Toon posts:

Overclocking probleem Shuttle SB61G2V3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all

Net als medige tweakert wil je wel eens wat proberen,
nou probeer ik dus mijn shuttle barebone SB61G2V3 wat te overcklocken.
nu is het zo als ik de fsb al maar 10 mhz omhoog knal dan verdwijnt mijn sata hd.
zet ik alles weer standaard, word de hd weer normaal gedetecteerd.

pc specs:

shuttle SB61G2V3 (250 watt Silentx)
p4 3.2 ghz nortwood.
2x 512 mb pc 3200 twinmos dc kit
Sapphire x800 pro vivo @ XT
Benq DW1620
SB Audigy Platinum

enig idee wat het kan zijn?

ik laat pci/agp klok automatisch gaan met cpu klok.
voltages ook allemaal auto.

als meer info nodig laat het maar weten:)

Greetz

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
K heb ook eens een Shuttle SN45G geprobeert te oc'en maar de nb wordt zo heet in die dingen ik kwam niet eens 5 mhz boven standaart. Dus ook maar niet meer gedaan. Mischien moet je eens probeeren je nb en sb actief te coolen mischien kom je dan verder. Maar shuttles lenen zig niet voor oc en worden alleen heel luidruchtig als je dat doet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 15:20:
Hi all

Net als medige tweakert wil je wel eens wat proberen,
nou probeer ik dus mijn shuttle barebone SB61G2V3 wat te overcklocken.
nu is het zo als ik de fsb al maar 10 mhz omhoog knal dan verdwijnt mijn sata hd.
zet ik alles weer standaard, word de hd weer normaal gedetecteerd.

pc specs:

shuttle SB61G2V3 (250 watt Silentx)
p4 3.2 ghz nortwood.
2x 512 mb pc 3200 twinmos dc kit
Sapphire x800 pro vivo @ XT
Benq DW1620
SB Audigy Platinum

enig idee wat het kan zijn?

ik laat pci/agp klok automatisch gaan met cpu klok.
voltages ook allemaal auto.

als meer info nodig laat het maar weten:)

Greetz
pci en agp MOET gelocked zijn zeker bij een sata schijf

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 27 augustus 2004 @ 20:50:
K heb ook eens een Shuttle SN45G geprobeert te oc'en maar de nb wordt zo heet in die dingen ik kwam niet eens 5 mhz boven standaart. Dus ook maar niet meer gedaan. Mischien moet je eens probeeren je nb en sb actief te coolen mischien kom je dan verder. Maar shuttles lenen zig niet voor oc en worden alleen heel luidruchtig als je dat doet.
in mijn shuttle zit nieuwe versie van de ICE koelings systeem van shuttle. heb configs ermee gezien dat een 3.2 op 3.8 draaide met standaard koeling.
heb een waterkoelings set al besteld.
Afbeeldingslocatie: http://3rsystem.co.kr/english/products/watercooler/wcl-03/wcl-03_main.jpg

zal wel nog eens proberen met gelockte agp/pci settings.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 21:23 ]

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:22:
[...]

in mijn shuttle zit nieuwe versie van de ICE koelings systeem van shuttle. heb configs ermee gezien dat een 3.2 op 3.8 draaide met standaard koeling.
Er zijn geen garanties in het Oc'en natuurlijk ;)

Hoe heet word je HD dan? Je hebt nogal wat hittebronnen in dat kleine kastje gepropt :Y)

• Solovine
Voor de tweede keer: ik weet 100% zeker dat je agp/pci lock gewoon aan moet staan ZEKER met sata schijven.

De rest van dit topic is nutteloos

Verwijderd

Topicstarter
jup klopt.. stond ook in bios dat die synched moest:| overheen gelezen ehhe..

ok nu heb ik dat dat werkt aleen als ie uit bios komt heb ik geen beeld meer 8)7
geeft mijn vidkaart geen beeld meer door.

standaard voltages zijn

CPU: 1.50
DDR: 2.52
AGP: 1.56

nu kan ik die ook aanpassen maar had net al wat gerommeld hehe maar mocht niet baten.

cpu kan ik op zooi voltages zetten.
ddr: 2.65/2.70 en 2.75 kan ik kiezen.
agp: 1.55/1.60 en 1.65

agp/pci/sata kan op 3 standen:
66/33/100
73/36/100
80/40/100

ben geen ster in dit gedoe hehe met vorige mobo zette ik het gewoon op 20% overklok en het draaide.. was asus p4c800-e deluxe

hoe moet ik het nu aanpakken? want zonder beeld kom ik nie ver :X

• Solovine
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:40:
jup klopt.. stond ook in bios dat die synched moest:| overheen gelezen ehhe..

ok nu heb ik dat dat werkt aleen als ie uit bios komt heb ik geen beeld meer 8)7
geeft mijn vidkaart geen beeld meer door.

standaard voltages zijn

CPU: 1.50
DDR: 2.52
AGP: 1.56

nu kan ik die ook aanpassen maar had net al wat gerommeld hehe maar mocht niet baten.

cpu kan ik op zooi voltages zetten.
ddr: 2.65/2.70 en 2.75 kan ik kiezen.
agp: 1.55/1.60 en 1.65

agp/pci/sata kan op 3 standen:
66/33/100
73/36/100
80/40/100

ben geen ster in dit gedoe hehe met vorige mobo zette ik het gewoon op 20% overklok en het draaide.. was asus p4c800-e deluxe

hoe moet ik het nu aanpakken? want zonder beeld kom ik nie ver :X
AGP en PCI gelocked op 66/33/100, dat moet prima werken.

Verwijderd

Topicstarter
had die dus gelocked op die snelheid maar het systeem boot niet meer verder als ik eenmaal uit het bios kom.

• Solovine
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:46:
had die dus gelocked op die snelheid maar het systeem boot niet meer verder als ik eenmaal uit het bios kom.
Dat is wel raar, miss werkt de lock niet goed ofzo. Probeer eens (als je er 1 hebt) met een ide schijf op te starten. Als dat wel werkt, werkt de lock niet goed. Een ide schijf is veel minder gevoelig.

De cpu, voeding of ram kunnen het probleem niet zijn lijkt me. Het kan ook gewoon een klote bios zijn.
Als ik in mijn shuttle bios de vcore iets verander kan ik niet meer booten :? wat in een andere bios weer wel lukt. Het probleem met die bios is echter dat de fancontrol niet werkt dus ik zit de hele tijd met 100% draaiende fans en ik kan de vcore maar tot 1.575v instellen :(

[ Voor 32% gewijzigd door Solovine op 27-08-2004 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
net weer ff geprobeerd.. had ddr snelheid van 400 naar 320 gezet.. kwam wel uit bios maar halverwege windows load een reset.. heb alles maar weer standaard hehe.. hou het wel dan op 3.2 ghz maar voor nu:)
is niet anders denk.. was het gemak van mijn asus mobo gewent.. draaide zo op 3.81 ghz.

och jah kan niet alles hebben denk:)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 22:01 ]

• Solovine
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:00:
net weer ff geprobeerd.. had ddr snelheid van 400 naar 320 gezet.. kwam wel uit bios maar halverwege windows load een reset.. heb alles maar weer standaard hehe.. hou het wel dan op 3.2 ghz maar voor nu:)
is niet anders denk.. was het gemak van mijn asus mobo gewent.. draaide zo op 3.81 ghz.

och jah kan niet alles hebben denk:)
mmm de SB61G2 V3 is toch bijna gelijk aan de SB61G2, die in enkele reviews tot 290mhz fsb kwam. Miss is je voeding toch het probleem dan, dat zou het verschil uit kunnen maken als je het geheugen iets terug clockt omdat je dan al wat verder komt met opstarten.
Jou hardware is we erg zwaar voor een 250Watt voeding.
Mijn oude voeding (200Watt) uit mijn shuttle trok ook alleen maar 1 memory module naast mijn 9800 pro. De X800 XT met een apparte geluidskaart EN 2 geheugen modules is miss iets teveel om te gaan overclocken op een 250Watt voeding.

Verwijderd

Topicstarter
jah mss heb je wel gelijk:)
ach jah ik hou um wel op stockspeed dan.. het draait iig goed standaard.
er is helaas geen zwaardere voeding voor shuttles op dit moment..
jah een 350 watt maar niet compatible met die ik heb. is gelijk een nieuwe case en andere socket voor de cpu..

iig thnx voor de hulp m8.
ga wel over op verder klokken van de x800 :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 22:12 ]

• Solovine
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:10:
jah mss heb je wel gelijk:)
ach jah ik hou um wel op stockspeed dan.. het draait iig goed standaard.
er is helaas geen zwaardere voeding voor shuttles op dit moment..
jah een 350 watt maar niet compatible met die ik heb. is gelijk een nieuwe case en andere socket voor de cpu..

iig thnx voor de hulp m8.
ga wel over op verder klokken van de x800 :)
Ik draai dus nu op een externe 480 Watt Tagan naast mijn Shuttle SB61G2, maar op de 1 of andere manier kan ik de vcore niet veranderen in de bios omdat hij dan niet wil opstarten. Het is een bios probleem omdat het met een andere bios wel lukt maar die gaat maar tot 1.575v vcore en de fancontrol werkt niet dus de hele tijd een rotherrie.
Er zit dus bij mij ook niet egt overclocken in totdat ik geen fans meer heb natuurlijk })

Verwijderd

Topicstarter
hmms hoe heb je die voeding connected aan je shuttle? :D
heb nog een 300 watje liggen hier hehehe..

• Solovine
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:34:
hmms hoe heb je die voeding connected aan je shuttle? :D
heb nog een 300 watje liggen hier hehehe..
Er zitten gewoon dezelfde aansluitingen op, en bij die grote (28pins) connector zit een converter naar een 20 pins. Op de Tagan zitten gewoon sata powercables enzo dus dat is geen probleem. Ik draai nu met open kast maar je kan natuurlijk ook een rechthoekig gat maken aan de zijkant waar de kabels doorheen kunnen })

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Astennu schreef op 27 augustus 2004 @ 20:50:
offtopic:
Ik heb zelf een SN45G gehad (helaas rip :'() en die kon ik toch behoorlijk overclocken hoor, van 2500+ naar ongeveer 2,4 ghz (maar ik had ook wat coolingmods uitgevoerd)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Pagina: 1