Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij had een vastgelopen windows xp. We installeren windows opnieuw met de opdracht de oude windows xp te verwijderen. Als de installatie klaar is blijkt er maar één partitie te zijn (dat is correct) maar twee Windows programma's, de oude en de nieuwe, ondanks dat ik de nieuwe nog de opdracht heb gegeven de oude te verwijderen en voorts niet snel, dus diep, te formatteren. Hoe is dit mogelijk en hoe verwijder ik alsnog de oude Windows op een effectieve en veilige manier.

sgrav000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Hoe weet je dat Windows er twee keer opstaat, is dat uberhaupt mogelijk?

[ Voor 88% gewijzigd door Ruzor op 27-08-2004 14:30 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Je naam hoeft niet onder je post, we zien immers wie je bent.

Is er nu ook voor het starten van Windows een keuzemenu welke Windowsversie moet worden gestart? Zoja, wijzig dan het boot.ini. Zie
[rml]Guardian Angel in "[ XP] bij opstarten windows xp keuze menu..."[/rml]

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 27-08-2004 14:37 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet mogelijk tenzij je misschien vmware draait of alleen de windows directory erop staat ... praktisch en theoretisch dus niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat de Windows versie in je topic titel staat - probeer daar dan ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel zei:
"Is er nu ook voor het starten van Windows een keuzemenu welke Windowsversie moet worden gestart? Zoja, wijzig dan het boot.ini. Zie
Guardian Angel in "[XP] bij opstarten windows xp keuze menu..."
Helaas, helaas ik in de Windows XP géén "boot.ini" tegengekomen. Mijn vraag lag in de categorie Windows XP. Ik vermoed dat de boot.ini bij een Dos georiënteerd besturingssysteem hoort (98, ME enz). Is er nog een andere weg om de opties in de opstart van Windows te wijzigen in slechts 1 besturingssysteem i.p.v. 2

Dank, sgrav000

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2004 14:12 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 14:11:
Guardian Angel zei:
"Is er nu ook voor het starten van Windows een keuzemenu welke Windowsversie moet worden gestart? Zoja, wijzig dan het boot.ini. Zie
Guardian Angel in "[XP] bij opstarten windows xp keuze menu..."
Helaas, helaas ik in de Windows XP géén "boot.ini" tegengekomen. Mijn vraag lag in de categorie Windows XP. Ik vermoed dat de boot.ini bij een Dos georiënteerd besturingssysteem hoort (98, ME enz). Is er nog een andere weg om de opties in de opstart van Windows te wijzigen in slechts 1 besturingssysteem i.p.v. 2

Dank, sgrav000
Boot.ini bestaat zeker wel voor NT georienteerde OS-en. Als je op je hoofdpartitie kijkt (C:) en je hebt aan staan dat je verborgen bestanden kan bekijken, dan zie je hem staan. Je kan hem ook bewerken via start > uitvoeren > boot.ini > ok. De mijne ziet er bijvoorbeeld zo uit:

code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Dit is een standaard boot.ini. Bij jou staan er waarschijnlijk 2 entries voor XP in. 1 verwijderen (zodat hij er ongeveer uit ziet als die van mij) verhelpt het probleem waarschijnlijk.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1