HIP6301 Vmodden

Pagina: 1
Acties:

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
hey,

ik heb op internet gezocht naar Vmod's voor me gigabyte mobo :) nu blijkt dat alle mobo met de HIP6301 Chip kan vmodden :P dus ik wil dat wel eens proberen ... Maar ze raden een 47 K potmeter aan... Maar ik heb een potmeter gevonden van 50 K. maak die 3 K meer uit ? of kan ik veel bter daar de electronica boer gaan en een 47 K potmetertje halen ?

Bl44t

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Nee, 50K is ook goed. Het gaat er maar om dat de waarde niet te laag is. Hoe lager je de weerstand instelt, hoe hoger de spanning wordt. Dus zou je met een te lage waarde beginnen, dan heb je kans dat je moederbord meteen doorbrand.

Stel dus voor het solderen ook altijd de weerstand op de maximale waarde in :)

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Okee, :) dat weet ik dan ook weer :p

Nog voor andere mensen met een HIP6301 Chip op je mobo : met een 47 K potmeter kan je max 2,2 geven . :)

deze punten moet je een potmeter tussen solderen :

Afbeeldingslocatie: http://www.ocinside.de/assets/mainboard/vcore/hip6301_1.jpg

Bl44t

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?s=&postid=327062

Vcore -> Pin 7 -> GND -> 50k
Vsense (OVP) -> Pin 10 -> GND -> 50k

Ik zou de GND niet op de chip zelf solderen, maar gewoon ergens anders een GND op het bord zoeken, en daar op doen (een schroefgat voor het moederbord bijvoorbeeld)

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Exigence schreef op 27 augustus 2004 @ 16:16:
[afbeelding]

Vcore -> Pin 7 -> GND -> 50k
Vsense (OVP) -> Pin 10 -> GND -> 50k

Ik zou de GND niet op de chip zelf solderen, maar gewoon ergens anders een GND op het bord zoeken, en daar op doen (een schroefgat voor het moederbord bijvoorbeeld)
welke is nou goed ? jou plaatje of deze Afbeeldingslocatie: http://www.ocinside.de/assets/mainboard/vcore/hip6301_1.jpg

Bl44t

• Exigence

Exigence

dnkroz

Seagate schreef op 27 augustus 2004 @ 16:20:
[...]
welke is nou goed ? jou plaatje of deze [afbeelding]
Allebei :) Op het plaatje in mijn post staan de Vcore én de Vsense mod. Op die van jou alleen de Vcore.
Op het plaatje in mijn post staat aangegeven welke pins je naar GND moet connecten, en op die van jou staat Pin 7 (VB/Vcore) naar de GND op de chip. Op die van jou staat dus alleen de Vcore pin en de GND pin aangegeven :)

Duidelijk? :P

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/hip6301.PNG

Zo duidelijker?

[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 27-08-2004 16:31 ]

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
Exigence schreef op 27 augustus 2004 @ 16:23:
[...]

Allebei :) Op het plaatje in mijn post staan de Vcore én de Vsense mod. Op die van jou alleen de Vcore.
Op het plaatje in mijn post staat aangegeven welke pins je naar GND moet connecten, en op die van jou staat Pin 7 (VB/Vcore) naar de GND op de chip. Op die van jou staat dus alleen de Vcore pin en de GND pin aangegeven :)

Duidelijk? :P

Edit:
[afbeelding]

Zo duidelijker?
het is duidelijk :) maar hebben jullie nog tips om goed de solderen? want de pootjes zijn wel klein ...

@Exigence : bedankt ;)

Bl44t

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Bout met kleine punt gebruiken daarmee draadje vetinnen (geen klodders eraan) en een druppeltje soldeer op het pootje doen. Draadje bij het pootje bout erop en klaar.

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
ok :) maar als het gelukt ik ,kan je dan ook de cpu voltage omhoog doen terwijl de pc aan staat ?

Bl44t

• Exigence

Exigence

dnkroz

Seagate schreef op 27 augustus 2004 @ 16:54:
ok :) maar als het gelukt ik ,kan je dan ook de cpu voltage omhoog doen terwijl de pc aan staat ?
Yup :) Gewoon aanzetten met de pot op de hoogste weerstand (neem wel een 10 of 25 turn pot) en terwijl je constant het voltage meet voorzichtig de weerstand verlagen totdat je het gewenste voltage hebt bereikt :)

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
heb net even die 2 punten uitgemeten en er komt 1,5 volt op te staan :) dat staat ook in de bios :9

Bl44t

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Seagate schreef op 27 augustus 2004 @ 16:54:
Zonder je pc aan wordt 't zo moeilijk om 't voltage in de gaten te houden met het risico dat je tegen de OVP aanknalt.

Maak je geen zorgen als ineens de stroom van je cpu pleite is. Dat is dus de ovp. Je kan dan je FB pin wat meer weerstand geven (lagere vcore) of de ovp weerstand verlagen (ovp drempel aanpassen).
Verstandig is 't om dan je core spanning wat te verlagen, ovp beetje te verhogen, en dan kijken of je de corespanning wel haalt die je wilt ;)

Als je je vcore niet boven de max ovp waarde wilt hebben dan zou ik deze mod ook niet gebruiken...

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
zo ik heb het gedaan :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/15388uuHQtV5J.jpg

ik durft het nog niet te testen :p nog ef de spanning opbouwen :P

[ Voor 7% gewijzigd door OcGuru op 27-08-2004 19:34 ]

Bl44t

Verwijderd

Dit is een heeeele oude mod btw :P Deze heb ik nog op mn KR7A gedaan (KT266A dus). Deze chip word heel veel gebruikt voor Vcore regulatie. Werkt ook op de KG7 btw.

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Topicstarter
heheh :P hoe ouder hoe beter ;)

[ Voor 6% gewijzigd door OcGuru op 27-08-2004 19:54 ]

Bl44t

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Steek die stekker er maar in dan en voel die spanning stijgen... >:)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1