Toon posts:

Chello + motorola sb4200e + router (maar welke?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben al een hele tijd bezig om thuis internet over 2 computers te verdelen d.m.v. een router.
Nu heb ik al 2 routers geprobeerd: een sitecom dc-202 V3 en een sweex 4 ports broadband router (LB000021).
De sitecom kreeg ik wel werkend, alleen werkte toen mijn upload niet of nauwelijks. Alles geprobeerd om het nog fatsoenlijk te krijgen, alle firmwares geprobeerd, en contact opgenomen met sitecom, maar je weet genoeg als ze op den duur niet meer terugmailen, dan weten ze het dus ook niet meer.
Maar deze sweex krijg ik helemaal niet aan de gang. Alle lampjes die moeten branden branden en ik heb alles precies volgens de instructies uitgevoerd. Geen resultaat. Nu heb ik al 3x naar de mensen van Sweex gemaild, maar ze laten helemaal nix weten.

Nu heb ik vernomen dat mijn modem een eurodocsis modem is dat het l2tp protocol gebruikt. Dus natuurlijk heb ik ook geprobeerd om hem op deze manier aan de gang te krijgen, maar ook dit mocht niet baten, net als de standaard cable modem instellingen die je in de router kunt configureren.

Naarmate ik meer probeer begin ik steeds meer te twijfelen of ik nou net iets verkeerd heb ingesteld en het daardoor niet werkt, maar naar mijn weten heb ik zowat alle mogelijkheden geprobeerd en het werkt gewoon niet.

Weet iemand een router die icm. dit modem zeker werkt en makkelijk te configureren is? Ik heb het nu helemaal gehad met het aangesmeerd krijgen van routers om er vervolgens achter te komen dat het weer niet werkt.
Ik krijg vanuit de winkel en vanuit de fabrikant geen support dus zal het wel hiervandaan moeten komen.

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje :X

Verwijderd

De LB000021 ondersteund (naast DHCP) ook L2TP, echter de meeste providers gebruiken dat niet meer maar zijn overstapt op DHCP.

Zaak dus om dat eerst uit te zoeken, dat vergroot nl. je opties (hier nl. diezelfde routers ook gehad icm Casema+SB4200e+DHCP en Casema+SB5100e+DHCP, alleen beviel het mij niet dat mijn maximum aantal connecties omlaag ging naar 256 ipv de gebruikelijke > 700) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik rechtstreeks verbinding heb met chello staat er dat mijn ip etc. door DHCP is toegekend. Dit wil dus zeggen dat ze van dhcp gebruikmaken en geen l2tp?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 13:46:
Ik krijg vanuit de winkel en vanuit de fabrikant geen support dus zal het wel hiervandaan moeten komen.
o ja??? Meer kans op:
http://www.chelloo.com/tips/nieuwmacadres.html en andere paginas plus een chelo forum. Dus lijkt het me logischer daar je heil te zoeken.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je sweex router gewoon instellen op "Dynamic IP" en je "MAC adres" van je Chello kaartje "clonen". Hierdoor zul je een geldig IP krijgen van Chello en moet alles werken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 13:39:
Als ik rechtstreeks verbinding heb met chello staat er dat mijn ip etc. door DHCP is toegekend. Dit wil dus zeggen dat ze van dhcp gebruikmaken en geen l2tp?
Yup, chello doet idd aan DHCP ;)

Gewoon de volgende stappen doorlopen:

-MAC adres van je PC NIC achterhalen
-die MAC in je router instellen (nooit op 'automatische' kloonwizards vertrouwen :o ), verder alles op automatisch DHCP zetten
-modem resetten (stroomstekker eruit, 30 sec wachten, stroom erop)
-router resetten

En gaan met die banaan.

Zie trouwens ook www.chelloo.com, je bent niet de eerste die een router op een chello modem probeert te zetten :z

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 29-08-2004 17:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Het probleem is dat de motorola een dhcp heeft die op dezelfde ip adressen zit als de meeste routers namelijk de 192.168.100.1.
wat je het beste kunt doen is de dhcp van de router vast zetten op 192.168.4.1 en dat hij van die reeks af de ip adressen uit gaat delen. :)
Pagina: 1