Toon posts:

sony, ricoh of kodak??

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

heb ff een vraagie :)

ik was van plan binnekort een nieuwe digi cam aan te schaffen en nu ben ik dus naar een fotocamera winkel geweest en die rade me drie toestellen die niet meer zouden kosten als 300 euro.

Nou dat zijn de volgende:

Ricoh Caplio RX Digitale Camera ( http://www.eshop.ricohpmm...shop.asp?ID=1&language=46 bij prijslijst en dan het merk )
KODAK EASYSHARE CX7430 Zoom ( http://www.kodak.com/ekne...path=1833&pq-locale=nl_NL )
Sony DSC-P93 ( http://www.sony.nl/PageVi...phy%2FDPH+Point+%26+Shoot )

Alleen heb ik er dus totaal geen verstand van en zouden jullie me misschien kunnen helpen welke nu gewoon de beste in het maken van algemene foto's.

Alvast heel erg bedankt :)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 23:03

Damian

Insane Obtrusion

Tip: de Minolta Z1 wordt tegenwoordig ook voor onder de 300 euro verkocht ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11
Ga als eerste eens de FAQ's bekijken -->
Fotografie Policy en Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy

Kijk eens bij DPReview.com hoe de camera's daar beoordeeld worden.

Maar vooral: Maak voor jezelf eens een lijstje met de punten die voor jou belangrijk zijn. (Bijvoorbeeld een zoomlens, klein of juist een grotere camera enz :) )

En ga dan eens verder vergelijken.

-

Verwijderd

Topicstarter
is die minolta z1 dan zo veel beter??

@ sysrq:

mijn lijsie is heel simpel een goede cam die normale foto's goed kan schieten en waarvan de beeldkwaliteit prima is voor onder de 300 euro, maar ik zal s kijke op de site bedankt.

Misschien dat t slimmer is om een andere vraag te stellen.

Welke raden jullie mij aan (mag van elk merk zijn)??

Verwijderd

als je van die 3 wil kiezen, raad ik je cijberschot aan...

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik zou de Kodak pakken...

De Sony is in mijn ogen gewoon te duur, vooral op het gebied van accesoires, zoals geheugenkaarten en accu's. De andere, de Ricoh, heeft geen lichtsterke lens...

De kodak ziet er degelijk uit, en heeft als bijkomend voordeel ( net als de Ricoh ) dat hij ook op penlites kan werken. Dus ben je in de middle-of-nowhere, bij iedere benzinepomp kun je penlites halen, een Sony accu niet. ( en voor het geld wat ze daarvoor vragen, WIL je die ook niet kopen )

Verwijderd

Topicstarter
unSOUND schreef op 27 augustus 2004 @ 22:58:
Ik zou de Kodak pakken...

De Sony is in mijn ogen gewoon te duur, vooral op het gebied van accesoires, zoals geheugenkaarten en accu's. De andere, de Ricoh, heeft geen lichtsterke lens...

De kodak ziet er degelijk uit, en heeft als bijkomend voordeel ( net als de Ricoh ) dat hij ook op penlites kan werken. Dus ben je in de middle-of-nowhere, bij iedere benzinepomp kun je penlites halen, een Sony accu niet. ( en voor het geld wat ze daarvoor vragen, WIL je die ook niet kopen )
en hoe zit het met de kwaliteit tussen sony en kodak??

en is de canon powershot a (nog wat) ook aan te raden of evt een ander merk wat in jullie ogen beter is?

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 23:57:
[...]

en hoe zit het met de kwaliteit tussen sony en kodak??
Sony heeft vaak te veel ruis in zijn foto's, ben ik geen fan van.

( heb 2 cybershots gehad, nu over gegaan naar een D70 )

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Als je een canon kan bemachtigen voor 300 euro is dat ook leuk :)
Cybershot is daarnaast idd erg goed en die maken prima foto's. geheugen kan je goedkoop krijgen bij de mycom.

Verwijderd

Bij www.d95.nl zijn de Memory Stick Pro's van Sandisk nog goedkoper: 67 euro voor 256 MB, tegenover 89 euro bij MyCom. Dat scheelt direct weer 22 euro.

Verwijderd

Topicstarter
FireArrow schreef op 28 augustus 2004 @ 00:31:
Als je een canon kan bemachtigen voor 300 euro is dat ook leuk :)
Cybershot is daarnaast idd erg goed en die maken prima foto's. geheugen kan je goedkoop krijgen bij de mycom.
het wordt nu waarschijnlijk

een canon powershot a80

KODAK EASYSHARE CX7430 Zoom ( http://www.kodak.com/ekne...=1833&pq-locale=nl_NL )

of

Sony DSC-P93 ( http://www.sony.nl/PageVi...phy%2FDPH+Point+%26+Shoot )

Maar welke springt er nou echt tussen uit, qua functies, scherpte, kwaliteit (zoom maakt me niet zoveel uit.

btw Unsound wat bedoel je met ruis??

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 17:34

Pelle

🚴‍♂️

Uit Fotografie Policy :
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
www.dpreview.com
www.dcresource.com :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.