Omdat het pc-prive voordeel binnenkort waarschijnlijk ten einde loopt zit ik er toch maar aan te denken om nog een laptop aan te schaffen. Ik heb me eigenlijk nog nooit verdiept in de hele laptop wereld dus ik vraag me nu af waar ik op moet letten en hoe de verschillende laptop cpu's presteren. Helaas kan ik alleen ui t HP's kiezen, dus de keuze is niet zo heel groot.
Bij de machines van rond de € 1000 is er de keuze uit de volgende processoren:
Mobile Intel Celeron M 320 (1,3ghz)
AMD Athlon XP-M 2800+ PowerNow!
Intel Pentium Centrino M 705 (1,5ghz)
Met een bijna dubbele processor snelheid lijkt mij de AMD toch een stuk beter. Maar heb eigenlijk geen idee hoe deze Intels presteren. Daarnaast hebben de Laptops met Intel tevens een Intel videokaart en de AMD een Geforce 4 440GO (lijkt mij ook beter).
Kortom kan iemand mijn idee bevestigen of juist tegenspreken? Heeft iemand ervaring met een van deze machines of kan je me andere adviezen geven?
Ik hoor het wel? Thanx
Bij de machines van rond de € 1000 is er de keuze uit de volgende processoren:
Mobile Intel Celeron M 320 (1,3ghz)
AMD Athlon XP-M 2800+ PowerNow!
Intel Pentium Centrino M 705 (1,5ghz)
Met een bijna dubbele processor snelheid lijkt mij de AMD toch een stuk beter. Maar heb eigenlijk geen idee hoe deze Intels presteren. Daarnaast hebben de Laptops met Intel tevens een Intel videokaart en de AMD een Geforce 4 440GO (lijkt mij ook beter).
Kortom kan iemand mijn idee bevestigen of juist tegenspreken? Heeft iemand ervaring met een van deze machines of kan je me andere adviezen geven?
Ik hoor het wel? Thanx