Toon posts:

[XP] Sweex netwerkkaart met verkeerde driver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik was afgelopen week iemand zijn computer aan het installeren met een windows cd met geintegreerde SP1. In deze versie word echter de gebruikte sweex netwerkkaart herkend als een ASOUND 10/100 mbit kaartje. Het gevolg van deze drivers is dat de internetverbinding niet wil werken. Na een nieuwe installatie zonder SP1, kan ik de drivers van sweex wel gewoon installeren, wat niet het geval was bij de SP1 installatie. Weet er iemand mischien een makkelijkere manier om deze sweex drivers toch te kunnen installeren zonder een omweg van de nieuwe installatie.

Alvast bedankt :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 12:19

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Netwerkkaart onder hardware opzoeken en administratief verwijderen, daarna bij reboot opnieuw laten ontdekken en dan aangeven dat je zelf een driver hebt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

-> Apparaatbeheer
-> Netwerkadapters
-> Netwerkkaart selecteren
-> Stuurprogramma bijwerken
-> Handmatig (zelf kiezen) driver toewijzen..

Dat lukt ook niet? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
De tweede oplossing werkt idd niet, als je hem in apparaatbeheer verwijdert, detecteerd windows hem bij de volgende reboot opmnieuw als de verkeerde driver. De andere mogelijkheid tot het handmatig aangeven van de driver werkt ook niet, omdat hij dan zegt dat er geen gegevens over de driver beschikbara zijn op de flop. Hoewel deze echter wel ewrken als er nog geen drivers waren geinstalleerd voor de netwerkkaart

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat de Windows versie in je topictitel staat - probeer daar aub ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry.... mara heeft er iemand een idee hoe je dit nu kan oplossen, zonder een andere "fatsoenlijke" kaart te kopen?
Pagina: 1