Toon posts:

Probelemen met Nvidia Firewall (Asus K8N-E Deluxe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Asus K8N-E Deluxe. Deze moederbord heeft een ingebouwd firewall. Alles werkt perfect behalve de Nvidia firewall. Als ik de firewall aanzet, lijkt er niks aan de hand. Ik kan gewoon surfen. Maar dat is tijdelijk, na een minuut of 2 kan IE de pagina's niet vinden. Dit gebeurt ook met MSN. Na een bepaalde tijd (1 a 2 minuten) kan MSN geen contact meer leggen met de server. Dit gebeurt ook bij het checken van e-mail met Outlook Express en downloaden met BitTorrent (client: ABC). Met BT is er geen uitgaand en ingaand verkeer. Ik heb via de site grc.com de firewall getest en alles is stealth, wat wel een goed teken is.

Wat heb ik gedaan? Ik heb een custom configuatie gekozen op basis van "high" en ook geprobeerd met "medium". Daarna heb ik via de wizard handmatig de poorten geopend die ik nodig had. Zoals MSN, HTTP, pop, imap etc. Maar dat bleek geen oplossing te zijn voor mijn probleem. Het lijkt wel of de firewall na een bepaald tijd alles dicht gooit. Als ik dan de firewall uitzet, is alles weer normaal. Ik kan weer surfen, mail checken etc.

Ik gebruik ADSL, mijn provider is Demon. Mijn besturingsysteem is WinXP SP2. De standaard firewall heb ik bij het gebruik van de Nvidia firewall uitgezet.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem en is er een oplossing hiervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 11:11 ]

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 11:51

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik heb hetzelfde.
Als ik de firewall uit wil zetten krijg ik de volgende melding:
Error in FwlProfiles Set : Unable to find profile.

Ik word helemaal gek hier. Kan niks.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 11:51

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik heb een alternatief:
Deinstalleer de netword management utility en draai je eigen firewall. Dat is bij mij de oplossing.
Check ook deze link maar eens:
http://forums.anandtech.c...did=1383717&enterthread=y

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik nu ook gedaan, de Network Management eraf gehaald en Kerio Personal Firewall geinstalleerd. Nu werkt alles gewoon goed, maar ik baal er wel van dat het de hardwarematig firewall niet werkt. Dat is een van de reden waarom in die MB heb gehaald.

Verwijderd

Zou dit probleem van mij misschien hetzelfde kunnen zijn?

DFI Infinity II nforce netwerkkaart hapert

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 12:20 . Reden: link vergeten ]

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-01 22:26
ik kwam op deze topic via search omdat ik hetzelde probleem schijnt te hebben

ik heb voor mijn zus een nieuwe comp gekocht met deze moederboard, maar na een tijdje kan ik niks meer op internet hij maak verbinding maar hij blokkeert alles.

ik heb die Network Management erafgehaald en de taak door windows firewall over laten nemen maar dat help dus ook niet.

iemand nog verder ideeen hoe ik dit oplos? anders begin ik straks wel aan een complete herinstall :(

Iseci

Pagina: 1