Toon posts:

[XP] Ziet DVD en CD-RW stations als CD-ROM stations

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik XP geïnstalleerd op een PC met een DVD-speler en een CD-Rewriter. XP ziet deze drives echter als CD-ROM station. Ik kan wel gewoon DVD's afspelen en CD's branden, maar de icoontjes kloppen niet. Hoe kan ik dit rechtzetten?

Het is net een 'verse' installatie, dus herinstalleren lijkt me niet echt een optie. Verder heb ik SP1 en alle aanvullende patches geïnstalleerd.

Verwijderd

Dit gebeurt volgens mij gewoon soms. Ik heb dit 'probleem' ook gehad, bij mij waren na een reboot alle icoontjes weer correct.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 14:01:
Dit gebeurt volgens mij gewoon soms. Ik heb dit 'probleem' ook gehad, bij mij waren na een reboot alle icoontjes weer correct.
Ik heb al verschillende maken gereboot, helaas is het probleem nog steeds niet opgelost :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoe staan ze vermeld in Apparatenbeheer?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op 27 augustus 2004 @ 15:05:
Hoe staan ze vermeld in Apparatenbeheer?
DVD-/cd-rom-stations
- IDE-CD R/RW 8x4x32
- SAMSUNG DVD-ROM SD-606F

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is nog steeds niet opgelost :( Ik heb zojuist wat driveletters gewisseld met Schijfbeheer. Heeft helaas niet mogen baten. Iemand nog een oplossing?

Ik wil dit vage probleem zo graag oplossen omdat het het computersysteem is van mijn vader en die snapt niet / wil niet snappen dat de DVD-speler en CD-RW als CD-ROM-station worden aangegeven...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
helemaal verse installatie dus zonder software :? of heb je mischien toch iets al 'daemon tools' ofzo geinstalleerd?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 29 augustus 2004 @ 21:10:
helemaal verse installatie dus zonder software :? of heb je mischien toch iets al 'daemon tools' ofzo geinstalleerd?
Met vers bedoelde ik format c: en XP helemaal opnieuw geïnstalleerd :) Inmiddels is wel software geïnstalleerd, maar alleen Office en Paint Shop Pro. Software als daemon tools is niet geïnstalleerd, wat ook geldt voor software als Nero of Easy CD Creator.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Mijn DVD-brander wordt altijd als CD-ROM drive aangeduid als ik er een cdtje in heb zitten. Haal ik die eruit, dan staat er weer gewoon DVD-R drive (of zoiets).
Misschien is dat het :?

Verwijderd

Topicstarter
rb338 schreef op 30 augustus 2004 @ 08:34:
Mijn DVD-brander wordt altijd als CD-ROM drive aangeduid als ik er een cdtje in heb zitten. Haal ik die eruit, dan staat er weer gewoon DVD-R drive (of zoiets).
Misschien is dat het :?
Helaas niet :(

Ik heb ook al gereboot met een DVD in de DVD-speler en een CD-RW in de CD-RW. Maar helaas, het hielp niet.

Verwijderd

Dit heb ik ook wel eens. Door dan voor eigenschappen te kiezen van je betreffende drive en vervolgens ergens aan te vinken dat het een brander is doet hij het wel. Misschien dat dat het is :?

edit:
laatste tablad (Recording) > gaat natuurlijk alleen op voor je CD-RW

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 08:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 08:39:
Dit heb ik ook wel eens. Door dan voor eigenschappen te kiezen van je betreffende drive en vervolgens ergens aan te vinken dat het een brander is doet hij het wel. Misschien dat dat het is :?

edit:
laatste tablad (Recording) > gaat natuurlijk alleen op voor je CD-RW
Dat vinkje is aangevinkt. Heb het uitgevinkt, gereboot en weer aangevinkt, gereboot enzo, maar helaas nog steeds is het niet goed! 't Is wel een wazig probleem zeg ;(

Bij de DVD-speler zit trouwens geen vinkje van wel of geen DVD-speler, dus dat probleem blijft hoe dan ook bestaan.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:45
laat toch .... ik heb het ook jaren gehad en geen problemen mee gehad maar hou je dat goedkrijgt geen id

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
ThaKiller schreef op 30 augustus 2004 @ 10:25:
laat toch .... ik heb het ook jaren gehad en geen problemen mee gehad maar hou je dat goedkrijgt geen id
Sorry hoor maar wat moet ik met deze reply :?

Ik wil het graag goedkrijgen (ik heb in dit topic zelfs uitgelegd waarom) en open daarom een topic en dan ga jij in dit topic vertellen dat je geen idee hebt hoe je het goedkrijgt :?

• Rolandus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 14:22
Dit heeft meestal te maken met de firmware van je DVD speler. Ik zou maar eens gaan zoeken naar een nieuwere versie.

Ik heb dit zelf ook een aantal maal gehad.

succes

"A lecture on time travel will be held yesterday"

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Misschien heb je wat aan deze link:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Dit gaat over het veranderen van harddisk drive icons (nummer 119 en 237 van die pagina). Neem aan dat dit ook wel voor CD's moet kunnen door wat in het register te veranderen.

Er zijn wel meer problemen met die icons trouwens. Soms blijft het icoontje van een bepaalde CD er ook gewoon in staan terwijl je die CD er al lang uit hebt gehaald. Beetje buggy als je het mij vraagt. Meestal is dit op te lossen door 'eject' te kiezen in het contextmenu van de speler of door een reboot. Misschien kun je dit ook even proberen?!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:40

SkyStreaker

Move on up!

Een firmware update/hervernieuwing helpt meestal wel.

Kijk echter eens in je apparaatbeheer en zie of ze daar in detail ook alleen worden omschreven als CD-Rom station. Wat dat betreft, zou ik dan even de installatie ongedaan maken, PC rebooten -> Je BIOS ingaan, autodetectie uitzetten en handmatig selecteren (WEES VOORZICHTIG, RAADPLEEG JE HANDLEIDING!!), veranderingen opslaan met doorgaans de F10-toets, staat anders wel aangegeven. En zie of je OS ze dan wel correct ziet.

Gebeurt dit niet, tja... Dan, eerlijk gezegd, moet jij je er over heen zetten. Aangezien alles verder gewoon werkt. 9 van de 10 anderen op GoT hebben hetzelfde probleem, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 17:15:
Ik wil dit vage probleem zo graag oplossen omdat het het computersysteem is van mijn vader en die snapt niet / wil niet snappen dat de DVD-speler en CD-RW als CD-ROM-station worden aangegeven...
leg hem dan gewoon uit dat het hoe dan ook _GEWOON_ werkt? en dat het niet uit maakt HOE windows het daar neerzet? Bij mij is precies hetzelfde aan de hand maar ik maak me niet druk kan nog steeds dvds branden etc... Zolang de software er maar mee overweg kan is er toch geen probleem?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier ook last van, maar zo zit Windows nou eenmaal in elkaar denk ik. Ik heb een CD-RW drive en een DVD-RW drive. Soms zie ik in "My Computer" en CD-RW icoontje en een DVD-Drive icoontje (Ik zie nooit een DVD-RW icoontje), en soms zie ik 2 CD-ROM icoontjes! :D :D

Het gekke is dat mijn 3e, Daemon-Tools drive altijd een DVD-ROM icoontje heeft, ook al heb ik 2x CD-ROM voor de eerste 2.

Wat de oplossing is? Geen flauw idee.... het is in ieder geval niet opgelost in SP2 :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1