Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:28
Bestaat dit?

Het lijkt mij handig om op deze manier bv de coordinaten in de Exif info te zetten oid.
Weet je precies waar de foto gemaakt is...

[toekomstmuziek]
en stel je voor dat in de toekomst dit standaard is, kun je van alle foto's een heel mooi fotoarchief aanleggen van de hele wereld, met bv een landkaart waarop je foto's van bepaalde gebieden kan bekijken
[/toekomstmuziek]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 13:18

Zoefff

❤ 

Als je tijd over hebt, koop je gewoon een losse GPS. Bij mijn D70 kan ik zelf commentaar toevoegen in de Exif info van een foto, dus dan zet je daar bij iedere foto de huidige GPS coördinaten in.

Voilà, geklust! :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Zoefff schreef op 27 augustus 2004 @ 11:01:
Als je tijd over hebt, koop je gewoon een losse GPS. Bij mijn D70 kan ik zelf commentaar toevoegen in de Exif info van een foto, dus dan zet je daar bij iedere foto de huidige GPS coördinaten in.

Voilà, geklust! :P
Dat kan natuurlijk ook,
maar ik ben een luie Nederlander en het lijkt mij mooi dat zoiets erin zou zitten,

voor je vakantie naar de Cote D'Azur misschien niet interessant, maar voor iemand die bv Afrika wil doorkruisen kan het toch wel een handige en mooie feature zijn.
Ik bedoel, tegenwoordig proppen ze zo veel mogelijk apparaten in 1 apparaat, camera in telefoon, GPS in Palm, Palm in telefoon, nu nog GPS in camera....
En wanneer komt de 1e camera waarmee je kan bellen.... (nee, niet een telefoon waarmee je foto's kan maken....)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Vraag er patent op aan en ga naar een grote speler in de camera markt.

Vind het op zich geen heel gek idee, weet alleen niet of het al bestaat bij de duurdere type camera's (pro's)

[ Voor 5% gewijzigd door TRAXION op 27-08-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

http://www.kodak.com/US/e...s/dc290/dc290GPSKit.jhtml
Bestaat al maar nog niet ingebouwd, komt waarschijnlijk omdat het toch nog een beetje duurder word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:23

Arjan A

Cenosillicafoob

Volgens mij is er al wel rekening met GPS gehouden in de EXIF-specificaties.
Ik ging er eigenlijk al van uit dat de duurdere camera's wel GPS hadden.
Als dat niet zo is, zal dat slechts een kwesite van tijd zijn. GPS in EXIF is zoooo handig :).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Op de meeste (wandel)-GPS-apparaatjes kan je waypoints opslaan. Als je dat synchroon doet met je foto's en die waypoints vervolgens op de PC opsomt dan kan je ze misschien wel makkelijk samenvoegen met je foto's aangezien die ook oplopend genummerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
een patent zit er dus niet in....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Ik heb een tijdje terug een hele mooie site gezien van iemand die een reis had gemaakt met zijn camera + gps waar alles ook direct in kaartjes met koppelingen naar de foto's werd weergegeven. Maar ik kan die site even niet meer vinden.

Maar toch: helaas je patent kun je wel vergeten :) :
http://www.geospatialexperts.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
te(X)en schreef op 27 augustus 2004 @ 11:24:
Ik heb een tijdje terug een hele mooie site gezien van iemand die een reis had gemaakt met zijn camera + gps waar alles ook direct in kaartjes met koppelingen naar de foto's werd weergegeven. Maar ik kan die site even niet meer vinden.

Maar toch: helaas je patent kun je wel vergeten :) :
http://www.geospatialexperts.com/
Ik dacht al rijk te kunnen worden... 8)
dit is idd wat ik in gedachte had, een kaart waarop je je foto's aan kan klikken.

Verdorie,
waarom kom ik altijd te laat met dit soort ideeen....
Met mijn idee van een as met ronde dingen die kunnen draaien en daarop een stoel en een ander rond ding die die voorste ronde dingen schuin kan zetten was ik ook al te laat :o

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als je foto's neemt met een mega telelens, dan kloppen de coordinaten wel voor de camera, maar niet voor het voorwerp op de foto 8)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ikmattie schreef op 27 augustus 2004 @ 10:58:
[toekomstmuziek]
en stel je voor dat in de toekomst dit standaard is, kun je van alle foto's een heel mooi fotoarchief aanleggen van de hele wereld, met bv een landkaart waarop je foto's van bepaalde gebieden kan bekijken
[/toekomstmuziek]
http://www.confluence.org/ ;)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk niet dat dit er voor consumenten gaat komen ivm. spionage/voorbereidingen aanslagen.

Maar naast de GPS/hoekmeter moet er dan ook een kompas in komen, zodat je op de kaart kan zien welke kant je op fotografeert.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20

Zeror

Ik Henk 'm!

ajhaverkamp schreef op 27 augustus 2004 @ 11:48:
Als je foto's neemt met een mega telelens, dan kloppen de coordinaten wel voor de camera, maar niet voor het voorwerp op de foto 8)
In de ene hoek staan de coordinaten van de camera en in de andere hoek de coordinaten van het voorwerp. 8)7

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
sorry voor de groooote kick, maar ik heb net een Sony Alpha 100 gekocht, en zag dit apparaat voorbijkomen bij de accessoires van Sony.

http://www.sony.nl/view/S...hotography&site=odw_nl_NL

Ik had rijk kunnen zijn....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

:+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.