Ipod mini aan mijn receiver hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Hoi,

Het lijkt me handig om mijn I-pod mini aan mijn receiver te hangen (of elders als ik eens ergens op bezoek ben).

Maar, om hier nu zo'n kit van 85 euro voor aan te schaffen, vind ik een tikkie overdreven. Heb al geexperimenteerd met een jack naar tulp-kabeltje, maar dan is het geluidsniveau zo laag (ok, moet ik geluid van Ipod harder zetten), maar de vraag is...kan dat kwaad????

Heeft iemand soortgelijke wens/ervaring en een makkelijke oplossing, of is de oplossing die ik zelf al had verzonnen de meest eenvoudige?

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Dat lijkt mij wel ja ;) En het volume van je iPod hoger zetten kan volgens mij geen kwaad, anders zou dat niet mogelijk zijn ;). Hooguit dat je batterij iets sneller opgaat, maar dan zou je hem gewoon aan je adapter kunne hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 08:38

supersook

Professioneel prutser

Veel receivers hebben een instelling voor het volume van het inkomende signaal (aux dus), bij mij staat die in ieder geval altijd voluit omdat je anders inderdaad vrij weinig hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00
Je kunt een dock aanscaffen voor de iPod mini.
Ik heb zelf een 3g iPod, met docking station. Als ik me iPod in het dock heb staan, en het dock op mijn versterker aansluit, kan het volume van de iPod zalf gewoon op nul staan. Het volume is dan gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

je moet gewoon een iPod mini dock kopen en dan even een interlinkje halen bij de betere HI-FI zaken

zo heb ik het ook gedaan :) ik heb me kabeltje hier gehaalt : www.hificorner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat zijn allemaal vrij dure oplossingen, en die dure Monsterlink(?) kabel is gewoon precies hetzelfde als een normale jack->tulp kabel.
Voor een kwaliteitskabel hoef je echt niet te gaan, het is geen Mark Levinson-pod.

Waar je idd gewoon op moet letten is dat je je kabel op een echte aux-input zet, aan de kabel zal het niet liggen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb mijn iPod weleens aan receiver aangesloten. Maar het geluid uit de line-out van dock was echt slecht (extreem laag volume). Uit de headphone uitgang en het volume van iPod ongeveer op de helft was het al een stuk beter. En ik heb echt geen slechte receiver en andere apparaten die ik op de tape1 ooit heb aangesloten hadden wel een normaal volume. Mijn iPod staat dan wel gewoon in dock maar dat is vooral vanwege de voeding

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Klein vraagje, is het wel goed om je iPod 'continu' te docken ? Gaat 't ten koste v/d accu of zit er een slimmigheidje in de voeding/iPod ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 29 augustus 2004 @ 05:13:
Klein vraagje, is het wel goed om je iPod 'continu' te docken ? Gaat 't ten koste v/d accu of zit er een slimmigheidje in de voeding/iPod ?
nix mis mee, hij laadt gewoon op to 100% (zoals al zo vaak gezegd, het is beter om hem steeds met kleine stukjes op te laden dan hem helemaal leeg te laten lopen!!!), en dan zit ie vol.
En hij is na 80% vol toch al over geschakeld op druppel-laden, dit gaat enorm langzaam en tast je batterij dus niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Canaria schreef op 29 augustus 2004 @ 02:27:
Ik heb mijn iPod weleens aan receiver aangesloten. Maar het geluid uit de line-out van dock was echt slecht (extreem laag volume). Uit de headphone uitgang en het volume van iPod ongeveer op de helft was het al een stuk beter. En ik heb echt geen slechte receiver en andere apparaten die ik op de tape1 ooit heb aangesloten hadden wel een normaal volume. Mijn iPod staat dan wel gewoon in dock maar dat is vooral vanwege de voeding
Hmm, ik heb geen dock maar het is niet enorm slecht... vreemd ik heb dat probleem niet wat voor versterker heb je? gebruik je wel goede kabels?
Pagina: 1