Draytek 2900G blijft resetten

Pagina: 1
Acties:

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 16:22
Ik heb sinds 3 maanden 2 drayteks 2900G. Deze hebben allebij een 8 mb Demon adsl verbinding.

Ook draait er over deze twee routers een VPN verbinding en aan een kant staan twee W2k3 servers.

De firmware is versie 2.5.1 dit omdat de 2.5.2 versie erg brak was.

Het probleem is dat de routers zeer regelmatig resetten. Het gevolg is dat ik mijn webmail server bijna niet kan benaderen van buiten af. Ook worden downloads over de VPN regelmatig afgebroken.

Is er iemand die ook deze problemen heeft gehad? En wat zou ik er aan kunnen doen? Ik ga van het weekeind eens even testen met de 2.5.3 beta versie. Ook wil ik gaan testen wat er gebeurd als de VPN wordt uitgeschakeld.

Iemand nog andere idee-en?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Zoals ik eerder gemeld heb ik dit reset probleem ook met mijn 2900G. 2.5.2 was erg instabiel, maar 2.5.1 geeft ook problemen. Ik gebruik de VPN functie niet. De 2.5.3 firmware heeft Draytek snel weer weggehaald omdat er veel problemen mee zouden zijn. Ik wacht wel op 2.5.4. Tot die tijd is mijn "oplossing" om gebruik te maken van m'n oude 2200E. :'(

• SnowDude
Thanx any way, dit betekend in ieder geval dat ik niet helemaal gek ben maar dat ook anderen er last van hebben.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Define resetten :?
Valt de verbinding weg, of is de router daadwerkelijk elke keer opnieuw aan het opstarten ?
De helpdesk al eens gebeld voor ondersteuning ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• SnowDude
Na wat testen ben ik eindelijk van alle problemen af.
Ik heb de VPN encryptie verlaagd van 3-DES naar DES en de problemen zijn weg. Het lijkt er op dat daardoor de processor van de router wat overbelast raakte of dat het 3-DES algoritme een aantal bugs heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door SnowDude op 08-09-2004 14:19 . Reden: typo's ]