[XP] Rechter muisknop crasht explorer*

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Ik draai Win XP Pro SP1 en sinds een tijdje crasht Explorer als ik met mijn rechter muisknop op een map klik. Nu heb ik al gezocht in GoT en dit gevonden:
Explorer crasht Maar daar wordt niet echt een oplossing geboden.
Ook via Google wordt ik niet veel wijzer, terwijl een zoektocht op MS KB me ook niet veel helpt.

Het enige wat ik recent heb geinstalleerd zijn een paar spyware removal tools.
Systeemherstel is enabled, maar daar gaat mijn eerste voorkeur niet naar uit.

Iemand een idee?

ps. op virussen gescand met Norton Antivirus 2004 (met de meest recente updates) en geen virussen gevonden

[ Voor 9% gewijzigd door Goliath op 27-08-2004 15:53 ]

Verwijderd

heb je het ook als je de muis bijvoorbeeld op het bureaublad hebt, en je duwt de Context-menu knop op je keyboard in? (dat is die ééne windows knop die niemand ooit gebruikt, die rechts zit, met een menuutje met muiscursor als logo)

Als dat ook fout gaat, is er ergens iets foeked oep aan Explorer. Doet die het altijd wel goed dan heb je én een workaround, én een brakke muisdriver.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Toen de source-code van half-life 2 werd gejat, had die gast ook last van een crashende explorer.exe als hij zijn rechtermuisknop gebruikte.
Zorg dat je goed beveiligd bent want het kan een teken zijn dat iemand met je pc aan het rotzooien is.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Het is waarschijnlijk beter je pc ook even te controleren aan de hand van deze howto: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd evenals de drivers voor de muis en tobo.
Hopelijk is het probleem nu opgelost. Met de beveiliging zal het denk ik wel goed zitten, ik gebruik Norton Internet Security. Op verschillende websites heb ik een portscan laten doen, en kwam goed uit de test.

• Goliath

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
leon1e schreef op 27 augustus 2004 @ 22:35:
Het is waarschijnlijk beter je pc ook even te controleren aan de hand van deze howto: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]
Dat lijkt me niet het probleem: ik heb nl. gescand met Ad Aware, Search & Destroy en Spybot. Dat verhielp het probleem niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

DickTator schreef op 27 augustus 2004 @ 23:01:
Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd evenals de drivers voor de muis en tobo.
Hopelijk is het probleem nu opgelost. Met de beveiliging zal het denk ik wel goed zitten, ik gebruik Norton Internet Security. Op verschillende websites heb ik een portscan laten doen, en kwam goed uit de test.
als je nou van plan bent binnen een paar uur je PC te herinstalleren he, open dan geen topic? :)

Nu gaan mensen moeite doen om jou te helpen met een oplossing - en dan blijk je daarna je PC al geherisntalleerd te hebben en dat is gewoon zonde van onze tijd :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.