Videospelers gebruiken te veel v/d CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Sinds een dag of wat heb ik een probleempje met elke videospeler die ik heb. BSPlayer, DivX Player, Zoom Player, Windows Media Player en Classic. Normaal gebruikten die allemaal 40% cpu maar sinds een dag of 3 gebruiken ze soms bijna 60%. Nou is dat uiteraard geen probleem maar ik heb een laptop. En het leuke is als die meer dan 50% van de CPU gebruikt gaan de fans heel hard draaien en maakt die een pokke lawaai. Ik heb al DivX en Xvid opnieuw geinstalleerd. Evenals sommige spelers. Ook heb ik geprobeerd de laagste prioriteit in te stellen maar dat heeft ook niet gewerkt.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Specs:
Proc: Pentium 4 Mobile 2.2 Ghz
RAM: 512 MB

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Bepaalde films trekken gewoon meer omdat ze zwaarder compressed zijn. Zijn het wel dezelfde films die je toen en nu afspeelde? zoja, staat je kloksnelheid niet lager waardoor je processor harder lijkt te moeten werken?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Argh.. ja dat zou het wel eens kunnen zijn. Dat van die compressie dan :)
Het zijn 400 MB episodes Xvid. Bruut goede kwaliteit maar erg zwaar blijkbaar.
Kan ik hier nog iets aan doen?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
iig probeer eerst in de opties van DivX te zorgen dat niet de DivX codec de films probeert af te spelen, maar de XviD codec, die is daar iets beter voor geschikt.

C:\Program Files\DivX\DivX\config
tabje "quality settings" -> "Support Generic Mpeg-4" uitvinken

tegelijkertijd kan je ook even "Disable logo" aanvinken, dan zie je niet meer zo'n logo bij het afspelen

als xvid ook niet efficiënt genoeg werkt kun je proberen ffdshow te installeren, dan moet je wel eerst even DivX en XviD uninstallen.

ffdshow is een directshow filter dat alleen bedoeld is voor het afspelen van verschillende formaten film (je kan er dus niet mee encoden). Maar zou dat wel eens efficiënter kunnen doen dan DivX en XviD

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Crowmeister schreef op 27 augustus 2004 @ 16:20:
Argh.. ja dat zou het wel eens kunnen zijn. Dat van die compressie dan :)
Het zijn 400 MB episodes Xvid. Bruut goede kwaliteit maar erg zwaar blijkbaar.
Kan ik hier nog iets aan doen?
Misschien wat saté-prikkers tussen je fan-bladen stoppen, dan maken ze niet zo'n herrie.. Helaas blijft er dan van de performance van de Mobile Pentium4 ook niets meer over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
OnTracK schreef op 27 augustus 2004 @ 16:29:
iig probeer eerst in de opties van DivX te zorgen dat niet de DivX codec de films probeert af te spelen, maar de XviD codec, die is daar iets beter voor geschikt.

C:\Program Files\DivX\DivX\config
tabje "quality settings" -> "Support Generic Mpeg-4" uitvinken

tegelijkertijd kan je ook even "Disable logo" aanvinken, dan zie je niet meer zo'n logo bij het afspelen

als xvid ook niet efficiënt genoeg werkt kun je proberen ffdshow te installeren, dan moet je wel eerst even DivX en XviD uninstallen.

ffdshow is een directshow filter dat alleen bedoeld is voor het afspelen van verschillende formaten film (je kan er dus niet mee encoden). Maar zou dat wel eens efficiënter kunnen doen dan DivX en XviD
Woei dank je voor die Support Generic Mpeg-4 tip. Nu nog maar een CPU load van 27%.

Pagina: 1