[Farcry] Center speaker doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik ben lekker met farcry bezig op mijn nieuwe pc. Nu stel ik in die configuratie in dat ik een 5.1 speakersetje heb (Logitech z5300), maar ingame zegt hij alleen dat ik voor surroundsound kan kiezen en dan doet mijn center speaker het dus niet. Iemand vergelijkbare problemen?

Sys:
AMD643200+
1Gb mem
Geforce 6800GT
SB Audigy 2 zs

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
En wat heb je zelf al allemaal geprobeert? Dat ontbreekt namelijk in je startpost.

• -TheNose-
Ik heb nagekeken wat mijn speakerinstellingen zijn in de drivers van mijn audigy 2, heb met de geluidsinstellingen in het spel zelf gespeeld (zelf compatibility modus gedraaid, maar das pas echt brak). Gecheckt of mijn dvd's wel 5.1 geluid geven (en jawel hoor prima). Drivers zijn de nieuwste drivers.

Echt heel vreemd ingame in het optie scherm geeft hij gewoon geen 5.1 geluid aan (alleen surround) en met config tooltje vanuit startmenu geeft hij wel 5.1 geluid weer.

Is echt irri als er nu geluid recht voor me is (speech) hoor ik dus niks...

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

heb je toevallig ook krakend geluid in Farcry ?? Heb ik namelijk wel met mun Audigy 2 in Far Cry en surround werkte ook nie helemaal lekker. Hoorde wel over alle speakers, maar kraakte of het beeld haperde. Heb je de 1.2 patch installed ?? Beter van nie iig. kweenie of die ook sound probs geeft, maar hij is in ieder geval niet goed (niet voor nix issie teruggenomen).

Alle goede moederbord en soundforce drivers installed ??

Kweet ut ook nie helemaal wat het probleem kan zijn, maar je weet maar nooit ... Succes in ieder geval !

• -TheNose-
Ja ik heb de 1.2 patch geinstalleerd staan, juist omdat dan mijn 6800GT een beetje tot zijn recht komt (mooi water etc)...zijn hier sound problems mee bekend?
Ik heb trouwens wel last van wegvallend geluid...mijn eigen wapen hoor ik, maar tegenstanders niet (geen stemmen etc) en eigen voetstappen ook niet...

• JediUberknaft

JediUberknaft

Psies dat probleem had ik dus ook, met wegvallen van tegenstander geluiden enzo ...( je hoort jezelf ook met sommige dingen nie, reloaden geloof ik enzo) Dan moet je de game geluiden niet op surround zetten maar op dolby 5.1 en EAX uit en die daaronder staat ook. Niet zoals we het eigenlijk willen natuurlijk ... Maar zo werkt het bij mij beter. Beter is dan ook het enige goede woord, ik heb geen last meer van wegvallend geluid, maar nog steeds af en toe kraken ... Echt zwaar klote ... maar ik weet nie wat ik daar nog aan moet doen. Egt alles al geprobeerd.
Misschien ook iets met onze geluidskaart te maken .. Maar zou onzin wezen aangezien het een top kaart is ! En duuur....

Ik heb die 1.2 patch nooit installed omdat ik zag dat er veel probs mee waren, geluid probs weet ik zo snel nie. Volgens mij nie. Ik had het al met de 1.1 patch en volgens mij ook zonder die patch al.

Probeer eens die instellingen te doen zoals ik het heb. Wie weet ..

[ Voor 12% gewijzigd door JediUberknaft op 27-08-2004 21:21 ]

• -TheNose-
Mijn grootste probleem is denk ik dat ik ingame niet voor 5.1 kan kiezen...

• JediUberknaft

JediUberknaft

de sound instellingen in far cry zelf bedoel ik dan natuurlijk heh .. Niet van je windoos. Maar in Far cry op 5.1 zetten. Niet op surround, en EAX uitzetten.

Als je dat niet kan instellen in Far Cry, wat me erg onwaarschijnlijk lijkt. Dan zou ik hem opnieuw installen en dan alleen de 1.1 patch eroverheen

[ Voor 33% gewijzigd door JediUberknaft op 28-08-2004 11:25 ]

• -TheNose-
is niet onwaarschijnlijk menu ingame geeft alleen surround aan geen 5.1!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik weet het niet zeker hoor maar volgens mij maakt far cry helemaal geen gebruik van de center speaker

heb zelf ook een 5.1 set en bij bijvoorbeeld doom 3 werkt de center speaker wel alleen in far cry heb ik het nog niet gehoort

• JediUberknaft

JediUberknaft

-CKY2K- schreef op 28 augustus 2004 @ 14:03:
is niet onwaarschijnlijk menu ingame geeft alleen surround aan geen 5.1!
Dan kan het volgens mij alleen maar nog aan die patch liggen. Want ik zie het bij mij en 2 vrienden gewoon staan ( allemaal 1.1 patch ) Dus probeer dan te uninstallen, reinstallen en dan alleen de 1.1 patch erop te knallen. Die center speaker behoord gewoon te werken dan. Bij mij in ieder geval wel met deze instellingen ( en bij mun maten ).

• -TheNose-
Maar ziet het spel er dan nog wel een beetje uit? Hoorde dat die 1.2 patch voor een enorme grafische verbetering zorgde bij 6800 kaarten...

• JediUberknaft

JediUberknaft

Of het er nog een beetje uitziet ?? Waarom zou het spel er zonder die patch niet goed uitzien dan ?? Heb nog nooit een patch meegemaakt die een spel in 1x veel mooier maakt, die zijn er vooral om bugs te verhelpen ( ook grafische, maar dan meer foute textures enzo) Bij mij ziet het er perfect uit iig en loopt soepel. Dit is met een Ati 9800pro, maar een 6800 is tog vette kaart ?? Dus tuurlijk ziet het er goed uit. De patch is niet eens meer officieel, hij is teruggehaald door UBISOFT omdat het spel juist meer fouten vertoonde dan voor de patch. Dus probeer het nou maar gewoon ! :P

Ik kan me nix anders voorstellen namelijk, aangezien het er standaard in hoort te zitten die 5.1 optie.

Hoor ut wel ...

edit:
het kan natuurlijk wel dat voor jouw kaart er in deze patch verbeteringen zitten hoor. Maar volgens mij moet het spel met de 1.1 ook lekker lopen ... En kan me echt niet voorstellen dat het er "niet mooi" uitziet

[ Voor 14% gewijzigd door JediUberknaft op 30-08-2004 17:11 ]

• -TheNose-
Er schenen juist voor de 6800 serie enorme verbeteringen te zijn op grafisch gebied, shaders ed...

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Shader 3.0 is met 1.2 geimplenteerd, echer is dit precies het zelfde als 2.0 enkel sneller.

Gewoon proberen en zien of het werkt.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Pagina: 1