Toon posts:

Wat voor laptop kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het pc-prive voordeel binnenkort waarschijnlijk ten einde loopt zit ik er toch maar aan te denken om nog een laptop aan te schaffen. Ik heb me eigenlijk nog nooit verdiept in de hele laptop wereld dus ik vraag me nu af waar ik op moet letten en hoe de verschillende laptop cpu's presteren. Helaas kan ik alleen ui t HP's kiezen, dus de keuze is niet zo heel groot.
Bij de machines van rond de € 1000 is er de keuze uit de volgende processoren:

Mobile Intel Celeron M 320 (1,3ghz)
AMD Athlon XP-M 2800+ PowerNow!
Intel Pentium Centrino M 705 (1,5ghz)

Met een bijna dubbele processor snelheid lijkt mij de AMD toch een stuk beter. Maar heb eigenlijk geen idee hoe deze Intels presteren. Daarnaast hebben de Laptops met Intel tevens een Intel videokaart en de AMD een Geforce 4 440GO (lijkt mij ook beter).

Kortom kan iemand mijn idee bevestigen of juist tegenspreken? Heeft iemand ervaring met een van deze machines of kan je me andere adviezen geven?

Ik hoor het wel? Thanx

Verwijderd

iig nooooit een celeron nemen. die AMD lijkt mij ook de beste keuze, want met zo'n Intel videokaart kun je nagenoeg niet gamen, en met die Geforce wel.
En je wilt toch af en toe een spelletje spelen neem ik aan??

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De Celeron M schijnt anders behoorlijk goed te presteren in vergelijking met z'n grotere broer, de pentium M. Alleen de celeron M heeft geen speedstep waardoor dat ding nogal warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, precies. Een beetje gamen af en toe moet zeker kunnen.

Alleen is het niet zo dat AMD cpu's meer stroom verbruiken? En hoe erg zal dit te merken zijn in de bruikbaarheid van de accu?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 16:40:

Met een bijna dubbele processor snelheid lijkt mij de AMD toch een stuk beter.
De 2800+ van AMD is een type nr, geen kloksnelheid....Hij haalt de 2800 Mhz. lang niet, en de kloksnelheid van de Centrino's in tegendeel liggen heel wat hoger. De Centrino (banias) 1.5 Ghz. wordt vergeleken met een P4 2.4 Ghz...

Verwijderd

Thefirstikke schreef op 27 augustus 2004 @ 16:49:
De Celeron M schijnt anders behoorlijk goed te presteren in vergelijking met z'n grotere broer, de pentium M. Alleen de celeron M heeft geen speedstep waardoor dat ding nogal warm wordt.
Presteert ie goed? Hmm, dat wist ik niet. In mijn wereld is een celeron nog altijd no-go.
Wat betreft die batterij: die is zo op ja. uur of 2.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

P4-M 2.4Ghz, scheelt zo'n 25%, maar goed....

Ik zou gewoon voor de beste notebookproc gaan die er is en dat is idd de centrino. Makkelijke keuze lijkt mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 16:56:
[...]

De 2800+ van AMD is een type nr, geen kloksnelheid....Hij haalt de 2800 Mhz. lang niet, en de kloksnelheid van de Centrino's in tegendeel liggen heel wat hoger. De Centrino (banias) 1.5 Ghz. wordt vergeleken met een P4 2.4 Ghz...
Klopt de AMD loopt op iets van 2,1ghz. Echter een XP2400 is ongeveer wel net zo snel als een P4 2.4ghz

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Hummmmm pcprivé is per direct afgeschaft...!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

telaat per vanmiddag is pc prive afgeschaft

just for the info

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Had er nou zelf maar een gekozen, zonder het hier te vragen, dan was je nog op tijd geweest..... :D

Verwijderd

Waarom wil(de) je het eigenlijk bij PC-Prive bestellen?

Verwijderd

De regeling loopt officieel tot vrijdag 27 augustus 17.00 uur.
Net te laat dus :'(

Verwijderd

omg das lulllig :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 17:04:
Waarom wil(de) je het eigenlijk bij PC-Prive bestellen?
Lol tis geen winkel hoor

Verwijderd

Topicstarter
Kut zeg!!!

De overheid gunt je ook niets meer tegenwoordig...
Pagina: 1