[Bugcheck] Cross-browser vragen

Pagina: 1
Acties:

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Ik heb een tijd hard gewerkt aan een website voor het bedrijf waar ik voor werk.
Nu ik aan het eind begin te komen lijkt het erop dat het tijd wordt om eens wat bugs te checken. ...

Dit is overigens geen reclame maken voor onze site aangezien hier geen tweaker zal zitten die geïnteresseerd is in onze branche, geloof me =)

http://www.stafier.com/nl_index.html

In IE 5.0 heb ik de volgende problemen:

- Aan de hand van vreemde positionering in IE 6.0 heb ik het menu aan de rechterkant in het menu-compile-script geprobeerd te veranderen met behulp van een OffsetIEy=205; (pixels) . Ik maak hier gebruik van Allwebmenus.
De grap is , als ik die Offset weghaal is de positionering van IE 5.0 wel goed en dat van IE6 dus 205 px te hoog.

- Submenus vallen achter Iframe. Dit vind ik persoonlijk erg vreemd omdat de Z-index van het menu 1000 is (dit is max). Ik heb geprobeerd om de Z-index van het Iframe te verkleinen naar 0 maar dit mocht niet baten. Is dit een IE5 bug? Volgens sommige internet-pagina's wel , maar ik vind het nogal dubieus omdat andere sites weer beweren dat het geen bug is , maar met oplossingen komt men ook niet.

In IE 6.0 heb ik de volgende problemen:

- Let op de cursor als je actief bezig bent in het Iframe (klikken), het lijkt wel alsof er naast het iframe een grote cursor ligt die continu meeknippert. Bijzonder lelijk en irritant.

- Menu --> Login --> Nieuws. Probeer nu eens te klikken in het form login. Er is maar een heel klein stukje waar je van IE6 mag klikken om je cursor in het tekstvlak te mogen plaatsen.

Vreemd genoeg kon ik tot nu toe niet meer vinden, maar misschien komt er nog meer. Overigens werkt Mozilla als een trein --> geen bug gevonden so far.

ps: De uitleg van de bugs kunnen wat knullig overkomen , maar dit komt omdat ik echt geen flauw idee heb hoe ik dit duidelijk moet maken.

It's not who you are , it's who you know.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke site :?

;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
wat stom :S

Ik heb het bericht gewijzigd, de URL staat er nu wel in.

Verwijderd

Ik zie geen gekke dingen met IE6SP1.
Weet niet wat je bedoelt.

Maar je bedrijf is wel interessant voor ons :)
PC case op maat ofzo :P

• kingfinn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 19:04
IN opera 7.5 komt dat menu 'onder' dat frame terecht

• Dr.SnakeS
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2025
troyk schreef op 27 augustus 2004 @ 15:08:

- Menu --> Login --> Nieuws. Probeer nu eens te klikken in het form login. Er is maar een heel klein stukje waar je van IE6 mag klikken om je cursor in het tekstvlak te mogen plaatsen.
Ik heb dit probleem blijkbaar ook met Mozilla Firefox 0.9.2. Ik kan helemaal niks typen bij login, maar ik kan om 1 of andere reden dan weer wel een paswoord ingeven.

Verwijderd

Met deze broncode lijkt het me niet zo moeilijk om in problemen te geraken. Misschien is dat iets om naar te kijken?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Als ik IE met de rechtermuisknop op je inlogvak klik geeft hij mogelijkheden voor het opslaan van de achtergrond. Dat betekent dat het achtergrondplaatje over de textbox gerenderd wordt. Misschien even zelf handmatig de z-index er bij zetten?

En in IE5 kun je geen menu's over iframes laten vallen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

In IE5.0 kan je volgens mij niet met een layer over een iframe heen; voor zover mijn geheugen correct is kan dat pas vanaf IE5.5 of wellicht pas vanaf IE6.0.
Dat positioneringsprobleem is vast wel op te lossen met wat CSS, maar dat vergt wat ontleding van het script en de gebruikte CSS.

Persoonlijk kijk ik echter al niet eens meer naar IE5.0; zeker wat betreft CSS ondersteuning laat die browser nogal wat te wensen over (IE6 trouwens ook ;) )

Je login-probleem: ik vermoed dat de #divUpControl div boven de input ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 27-08-2004 15:38 ]

Intentionally left blank

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Dat weet ik wel zeker, met deze regel verwijderd werkt het wel. Waarom is die zo breed?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#divUpControl {
 Z-INDEX: 1;
 LEFT: 5px;
 WIDTH: 483px;
 POSITION:
 absolute;
 TOP: 20px;
 HEIGHT: 30px;
 TEXT-ALIGN: right
}

zou dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#divUpControl {
 Z-INDEX: 1;
 LEFT: 461px;
 WIDTH: 27px;
 POSITION: absolute;
 TOP: 20px;
 HEIGHT: 30px;
 TEXT-ALIGN: right
}
moeten zijn

(ge-edit vanwege:) Ik had een groot verschil in tijd tussen reply drukken en posten omdat ik tussendoor een vraag op mn werk gesteld kreeg, crisp piepte er daarom tussendoor. Mijn excuses :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door RwD op 27-08-2004 15:59 ]

Verwijderd

crisp schreef op 27 augustus 2004 @ 15:33:
In IE5.0 kan je volgens mij niet met een layer over een iframe heen; voor zover mijn geheugen correct is kan dat pas vanaf IE5.5 of wellicht pas vanaf IE6.0.
idd het is IE 5.5 :) in Mozilla vanaf 1.0 geloof ik. btw volgens mij is er met d elaatste optie van het menu qua Z-index waarde iets niet helemaal goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 16:36 ]

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de eerste reacties,
- Ik zit overigens nog wel altijd met mijn handen in het haar wat betreft de positionering van het menu.

- Ontzettend storend vind ik in IE de standaard visited link kleur e.d. Mijn plaatjes zijn clickable en IE vindt het nodig (Ondanks mijn css!) de borders een kleurtje mee te geven . Link: blauw, visited Link: paars.
Heel vies dus. Ik heb gewoon duidelijk aangegeven in mijn css dat ik andere kleuren hiervoor wil gebruiken en Mozilla doet dit goed.

- Verder: Kan iemand mij nog uitleggen waarom ik zou joekel van een tekst-cursor naast mijn Iframe krijg als ik bezig ben in het Iframe?

- edit -
Netscape 7.2
Mozilla 0.9.1
werken beide naar wens.

Vreemd?-->
- IE6 verschuift mijn menu 205 pixels omhoog.
- Opera schuift mijn menu x aantal pixels weer omlaag?

[ Voor 47% gewijzigd door troyk op 30-08-2004 10:27 ]

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 15:29:
Met deze broncode lijkt het me niet zo moeilijk om in problemen te geraken. Misschien is dat iets om naar te kijken?
Ok, maar wat bedoel je met: 'deze broncode' , iets gespecificeerder zou geen overbodige luxe zijn .
Je login-probleem: ik vermoed dat de #divUpControl div boven de input ligt.
Nuttig! <-- probleem verholpen , de divUpControl overlapte de Login box.
Ik dacht dat ik dit had opgelost door alle login gegevens te centreren in het iframe via een tabel , maar op een of andere manier wil valign=middle niet in mijn iframe.

[ Voor 39% gewijzigd door troyk op 30-08-2004 10:24 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
kleine offtopic tip: die flashbanner moet je maar 1x afspelen, als dat ding blijft bewegen gaat dat veel mensen irriteren, het leidt af.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Grijze Vos schreef op 30 augustus 2004 @ 10:43:
kleine offtopic tip: die flashbanner moet je maar 1x afspelen, als dat ding blijft bewegen gaat dat veel mensen irriteren, het leidt af.
Bedankt voor de tip (opbouwende kritiek mag ook). IK zat er over te denken om de animatie nadat de lijnen uitge-fade zijn even te stoppen. Dus er staat dan alleen nog maar : Stafier - the s... . Dit laat ik dan een seconde of 20 staan en dan begint de animatie opnieuw.

Verwijderd

Ok, maar wat bedoel je met: 'deze broncode' , iets gespecificeerder zou geen overbodige luxe zijn.
Voornamelijk de tabellen en de op opmaak gebaseerde attributen. Geen DOCTYPE, waarschijnlijk niet veel kennis van CSS. Dat soort dingen zorgt er meestal voor dat je bij simpele sites snel in de problemen komt.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Aha . Die tabel-opmaak is Imageready gegenereerd dus ik denk dat dat wel goed gebeurd is? En bijster veel verstand van CSS heb ik idd niet , maar jij denkt dus dat mijn menu-locatie-probleem in het CSS-gedeelte zit?

Verwijderd

Tabellen gebruiken voor layout is verkeerd. Welk programma het ook voor je gedaan heeft.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Waarom ?
Is U perhaps a bit jealous? - AliG ©2003
;)

Ontopic:
Ik vroeg me af waarom IE mijn css (A:visited) link kleur niet snapt
en Mozilla wel. IE geeft mij nog steeds de default kleuren (paars,blauw) en Mozilla werkt volgens de kleuren van mijn css.

[ Voor 14% gewijzigd door troyk op 30-08-2004 14:23 ]

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Ik heb nu het volgende probleem:

Ik heb op meerdere pc's IE 6.0 staan, als ik de pagina (http://www.stafier.com) open , dan zal het linkermenu of onderaan of bovenaan komen te staan.
De bedoeling is dat het menu zich bovenaan plaatst.

Ik vind dit nogal vreemd, hoe kunnen 2 exact dezelfde browsers een andere layout kiezen?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je menu zit gewoon erg ranzig in elkaar, die code wil niemand voor je door spitten. Wat dacht je van een mooie css oplossing? Wat je menu ook nog meer toegankelijk maakt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Hmm..
dat menu zit ranzig in elkaar?

Het menu is gegenereerd uit Allwebmenus en als jij zegt dat het waardeloze code is, dan baal ik hier goed van , gezien het feit dat een licentie enkele tientalle euro's kostte.

Goed , ik ben best bereid om die code door te gaan spitten als iemand mij kan vertellen in welke hoek ik moet zoeken.

Overigens: bedankt voor de link , de eerste 3 regels geven het probleem met DHTML menu's al aan.

[ Voor 14% gewijzigd door troyk op 06-09-2004 11:55 ]

Verwijderd

troyk, ik denk dat je mijn commentaar wellicht een beetje verkeert begreep. Wat ik bedoelde is dat je markup uit 1998 komt. Dat een programma nog steeds tabellen genereert, betekent nog niet dat het goed is.

Markup zorgt ervoor dat je het document (de inhoud) structureert, met CSS kun je later vormgeven, niet met de markup zelf.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
CrashOne schreef op 03 september 2004 @ 13:39:
Je menu zit gewoon erg ranzig in elkaar, die code wil niemand voor je door spitten. Wat dacht je van een mooie css oplossing? Wat je menu ook nog meer toegankelijk maakt.
Brilliant! ik ga voor deze oplossing. Met een beetje tweaken e.d. kan ik hier best een mooi menu mee maken.

Pagina: 1