Toon posts:

[w2k] terminal serivces via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zit met het volgende probleem: ik heb een windows 2000 advanced server draaien, hiermee maak ik via me netwerk contact met de rdp client.

Maar nu wil ik ook via internet contact kunnen maken met me w2k bak.
Krijg het niet voor elkaar! heb port 3389 al doorgemapped enz enz, maar kan ook nergen een goede beschrijving vinden hoe het nou wel moet ( heb de search overgens al gebruikt ).

Via me windows xp bak krijg ik het simpel weg voor elkaar door een vinkje te zetten bij remote desktop en hop niets aan de hand.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Zo te lezen heb je een router; dan gelijk de vraag welke je hebt..
Heeft je w2k adv server een vast ip? hoe heb je doorgemapt?

Iets meer info aub..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 27 augustus 2004 @ 13:45:
Zo te lezen heb je een router; dan gelijk de vraag welke je hebt..
Heeft je w2k adv server een vast ip? hoe heb je doorgemapt?

Iets meer info aub..
jah! ik heb een router, en ja me w2k bak heeft een vast ip nummer 10.0.0.150.
beschik overgens over een alcatel router en heb portje 3389 doorgemapped.
alle terminal services zijn geinstalleerd!

heb netstat gebruikt om te kijekn of me portje 3389 goed gemapped is en hij is het er helemaal mee eens.

• Krypt
Met netstat kijken of poort 3389 goed doorgemapt is?? Draai je netstat op de w2k bak dan? Dan zie je alleen dat 3389 open staat op die bak, niet of ie goed is doorgemapt..

De mapping heb je ook gedaan op die alcatel router? Welk type Alcatel router heb je?

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de port alleen doorgemapped op me router! alcatel 510 modem/router
in w2k heb ik zelf niets door gemapped.

• Krypt
Ik heb geen ervaring met portmappen me een 510 Alcatel, maar misschien handig om te melden in welk scherm je dit hebt gedaan en wat je daar ingevuld hebt..

Heeft je w2k bak ook geen firewall draaien die het misschien tegen houdt? (Waarschijnlijk niet, anders kun je vanaf je interne lan er ook niet bij)

Hoe probeer je trouwens connectie te maken met je w2k bak vanaf het internet? Zit je op je werk? Kan zijn dat je daar alleen via een proxy naar buiten kunt, en dan houdt rdp natuurlijk erg snel op..

[ Voor 54% gewijzigd door Krypt op 27-08-2004 14:28 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
heb net nog wat rond gekeken in w2k bak, en bij routing en remote acces heb ik de routing en remote acces geconfigureerd ( eingen next next next ) en daar was ook een optie om remote acces van buitenaf toe te laten! deze op allow gezet en nu werkt hij van buiten af.......quess that was the problem.
Pagina: 1