Toon posts:

[XP] Setup kan bij networkboot geen swapfile aanmaken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi!

ik heb een probleem endat is het volgende: ik heb hier een pc waarvan de voeding van de cdrom kapot is, en geen os bevat. kan er dus geen cdrom op aan sluiten. nu ging ik aan de slag met een network boot diskette en daarmee kon ik andere pc in mijn netwerk benaderen. dus ik d8 HA! dan deel ik een cdrom drive van een andere pc in mijn netwerk en huppa. via net use z: \\compnaam\cdrom ging ik naar de cdrom, waar uiteraard mijn XP cdrom inzat. dan moest ik naar \i386\winnt.exe op de cdrom. (staat bij microsoft). zo gezegt zo gedaan.... todat deze foutmelding kwam.
(in het blauwe setup scherm van xp):

wisselbestand kan nergens worden gemaakt
druk op enter om setup af te sluiten.

wat nu?
kan iemand me helpen? google leverde mij niets op.

tnx!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

is de schijf al gepartitioneerd?
ik denk namelijk dat dat de oplossing zal zijn

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit zodat het OS in de titel staat en het geheel iets completer is, zie ook Windows Operating Systems - Policy :)

wisselbestand kan nergens worden gemaakt ==> [XP] Setup kan bij networkboot geen swapfile aanmaken

Verwijderd

Topicstarter
en win 98? of 2003?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

2003 zal zeker hetzelfde probleem hebben, 98 misschien niet

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 00:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

bij op die manier starten van de setup, dus niet via boot van cd, kan hij de harde schijf niet aanpassen. Je zult dus moeten zorgen dat eea voor de install al goed gepartitioneerd is en er ruimte genoeg vrij is om eea op te zetten. Neem ook geen ntfs maar gewoon fat32, dat zal hij netjes tijdens de install op kunnen zetten naar ntfs indien gewenst, maar tijdens floppy-boot kent hij nog geen ntfs.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1