast je huidige pc een brak pc'tje met die 480 watt voeding in , vervolgens sluit je van die 480Watt een molex op de 6800GT aan :9 Uiteraard moet je die brakke of niet brakke pc aanzetten 8)7
NOOIT DOEN!!!!!!

Je hebt dan kans dat er een verschil zit in de 12volt van de ene pc en van de andere, deze spanning gaat dan door je kaart van de ene pc naar de andere lopen, gevolg: dingen GAAN DAN STUK

Edit... ok het hoeft niet allemaal stuk te gaan, maar de kans is vrij reeel, dus ik dacht, laat eens een waarschuwende post plaatsen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 07:38 ]

Verwijderd

offtopic:
smiling pitbull, lol hoe kom je op die naam... maarem repareer die quote ff met een [/q] aan het einde, dat leest wat beter dan nu...

• IntelForce
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
OMD schreef op 05 oktober 2004 @ 22:18:
drivers 66.88 al geinstalled???
ik had een chieftec 300 watt voeding / dacht dat ie super stabiel was maar heb hem toch maar omgeruild voor een 400 watt Aopen en ik kan je zeggen... dat scheelt!!!
Waar haal jij die drivers vandaan? Ik ken wel de 66.81 drivers maar niet 66.88 drivers.

• Gameplayer
ik heb nu m'n videokaart op een rechtstreekse lijn vanuit m'n voeding aangesloten en zowel m'n videokaart als m'n processor lichtjes overclockt (processor van 2,5 naar 2,6). Nu haal ik in 3D Mark03 een score van 9005 punten tegenover 8200 à 8400 uit het verleden.

Nu is mijn vraag of ik er goed aan doe om te veranderen naar een Athlon64 3400+ met bijbehorend moederbord (socket 753)?
En kan dit gemakkelijk veranderd worden zonder voor de rest al de componenten terug opnieuw te moeten installeren, m.a.w. is aansluiten en heropstarten voldoende?

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

1) ja een nieuw systeem heeft nut, aan jouw om te bepalen of het zijn geld waard is

2) nee, windows moet er op nieuw op , dat kan echt niet anders, tenzij je zin hebt in nog een ''mijn pc performed slecht'' topic ;)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Als je een bord wil kopen voor een betere performance, zou ik eerst de kaart eens in een ander systeem testen. Ik haal hier 12000 3DMark03 met een XFX 6800 GT en een AMD XP-M2500@2500MHz. Als ik mijn score vergelijk met AMD64-systemen, is het verschil minimaal.
Pagina: 1