[PHP] mail() functie, headers aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Ik probeer via PHP een e-mail te versturen naar een adres. Dit lukt niet. Symptomen:

1. De email komt niet aan op een bepaald adres. Bij andere adressen werkt het wel gewoon.
2. De email wordt wel degelijk verstuurd. Mail() retourneert true, en exim mainlog zegt dat de meel gewoon is verstuurd.
3. Nog gekker: een mailtje via het shell-commando mail werkt wel.

Nu heb ik naar een adres waarmee het wel werkt een shell-mailtje gestuurd, en een PHP-mailtje. Beide mailtjes zouden identiek moeten zijn. Ze zijn met dezelfde user verstuurd, hebben allebei een aangepaste From-header, en exim keurt ze ook allebei goed. Nu kreeg ik 2 mailtjes op dit adres, het enige verschil zit m hierin.

Ik begrijp niet wat het verschil is. Hieronder heb ik beide mailtjes (via een aliasje) geparsed, misschien zien jullie zo wat er aan de hand is...

Deze komt aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
To: tencate@supermail.nl
Subject: test
From: Van Hove <vanhove@list.vanhove.nl>
Message-Id: <E1C0fbL-00061r-81@vanhove.nl>
Date: Fri, 27 Aug 2004 14:13:03 +0200

test123123321123123123123123123123
En deze niet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
To: tencate@supermail.nl
Subject: Van Hove electronica Nieuwsbrief
From: Van Hove electronica <nieuwsbrief@vanhove.nl>
Message-Id: <E1C0fbg-000626-Lr@vanhove.nl>
Date: Fri, 27 Aug 2004 14:13:24 +0200

Geachte heer/mevrouw,

Dit is een e-mail met betrekking tot de Van Hove electronica nieuwsbrief. Uw aanvraag is bijna voltooid
U kunt deze bevestigen door op de onderstaande link te klikken. U zult dan direct worden aangemeld/afgemeld.

http://www.vanhove.nl/vanhove/nieuwsbrief.php?auth=JK8Hjdd5&email=test@vanhove.nl

Met vriendelijke groet,
Van Hove electonica.

Ik zie het niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Sorry voor de snelle post. De ontvangende mailserver heeft een beetje een bagger ingestelde spamfilter. Ben eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 15:07
Het is een beetje laat, maar je wilt mischien nog wel naar PHPMailer kijken.

Is een php class, waarmee je vrij simpel text + html mailtjes inc. attachments kan sturen werkt vrij goed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Tnx voor je reply, ben er al uit. Heb 't ff bekeken, ik wilde het alleen ergens anders voor gebruiken:

Ik heb zelf een mailinglist gemaakt. (Mijn eerste perl-programma!!! :):):)) Je stuurt een mailtje naar een e-mailadres, sendmail (of, in mijn geval Exim) poept m in de wrapper, die haalt alle adressen uit een MySQL-database en die stuurt vervolgens naar al die adressen 1 voor 1 een mail. Nu hoefde ik dus alleen de header To: (En From:) aan te passen.
//EDIT
Ik heb het dus uiteindelijk niet met PHP gedaan. :P

[ Voor 7% gewijzigd door pelleke op 31-08-2004 16:11 ]