Toon posts:

AMD/Intel grote verschillen????

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallootje,

Hopelijk kan iemand me hier helpen. Ik ben van plan op korte termijn een nieuwe pc aan te schaffen. Gebruik: internet, games en starten met videobewerking.

Voor gamen is een AMD sneller/beter, voor videobewerking moet ik volgens de kenners bij Intel zijn.

Als ik nu een systeem in elkaar ga schroeven bij Paradigit (is dichtbij, drie jaar garantie ben ben zelf op technisch vlak een leek) dan is een AMD systeem goedkoper dan een Intel.

Dan nu mijn vragen:
Zijn de verschillen zo groot bij biede toepassingen???? Is een AMD veel trager met videobewerking (let wel: ik ben een beginner, geen heavy user) en moet ik dan denken aan seconden, minuten of langer?

Hartelijk dank voor de reacties. _/-\o_

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Denk aan seconden, het verschil is eigenlijk alleen is benchmarks te zien maar irl merk je het eigenlijk niet :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *

Je bent de tweede met dezelfde vraag binnen een paar minuten en je krijgt hetzelfde antwoord. :)

Kijk eens op dit forum rond. Deze vraag is al zo vaak gesteld dat je wel een tiental (verschillende) antwoorden vinden kunt.

Wat 'beter' is, is een persoonlijke keuze na het lezen van reviews. Op de FP van T.Net vind je een aantal testsystemen in de Best Buy Guide voor verschillende soorten PC-gebruik. Een aanrader om te lezen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel rondgekeken maar die andere post net gemist. Ook bij best buy had gekeken maar dat is vooral gericht op gamen. Je leest overal over de verschillen maar als leek heb je geen flauw idee hoe groot de verschillen zijn. Als die zo klein zijn is het voor mij logischer om voor de goedkoopste oplossing te gaan.

Groet,

Aliebaba

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Vegeet de groeten maar hoor, Tweakers groeten elkaar voortdurend dus altijd en overal.

De verschillen zijn niet gigantisch groot maar eerder minimaal te noemen. Videobewerking scheelt misschien een minuut op een bewerking van pakweg een uur.

Gamen gaat prima op nieuwere systemen. Wil je de absolute top dan betaal je daar ook voor. Met een iets mindere maar veel goedkopere configuratie kun je in principe goed vooruit. Maar de keus voor het allernieuwste en allersnelste of snel en aardig actueel is aan jou.

Kijk ook eens hier Videomontage + hd's

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 27-08-2004 11:21 ]

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Check de vele reviews. Bottom line is dat de verschillen veelal procentjeswerk zijn, dan in het voordeel v.d. een dan de ander.

Dicht wegens véééél te algemene vraag.

(en doe ook wat minder vraagtekens in je title ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.