Toon posts:

USB hubs/poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Fujistsu-Siemens Scaleo800 pc met een D1520 Mobo heeft volgens de specs. de mogelijkheid om USB 2.0 te ondersteunen. Dus keek ik wat verbaasd op dat mijn USB poorten allemaal 1.1 waren (volgens Sisoftware Sandra).
Onder hardware (WinXP) staan 4 USB hubs, 3 Universal en één Enhanced. Dit laatste staat volgens mij voor USB2.0. Nu is het zo dat ik twee USB poorten heb voor en twee achter op de PC, allemaal USB1.1. Die zijn verbonden met twee mobo USB-hubs. Dus nog twee over. Een derde USB hubs kan ik wel vinden en door een draadje te verleggen (intern) ook gebruiken. Echter dat is ook een USB1.1 hub. Mijn vraag is dus, waar kan ik mijn 4de USB(2.0) hub vinden op mijn mobo? Deze is volgens winXP wel geinstalleerd, maar ik kan het dus nergens vinden. Kan iemand een hint geven? Het staat niet in mijn mobo manual.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bedoelen ze dan niet via een extra PCI-kaartje? Hoe oud is die pc?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Wat is precies je probleem nu ? Als je 4 hubs onder Windows hebt, waarvan 1 enhanced betekent dat, dat je dus 3 normale hubs hebt. Dit zijn de hubs die naar buiten zijn gevoerd, dus je hebt de mogelijkheid voor 6 usb-aansluitingen (4 op de backplate, 2 via mb-header). De usb 2.0 hub is geen aparte hub, maar stuurt weer alle normale hubs aan. Alle usb-aanlsuitingen zijn dus usb 2.0 poorten.

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er in de systeem samevatting:

edit:
Afbeeldingen verwijderd

Als ik het dus goed begrijp zijn alle controllers USB2.0 omdat controller 4 USB2.0 is?
Zijn de zes kanalen onder controller 4 de poorten van controllers 1t/m3?
Weet iemand waarom er onder de controllers 1 t/m3 dan versie 1.1 staat vermeld?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 09:40 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Dit is een stukje uit de whitepaper van de Intel ICH4 southbridge, welke zich op jouw mainboard bevindt :
The Intel® 82801DB I/O Controller Hub 4 (ICH4), hereafter referred to ICH4, contains an Enhanced Host Controller Interface (EHCI) compliant host controller which supports USB highspeed signaling. Hi-speed USB 2.0 allows data transfers up to 480 Mb/s- 40 times faster than fullspeed USB. The ICH4 also contains three Universal Host Controller Interface (UHCI) controllers that support USB full-speed and low-speed signaling. The ICH4 supports 6 USB 2.0 ports. All six ports are high-speed, full-speed, and low-speed capable. ICH4s port-routing logic determines whether a USB port is controlled by one of the UHCI controllers or by the EHCI controller.
Komt uit dit pdf-bestand. Er zit ook een verduidelijkend plaatje bij, zie pagina 7.