Hallo,
Even een schets van de huidige situatie:
Woning 1
- kantoor 1 (hier staat een switch met enkele pc's, adsl zit direct op de switch)
- kantoor 2 (hier staat één pc, verbonden via utp met de switch in kantoor 1)
Woning 2
- kantoor 3 (komen drie werkplekken, er is één utp-kabel getrokken naar kantoor 2 (zo'n 85 meter))
In kantoor 2 en 3 heb ik al een switch klaarliggen. Maar als de stekker uit de computer in kantoor 2 haal en deze in de switch stop en een ander utp-kabeltje van de switch naar de pc laat lopen, heb ik geen netwerk meer...
De bedoeling is om alles aan elkaar te hangen. In kantoor 2 een switch, waar de kabel van kantoor 3 ingaat. In kantoor 3 komt ook weer een switch te staan, voor de andere pc in die woning.
De poorten van de switch kunnen zowel normaal als voor uplink gebruikt worden.
- Waarom werkt het niet in kantoor 2?
- Is deze opzet mogelijk? (lijkt mij wel, maar even voor de zekerheid)
Greetzz,
R!P
Even een schets van de huidige situatie:
Woning 1
- kantoor 1 (hier staat een switch met enkele pc's, adsl zit direct op de switch)
- kantoor 2 (hier staat één pc, verbonden via utp met de switch in kantoor 1)
Woning 2
- kantoor 3 (komen drie werkplekken, er is één utp-kabel getrokken naar kantoor 2 (zo'n 85 meter))
In kantoor 2 en 3 heb ik al een switch klaarliggen. Maar als de stekker uit de computer in kantoor 2 haal en deze in de switch stop en een ander utp-kabeltje van de switch naar de pc laat lopen, heb ik geen netwerk meer...
De bedoeling is om alles aan elkaar te hangen. In kantoor 2 een switch, waar de kabel van kantoor 3 ingaat. In kantoor 3 komt ook weer een switch te staan, voor de andere pc in die woning.
De poorten van de switch kunnen zowel normaal als voor uplink gebruikt worden.
- Waarom werkt het niet in kantoor 2?
- Is deze opzet mogelijk? (lijkt mij wel, maar even voor de zekerheid)
Greetzz,
R!P