Dual Layer DVD+/-R prijsverloop

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Wat denken jullie, wanneer zullen DL DVDR's betaalbaar worden? Zullen ze het prijsniveau van de huidige DVD+R's bereiken, of liggen de productiekosten dermate hoger dat dit niet realiseerbaar is?

Het is wel een vreemde gewaarwording dat een Dual Layer brander nauwelijks iets kost (voor minder dan 70,- heb je er al een), maar dat de schijfjes dermate duur zijn dat backups maken niet interessant is. In het begin van de CDR en de DVD5 waren de lege schijfjes gruwelijk duur, maar de branders zelf ook!

Ik denk verder dat tegelijk met de opkomst van de DL DVD het illegaal kopieeren van films enorm toe zal nemen, omdat elke jan doedel dan z'n DVD'tje kan kopieeren. Voor de gemiddelde computergebruiker is dat momenteel nog te ingewikkeld.

[ Voor 21% gewijzigd door FaceDown op 27-08-2004 13:57 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

de prijs zal rond de 2euro gaan. Ik denk niet dat hij lager zal gaan. Naarmate er meer bedrijven duals produceren zal de prijs zakken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=86082

Prijsverloop van de afgelopen tijd, ik denk alleen niet dat je een voorspelling kunt doen hoe snel ze verder gaan zakken.
Ik verwacht dat ze niet veel duurder dan €2 per stuk zullen gaan kosten, uiteindelijk... totdat er een andere standaard komt, dan zullen ze nog wel wat meer in prijs zakken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik denk dat het heel snel zal gaan hoor. Ik ga morgen zelf een dvd brander halen. Ik verwacht dat het nog hooguit een paar maandjes gaat duren voordat die dingen op niveau gaan komen waar ze betaalwaar worden.

offtopic:
Morgen lege SL en DL dvd's kopen, wat zou je maximaal betalen per SL en DL dvd? Het is op dumpdag.

Verwijderd

FaceDown schreef op 27 augustus 2004 @ 13:56:
Wat denken jullie, wanneer zullen DL DVDR's betaalbaar worden? Zullen ze het prijsniveau van de huidige DVD+R's bereiken, of liggen de productiekosten dermate hoger dat dit niet realiseerbaar is?
ze zullen iets duurder blijven dan DVD5 schijven maar betaalbaar worden ze wel tussen nu en 3 maand denk ik dat ze betaalbaar zijn mischien iets langer
Het is wel een vreemde gewaarwording dat een Dual Layer brander nauwelijks iets kost (voor minder dan 70,- heb je er al een), maar dat de schijfjes dermate duur zijn dat backups maken niet interessant is. In het begin van de CDR en de DVD5 waren de lege schijfjes gruwelijk duur, maar de branders zelf ook!
dat valt wel mee de normale DVD branders zakte ook heel snel dus waarom de vernieuwde branders die DL kunnen branden niet?
Ik denk verder dat tegelijk met de opkomst van de DL DVD het illegaal kopieeren van films enorm toe zal nemen, omdat elke jan doedel dan z'n DVD'tje kan kopieeren. Voor de gemiddelde computergebruiker is dat momenteel nog te ingewikkeld.
er zijn al tal van progg. die het heel eenvoudig kunnen en toch een goede tot acceptabele copy kunnen maken in relatief weinig tijd. dus dat argument slaat nergens op wel is het nu mogelijk om betere kopieen te maken

verder ben ik erg benieuwd hoe snel de DL branders ontwikkelen in brand snelheid de 1e 4x DL branders zijn al op de markt maar ik wil een wat snellere. ben ook benieuwd of er DL -R schijven komen want ik zie nu alleen DL +R :? en hoe zit het met DL +/-RW :? die heb ik nog niet gezien :'(

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-03 18:03
Mister I schreef op 27 augustus 2004 @ 17:19:

offtopic:
Morgen lege SL en DL dvd's kopen, wat zou je maximaal betalen per SL en DL dvd? Het is op dumpdag.
www.opusshop.info

edit:
en hoe zit het met DL +/-RW die heb ik nog niet gezien
de dl +rw is (voorlopig) volgens philips niet mogelijk omdat de rw te complex is, net als dl.

[ Voor 27% gewijzigd door LinuZZ op 27-08-2004 17:34 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

r_jansen86 schreef op 27 augustus 2004 @ 17:29:
[...]

www.opusshop.info

edit:

[...]

de dl +rw is (voorlopig) volgens philips niet mogelijk omdat de rw te complex is, net als dl.
maar is bekend of de branders van nu het wel aankunnen ? of is dat echt onbekend ??? want ik gebruik namelijk vaak RWs om te testen en zeker met de dure DL schijven is het prettig om te weten of het werkt voor je het op een +R brand

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 20:47 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 17:14:
de prijs zal rond de 2euro gaan. Ik denk niet dat hij lager zal gaan. Naarmate er meer bedrijven duals produceren zal de prijs zakken.
Ik denk dat alleen de kopieerheffing al 2 euro zal zijn, dus de prijs van de schijfjes zal dan eerder rond de 3 euro komen denk ik?

Van Stichting Thuiskopie:
Blanco dvd-r/rw (geen vrijstellingen mogelijk) € 1,00 per 4,7 gigabyte*
Blanco dvd+r/rw (geen vrijstellingen mogelijk) € 0,50 per 4,7 gigabyte*

* voor blanco dvd's van het type -r/rw resp. +r/rw met een kleinere/grotere opslagcapaciteit dan 4,7 gigabyte geldt een proportionele vergoeding.
:/

[ Voor 12% gewijzigd door Gaius op 27-08-2004 21:00 ]

Verwijderd

Bij Dixons zijn de heel duur, per stuk.

http://www.dixons.nl/Stor...ter%5FDVD&prid=0007045978

Verwijderd

Duitsland:
Verbatim 8,5 GB Verbatim DVD +R 2,4x Doublelayer 11,50 €

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-03 18:03
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 20:46:
[...]

maar is bekend of de branders van nu het wel aankunnen ? of is dat echt onbekend ??? want ik gebruik namelijk vaak RWs om te testen en zeker met de dure DL schijven is het prettig om te weten of het werkt voor je het op een +R brand
dan moet je dit draadje ff in de gaten houden, da n zie je vanzelf wat wel en niet kan kwa media. met deze brender is het NIET mogelijk dvd+9rw te branden. technologisch gewoon niet. (en dan zijn er ook geen schijfies voor maar goed) gewone dvd+rw natuurlijk wel.

goedkoopste dual layer die ik gezien heb: Ridisc bij www.ddvd.nl 8,29 per stuk, 76.95 per 10

[ Voor 8% gewijzigd door LinuZZ op 27-08-2004 21:56 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

r_jansen86 schreef op 27 augustus 2004 @ 21:54:
[...]

dan moet je dit draadje ff in de gaten houden, da n zie je vanzelf wat wel en niet kan kwa media. met deze brender is het NIET mogelijk dvd+9rw te branden. technologisch gewoon niet. (en dan zijn er ook geen schijfies voor maar goed) gewone dvd+rw natuurlijk wel.

goedkoopste dual layer die ik gezien heb: Ridisc bij www.ddvd.nl 8,29 per stuk, 76.95 per 10
dat is leuk maar ik vind het teveel geld voor een leeg schijfje, pas als de prijs rond de 4 euro ligt begint zou ik interesse hebben. tegen die tijd koop ik een DL brander en dan liggen de snelheden ook hoger en mischien is er dan ook wel DVD -R in DL en +/- RWs :*)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bij 10 stuks kun je ze nu al voor 7,49 per stuk krijgen bij DDVD.info

Dat is natuurlijk nog steeds 10 maal zo duur als goedkope 4.7Gb DVD's, maar het begint al een klein beetje ergens op te lijken :)

Het is "gewoon" wachten totdat de vraag explodeert. Ik ken veel mensen die zeggen te wachten met een DVD brander totdat DL snel volgekt kan worden (er is nu eindelijk 4 speed) en als de prijs van de schijfjes laag wordt. Het balletje zal vanzelf gaan rollen.

Waar het uitkomt zou ik niet weten, maar ik weet wel dat je natuurlijk wel uit het buitenland moet halen zodat je die belachelijk hoge heffing nie hoeft te betalen!
Pagina: 1