Vanochtend heb ik mysql geinstalleerd op een windows 2003 webserver, maar helaas werd bij deze installatie niet de mysql database aangemaakt. Hierin staan normaal de tabellen met de gebruikers en de rechten, dus redelijk noodzakelijk om uberhaupt gebruik van mysql te kunnen maken. Er is alleen een standaard test database aangemaakt. Dit kan ik trouwens allemaal zien via winmysqladmin.
IK heb nu geprobeerd die database handmatig toe te voegen en via een import, maar er is natuurlijk geen gebruiker die hier rechten voor heeft. Ook via een paar standaard scripts van mysql zelf de boel proberen te repareren maar dat mocht ook niet baten, helaas.
Ik heb mysql al meerdere keren geheel verwijderd, inclusief my.ini, maar ook na een herinstallatie mis ik die hoofddatabase.
Ik gebruik de laatste stable versie. 4.0.20 volgens mij.
Zie ik iets over het hoofd? Mijn zoektocht over internet heeft niet mogen baten...
IK heb nu geprobeerd die database handmatig toe te voegen en via een import, maar er is natuurlijk geen gebruiker die hier rechten voor heeft. Ook via een paar standaard scripts van mysql zelf de boel proberen te repareren maar dat mocht ook niet baten, helaas.
Ik heb mysql al meerdere keren geheel verwijderd, inclusief my.ini, maar ook na een herinstallatie mis ik die hoofddatabase.
Ik gebruik de laatste stable versie. 4.0.20 volgens mij.
Zie ik iets over het hoofd? Mijn zoektocht over internet heeft niet mogen baten...
AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD