Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Extra info door TS naast/in topic list.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 22:39

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Is het misschien geen idee om de topicstarter de mogelijkheid te geven de status van zijn Topic weer te geven?
Bijvoorbeeld: je zit in het subfora: SGD in de topic list te kijken, en een TS heeft een nieuwe demo gevonden en hij schopt het topic omhoog. Maar een user kan niet aan de buitenkant zien waarom dat Topic omhoog is geschopt, en kijkt daarom niet in het topic omdat hij denkt dat er niets interresants zal staan.
Dan zou het handig zijn als je naast de Topic regel de status ziet. In dit geval: nieuwe demo!
Als zo'n melding 48 uur blijft staan (en daarna verdwijnt), dan weet iedereen waarom dat topic omhoog is gekikt, dat is erg makkelijk voor wat extra duidelijkheid. Verder hoeft een usre ook niet steeds te kijken of het nu een interresante reactie is of niet. Denk ook aan topics die over een probleem gaan, je hoeft dan het topic niet te openen maar je ziet zo aan de buitenkant dat het probleem is opgelost.
Andere voorbeelden: SPV -> Probleem opgelost.
WL -> Formule gevonden.
SG -> Vraag beantwoord.
etc.

Dus niet: Topic -- Topicstarter -- replies -- Last Post
maar: Topic -- Status -- Topicstarter -- replies -- Last Post
En als er geen status meldingen zijn, dat deze op n.v.t. staat of zoiets.
Of dat je wel de volgorde Topic -- Topicstarter -- replies -- Last Post behoud, maar achter de naam van het Topic de eventuele status ziet.
Voordelen:
-Tijdsbesparing.
-Duidelijkheid.

Nadeel:
-Dat deze feature waarschijnlijk nog ingebouwd moet worden.
offtopic:
Ik weet niet of deze opmerking al eerder is gedaan. Kan hier eigenlijk geen search woord voor verzinnen. Laatste 31 dagen zo te zien in ieder geval niet.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja... lijkt me niet een heel erg wenselijke feature eigenlijk... Het zal een hoop ruimte in gaan nemen en hoe ga je dat realiseren?? Dan zal je nog weer een extra veld krijgen wat je in moet vullen als je een reply gaat plaatsen want react zal echt niet uit je post kunnen halen waarom je hem nou omhoog schopt... En zoveel werk is het niet om even te kijken waarom het topic geschopt is....

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Daar is de topictitel toch voor? :)
Als iemand niet de moeite van 1 muisklik en een keer op "end" of "pagedown" drukken wil nemen om te kijken wat er gezegd is, interesseert het topic hem blijkbaar niet genoeg, om daar een dergelijke feature voor te gaan maken die ook nog eens ruimte in zal moeten nemen in de layout.
Als er echt iets heel schokkends gebeurd is kun je altijd een moderator vragen de titel te veranderen, bij oude topics gebeurt dat wel eens. Daar komt ook nog bij dat crew dan weer moet gaan bijhouden of die 2e topictitel nog wel klopt, als de TS er t "nog een klein probleempje" inzet en hij verschijnt dan een maand niet meer, terwijl er al 25 oplossingen aangedragen zijn.

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
blaataaps schreef op 27 augustus 2004 @ 11:39:
Daar is de topictitel toch voor? :)
De topictitel geeft aan waar het over gaat! Niet wat de status is. En daar gaat nu juist mijn voorstel over.
Als iemand niet de moeite van 1 muisklik en een keer op "end" of "pagedown" drukken wil nemen om te kijken wat er gezegd is, interesseert het topic hem blijkbaar niet genoeg, om daar een dergelijke feature voor te gaan maken die ook nog eens ruimte in zal moeten nemen in de layout.
Voor iemand met een snelle verbinding is dat geen probleem. Maar met een modem een topic laden die vol staat met screens, of andere zaken die soms een halve minuut laadtijd kosten........ (Bijv: SGD)
Daarbij komt nog dat als je ingelogd bent, je eerst de startpagina hebt, waarna je bij een lang topic dus daarna ook nog naar de laatste pagina moet klikken. Op zich is dat niet veel werk, maar dat kan voor mensen met een modem toch veel tijd in beslag nemen.
Verder hoeft de lay out niet aangepast te worden. Als de TS voortaan de mogelijkheid heeft om achter de Topictitel een speciaal deel voor status meldingen te wijzigen (waar als je niet ingelogd bent de klikbare pagina's staan. Die zie je niet als je ingelogd bent, de ruimte die daarvoor over is kan gebruikt worden voor status meldingen, die 48 uur zichtbaar blijven voor alle andere users die ook ingelogd zijn.) dan neemt dat geen extra ruimte in beslag. Als deze feature er ingevoegd kan worden zonder dat daar meer ruimte voor nodig is, of beter gezegd die ruimte anders benut word (die nu niet benut word als je ingelogd bent) dan hoeft dat toch geen extra ruimte te kosten? Dat staat gewoon achter de topictitel, waar normaal de paginanummers staan (als je niet ingelogd bent).
Het hoeft dus geen ruimte te kosten. In dit geval vervang je de vrijgekomen ruimte die klikbare topicpagina's in beslag nemen (bij het niet ingelogd zijn) door statusmeldingen voor users die wel ingelogd zijn.
En het verandert niets aan de situatie, voegt dus alleen maar toe.
Als er echt iets heel schokkends gebeurd is kun je altijd een moderator vragen de titel te veranderen, bij oude topics gebeurt dat wel eens. Daar komt ook nog bij dat crew dan weer moet gaan bijhouden of die 2e topictitel nog wel klopt, als de TS er t "nog een klein probleempje" inzet en hij verschijnt dan een maand niet meer, terwijl er al 25 oplossingen aangedragen zijn.
Ik denk niet dat je mijn bedoeling helemaal begrijpt. Misschien leg ik het wat krom uit en komt het niet duidelijk over. Maar aan de topictitel zelf hoeft niets te veranderen. Dat is ook het punt niet wat ik aan draag. Alleen een feature die statusmeldingen mogelijk maakt die 48 uur zichtbaar zijn (zoals ik al in mijn TS beschreef). Waarbij de TS bepaalt of er een statusmelding (zoals in TS beschreven is) nodig is.
apen-nootjes schreef op 27 augustus 2004 @ 11:35:
Mja... lijkt me niet een heel erg wenselijke feature eigenlijk... Het zal een hoop ruimte in gaan nemen en hoe ga je dat realiseren??
Zie voorgaande verhaal, kost weinig ruimte.
Dan zal je nog weer een extra veld krijgen wat je in moet vullen als je een reply gaat plaatsen want react zal echt niet uit je post kunnen halen waarom je hem nou omhoog schopt.
Deze feature is enkel voor de TS. Daarbij hoeft hij niet bij een reply de status te geven. Maar als hij een ''nieuwe demo gezien heeft/vraag opgelost is/probleem verholpen'' , en hij dat wil aangeven zonder dat een andere user daarvoor zijn topic moet openen kan de TS (=Topicstarter) met het edit knopje zijn startpost aanpassen, zet daar een knopje naast die het de TS mogelijk maakt om de Topic status weer te geven. Deze topic status word dan voor andere users in de topic titel die ze tussen de andere topic titels in de topic list zien staan 48 uur lang zichtbaar.
.. En zoveel werk is het niet om even te kijken waarom het topic geschopt is....
Alles wat sneller kan is meegenomen, toch?
Denk maar aan de afwasmachine, wie er een heeft wil niet meer terug. Ondanks de argumenten dat het toch net zo goed tijd kost als met de hand wassen, en het nog duurder is ook. Het gaat dus om het gemak en de tijd. Vooral als het niet veel kost, waarom het dan laten? Het kost een keer wat moeite om het in te bouwen, maar dan ben je ook klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Karel V op 27-08-2004 14:00 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Karel V schreef op 27 augustus 2004 @ 13:45:
Daarbij komt nog dat als je ingelogd bent, je eerst de startpagina hebt, waarna je bij een lang topic dus daarna ook nog naar de laatste pagina moet klikken.
Als je echt alleen maar het laatste wil lezen, klik dan direct op de laatste paginanummer, of via de 'last post' link door naar het laatste bericht.

Deze zelfde linkjes, die zeker onmiskenbaar handig zijn, wil je opofferen voor iets dat niet altijd handig is, misbruikt kan worden en niet overzichtelijk. 2 Zinnen tekst (titel + status) is onoverzichterlijker dan alleen titel en wat nummertjes voor pagina's als je 'op grote schaal denkt'. Voor 1 topic is status wel leuk, maar als er maar genoeg topics een status hebben, worden subforumindex en active topics echt minder leesbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 27-08-2004 13:59 ]

{signature}

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

in 1.9.3 komt er naast het 'last'-linje ook nog een 'new'-linkje die direct doorlinkt naar de nieuwe berichten vanaf je laatste sessie :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 27-08-2004 14:02 ]

Intentionally left blank

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Voutloos schreef op 27 augustus 2004 @ 13:58:
[...]

Als je echt alleen maar het laatste wil lezen, klik dan direct op de laatste paginanummer, of via de 'last post' link door naar het laatste bericht.

Deze zelfde linkjes, die zeker onmiskenbaar handig zijn, wil je opofferen voor iets dat niet altijd handig is, misbruikt kan worden en niet overzichtelijk. 2 Zinnen tekst (titel + status) is onoverzichterlijker dan alleen titel en wat nummertjes voor pagina's als je 'op grote schaal denkt'. Voor 1 topic is status wel leuk, maar als er maar genoeg topics een status hebben, worden subforumindex en active topics echt minder leesbaar.
Ik zie die nummering niet hoor! Als ik ingelogd ben, dan zie je enkel lege ruimte. En die ruimte kan benut worden met status meldingen. En die ga je echt niet continu zien omdat ze maar 48 uur zichtbaar zijn, en er geen 5 demo's in 2 weken uitkomen. Een probleem kan maar een keer opgelost worden en een vraag maar een keer beantwoord. Status meldingen zijn dan ook alleen maar voor tijdelijke opmerkingen van: he let op, de demo is uit, mijn probleem opgelost etc.
Als je niet ingelogd bent, behoud je gewoon het nummer en last page principe.
Dus ik wijzig mijn betoog naar: status meldingen zichtbaar voor ingelogde users :D
crisp schreef op 27 augustus 2004 @ 14:02:
in 1.9.3 komt er naast het 'last'-linje ook nog een 'new'-linkje die direct doorlinkt naar de nieuwe berichten vanaf je laatste sessie :)
Dat is idd een goed idee. Erg handig ook, anders moet je soms een half topic doorzoeken _/-\o_ . Dat werkt waarschijnlijk alleen als je ingelogd bent, gerelateerd aan username. Want ik log ook wel eens op andere pc's in.

[ Voor 16% gewijzigd door Karel V op 27-08-2004 14:14 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Karel V schreef op 27 augustus 2004 @ 14:10:
[...]

Ik zie die nummering niet hoor! ...
Dus ik wijzig mijn betoog naar: status meldingen zichtbaar voor ingelogde users :D
Je kan zelf aangeven hoe je wil dat dat eruit ziet, dus wellicht dat even door de Prefs heen spitten een goed idee is. Kan je ook aangeven in welke volgorde topics moeten staan etc. :)

En als je dan nog niet de nummers ziet, is het topic toch nog klein en overzichtelijk (en meeste kleine topics zijn nog jong, alhoewel dat een generalisatie is), of heb je 100+ post per pagina ingesteld, maar dan moet je ook niet klagen over het lange laden van pagina's (alhoewel dat maar 1 van de redenen was).

Wat betreft de hoeveelheid: als het niet zoveel is, volstaat een TR dus al, dan kan een mod een simpel 'update xx-xx-2004' oid in de titel en topicstart friemelen. Help hem dan wel door netjes alvast een suggestie te doen en een linkje naar de verlichtende post mee te geven.
Dat werkt waarschijnlijk alleen als je ingelogd bent, gerelateerd aan username.
offtopic:
Crisp is een held, maar hij kan idd geen helderziende templates maken. :+

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 27-08-2004 14:44 ]

{signature}

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

denied >:)

Intentionally left blank