Onder XP ben ik via een Microsoft VPN verbonden met mijn (SME) server thuis en dit werkt prima. Ik krijg van mijn server een IP adres en ik kan verder alles doen wat ik wil.
Met VMware wil ik nu PXE booten via deze VPN want op mijn SME server heb ik een PXE server ingericht (deze werkt lokaal prima). Nu wil ik graag VMware laten opstarten via mijn PXE server.
Dus VMware moet zoeken naar een DHCP adres via de Windows VPN bij mijn machine thuis. En daar gaat het mis want de VPN verbinding is een soort van dial-up en geen physieke adapter.
Kan ik VMware toch aan de praat krijgen? Moet ik statische routes bouwen oid?
PS. Kan een mod mijn topictitel aanpassen?
Met VMware wil ik nu PXE booten via deze VPN want op mijn SME server heb ik een PXE server ingericht (deze werkt lokaal prima). Nu wil ik graag VMware laten opstarten via mijn PXE server.
Dus VMware moet zoeken naar een DHCP adres via de Windows VPN bij mijn machine thuis. En daar gaat het mis want de VPN verbinding is een soort van dial-up en geen physieke adapter.
Kan ik VMware toch aan de praat krijgen? Moet ik statische routes bouwen oid?
PS. Kan een mod mijn topictitel aanpassen?
[ Voor 4% gewijzigd door Neus op 27-08-2004 16:16 . Reden: Shit, topictitel niet afgemaakt. Help! ]
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !