Toon posts:

Externe HD wordt niet weergegeven in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand sprak me aan op msn dat hij prob. had met zijn externe HD. Het is dus een Maxtor 120Gb hd ingebouwd in zo'n usb bracket om je interne hd extern te maken zeg maar.

Z'n OS is Windows XP pro, en het ding heeft al gewerkt op dezelfde pc en zelfde OS. Het wordt gevoed door een externe voeding.

Windows XP ziet dat er een hd wordt aangesloten op de usb aansluiting, maar het ding komt niet tevoorschijn in verkenner dat is alles. Ook hoort hij de HD dus stroom is niks mis mee lijkt me, drivers heeft hij niet en welk bracket het is weet hij ook niet:s

Of hij SP1 heeft weet ik niet hij is nu werken.

Kan iemand m verder helpen??

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Is de partitietabel nog wel heel en is er een driveletter aan geassigned?
Laat hem eens kijken in de diskmanagement; misschien dat ie daar wel bij staat, maar niet gepartitioneerd is of geen driveletter er aan geassigned is..

Ik heb het zelf ook eens gehad met mijn 2,5" externe harddisk.. die stond eerst op G:, toen heeft een virtual cdrom driver die letter ingepikt en vervolgens kreeg mijn externe disk geen driveletter meer.. even assignen en het probleem was opgelost..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/remcoultee/naamloos.JPG

Dit is wat hij daar ziet, hij kan dus niets wijzigen, en het lijkt wel of die schijf niet gepartitioneerd is, maar hij zegt dat hij vol staat met data....

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
"Niet toegwezen" betekend dat er geen schijfletter aan verbonden is. Hij moet met rechtermuisknop - > eigenschappen -> schijfletter toevoegen. Opnieuw opstarten en dan moet ie het gewoon doen.

Verwijderd

Topicstarter
MEGATRON schreef op 29 augustus 2004 @ 20:27:
"Niet toegwezen" betekend dat er geen schijfletter aan verbonden is. Hij moet met rechtermuisknop - > eigenschappen -> schijfletter toevoegen. Opnieuw opstarten en dan moet ie het gewoon doen.
Zoals je ziet op het plaatje kan hij daar niet uit kiezen.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 20:54:
[...]

Zoals je ziet op het plaatje kan hij daar niet uit kiezen.
Als je nieuwe partitie drukt en dan alle stappen volgt dan krijg je hem er ook niet bij in de verkenner?
Bij mij lukte het anders wel zo :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dan zal het wel lukken, maar als hij dat doet dan is hij al zijn data kwijt.
En daar gaat het juist om, dat hij die behoud.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Kan hij dan niet met PartitionMagic een partitie aanmaken? Met PM kan dat zonder dat je je data kwijt raakt.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik hem idd laten downloaden, moet hem nog spreken daarover want toen moest ik weg en hij is er nu niet.
Dus zal zien hoe dat gaat.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Denk dat je toch ook een Datarecovery proggy moet gebruiken om je data terug te krijgen; zo te zien is idd je partitietabel een beetje kaput..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 30 augustus 2004 @ 09:10:
Denk dat je toch ook een Datarecovery proggy moet gebruiken om je data terug te krijgen; zo te zien is idd je partitietabel een beetje kaput..
Dat zal het idd. kunnen zijn, wat is een goed progje daarvoor?
Pagina: 1