Toon posts:

[XP] fouten bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen.

Toen ik vanmorgen mijn PC opstarte kreeg ik de schrik van mijn jaar. XP deed het ineens niet meer. Waarom is me een raadsel, maar daar gaat het nu even niet op.
Telkens kwam hij wel bij de opstartmodus, en ik kon kiezen wat ik wilde, maar steeds als hij xp wilde opstarten, startte hij de pc weer opnieuw.
Kortom, drama.

Na alle modussen geprobeerd te hebben, heb ik maar bij de boot op f10 gedrukt, teneinde de system recovery toe te passen.
Hier heb ik gekozen voor het opnieuw installeren van xp met behoud van programma's documenten.
Dit is wel goed gegaan en nu start hij wel weer op.

Enige probleem is nu dat hij dat doet in de veilige modus, en dat alle documenten weg zijn !!! :| :(
Schrok me daar wezeloos van. De spelletjes staan er nog wel op, maar dat zijn nou juist de dingen die me het minst boeien.

Weet nu niet wat ik moet doen. Hoe krijg ik weer gewoon de normale modus (dit lijkt wel vga) en hoe krijg ik de documenten terug.
Naar mijn weten moeten die er namelijk nog wel opstaan.. (geen format gedaan, en bij system recovery gekozen voor behoud van programma's en bestanden)

edit:
hij zit nu in de 800x600 en 16 kleuren modus.
hoe kom ik hier uit, en krijg ik m'n vertrouwde instellingen weer terug !?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 12:53 ]

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56
Drivers van je hardware installeren ( VGA kaart ) ? :?

Als je in je systeemeigenschappen kijkt, zie je dan vraagtekens bij bepaalde hardware staan, of is alle hardware in je systeem al opnieuw geïnstalleerd.

Documenten.. hhmmmm..

Heb je dezelfde gebruikersnaam opgegeven tijdens de (her) installatie van je Windows. Misschien dat je eens in de folder 'documents and settings' moet gaan zoeken. Waarschijnlijk staan ze hier wel tussen :)

<no flame modus>
Misschien dat je nu ook het voordeel van een backup inziet. Belangrijke documenten zijn altijd te belangrijk om ze niet te backuppen. Dit is wel een harde les om daar op deze manier achter te komen.. :)
</no flame modus>

Verwijderd

Topicstarter
Heb het weten op te lossen door nieuwe drivers te installeren.

Ook blijkt godzijdank de data er nog op te staan, via documents en settings.
Het bureaublad staat er zelfs nog op..

Alleen snap ik niet, dat ik nu weer het xp bureaublad krijg (gras en wolken) ipv mijn eigen bureaublad. Daar kom ik alleen in via de explorer.

Hoe kan ik dat terugzetten ?!

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?!

Verwijderd

Helpt een account aanmaken met dezelfde naam als je oude account niet?

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
probeer:
start --> all programs --> accessoires --> system tools --> files and settings transfer wizard
Hiermee kan je al je oude instellingen en documenten importeren (als je niet weet hoe het handmatig moet)

Als je de nederlandse versie van XP hebt moet je het bovenstaande even vertalen, dat moet wel lukken lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit geprobeerd maar werkt niet.

Probleem is het volgende.
Volgens mij staat alle data nog wel op de pc, maar kan ik er niet bijkomen.
Als ik ga naar c: -> documents&settings zie ik mijn oude account staan (met daarin alle documenten) en een nieuw account (mijn oude naam met als toevoeging .@home nummer)
Mijn computernaam is trouwens hetzelfde als het @home nummer.

Als ik xp opstart en kies voor mijn oude account en oude w8woord kom ik terecht bij het nieuwe account..
De data staat er dus wel op, alleen start hij deze niet...

Wat doe ik hieraan ?!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 17:51:
De data staat er dus wel op, alleen start hij deze niet...

Wat doe ik hieraan ?!
Je hebt sinds je recovery / in-place reinstall een nieuwe SID (Security IDentifier).
Dat is waar NT (dus ook XP) zijn usermanagement mee doet. Een gebruikersnaam is niks meer of minder dan een etiket op die SID, kan dus ook veranderd worden.
Omdat je SID (en dus ook je account) nieuw is heeft deze dus niet dezelfde inhoud als je oude Userprofile.

je kan wel je data (favorieten, mail, docs, templates, dat soort dingen) uit je oude userprofiel halen.

Het overkopieren van je oude profiel over het nieuwe profiel heen zou ik echter niet zo gauw doen aangezien de kans bestaat dat er een corrupt NTuser.dat in staat (je gebruikersinstellingen in je registry).

Als je het toch wil proberen, maak dan een tijdelijke nieuwe gebruiker aan en gebruik de daarvoor bedoelde GUI (rechtsklik deze compu > eigenschappen > geavanceerd > gebruikrsprofielen) om het te doen; niet overkopieren in Explorer.

neem eventueel de Windows Operating Systems - FAQ even erbij, m.n. het stukje met de XP vgv (veel gestelde vragen).

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2004 18:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe krijg ik al m'n mails e.d. terug.

Die staan neem ik aan ook nog bij m'n oude account, maar weet ik niet te vinden.
Had gehoopt door in te loggen via dat account ook deze mails weer terug te krijgen...
Maar dat schijnt dus niet te kunnen.

Wat is je advies, de nieuwe weghalen ofzo ?!
Hij heeft immers toch niet echt nut, want ik wil me oude terug..
Alleen nu de vraag, hoe doe ik dat.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 18:25:
Wat is je advies, de nieuwe weghalen ofzo ?!
Hij heeft immers toch niet echt nut, want ik wil me oude terug..
Als je dat denkt, waarom steek ik mijn verhaal dan nog af?
Alleen nu de vraag, hoe doe ik dat.
je kan wel de files eruit halen. Het profile zelf kun je met je repair install niet meer gebruiken.

[search=outlook express data terughalen]
[search=outlook data]

Er zijn nog wel meer methodes om zelfs uit je userdata nog registry dingen te halen, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent en hoe je het moet doen zonder je werkende setup te verb0rken.

[ Voor 147% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2004 18:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 29 augustus 2004 @ 18:33:
Als je dat denkt, waarom steek ik mijn verhaal dan nog af?
No offence van mijn kant hoor (erg veel dank zelfs dat je me helpt)
Maar wat ik bedoelde is dat ik nu de theorie van xp wel snap, maar dat ik niet mijn oude account terug heb..
En dat is juist waar het mij allemaal om gaat.

De search is brak op dit moment, dus kan je links nie bekijken..

Laatste vraag:
Kan ik mijn oude account weer terugkrijgen, of moet ik alles kopieren naar de nieuwe.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok ;)

je oude account kan je dus niet terugkrijgen, je kan wel bestanden overkopieren naar je nieuwe profiel.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je mail kan je terug krijgen:
Ga naar de directorie C:\Documents and Settings\DJEXPLO\Local Settings\Application Data\Identities\{17B0470B-76AD-41FD-A332-16FDE71CBE97}\Microsoft\Outlook Express Aangepassen aan eigen username etc ..

En kopier alle bestanden van die oude directorie over de bestanden van de directory van je nieuwe Useraccount

[ Voor 14% gewijzigd door djexplo op 30-08-2004 14:29 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 30 augustus 2004 @ 14:26:
Je mail kan je terug krijgen:
Ga naar de directorie C:\Documents and Settings\DJEXPLO\Local Settings\Application Data\Identities\{17B0470B-76AD-41FD-A332-16FDE71CBE97}\Microsoft\Outlook Express Aangepassen aan eigen username etc ..

En kopier alle bestanden van die oude directorie over de bestanden van de directory van je nieuwe Useraccount
Ik kan deze dir niet vinden.
Kom tot:
C:\Documents and Settings\oudeaccount\Userdata.
Hierin staan weer war dirs met vreemde namen (4XEVCTYJ bv.) met daarin wat xml (!?) bestanden...

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 16:41:
[...]

Ik kan deze dir niet vinden.
Kom tot:
C:\Documents and Settings\oudeaccount\Userdata.
Hierin staan weer war dirs met vreemde namen (4XEVCTYJ bv.) met daarin wat xml (!?) bestanden...
probeer eens de verborgen mappen aan te zetten..

Verwijderd

Topicstarter
top, heb hem idd kunnen vinden.
na het kopieren heb ik alle mails weer in outlook staan.

alleen mis ik wel het adresboek, staat deze ergens anders of moet ik hier wat anders voor doen om deze ook terug te krijgen..
Pagina: 1