Toon posts:

Sun 13W3 > HD15

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers, ik heb hier nog een oude Sun GDM-2010 365 1324-01 liggenn, maar het heeft z'n rare connector. Nou ik heb ik jullie search gebruik; kwam ik achter dat het connector 13W3 heet. Verder heb ik een link gevonden:
http://ahh.sourceforge.ne...Monitor-HOWTO/mon2pc.html Ze zeggen dat je drie mini coax connectors nodug heb, maar kan je niet 13W3 male connector eraf knippen en draadjes op HD15 male eropsolderen. Alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 10:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

13W3 naar VGA converters zijn vrij makkelijk op eBay.de te koop, heb er laatst eentje voor EUR 8.50 gekocht daar, wat imho goedkoop genoeg is dat ik iig niet aan het solderen sla ;)

Als je wilt solderen, dan kan dat natuurlijk. Die mini-coax pluggetjes enzo zijn alleen voor als je een verloopkabel soldeert.

Verder moet je wel letten op het feit dat de 20D10 maar limited multisync is- hij kan bijvoorbeeld geen DOS scherm tonen, maar wel verschillende reso/refresh combo's die je in Windows zou gebruiken (1280x1024@76Hz zou moeten lukken)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, nee wat ik wil is gewoon 13W3 connector eraf knippen en D-Sub eraan solderen, dus ik kan gelijk solderen? Is deze schem trouwens wel o.k, want ik kom heel veel verschillende tegen :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat bedoel je met 'OK' :?

Het is een 20" monitor die wat verouderd is vergeleken met wat je nu nieuw zou kopen, maar prima als 2e scherm naast een andere 'normale' multisync monitor. Als eerste scherm is het minder geschikt omdat je dus de opstartschermen van BIOS en evt DOS ofzo niet te zien kunt krijgen. Hij blijft zwart tot de OS (Windows, Linux wat dan ook) een signaal stuurt waar hij wat mee kan (86KHz horizontal refresh om precies te zijn)

* dion_b heeft zelf z'n opvolger, de GDM-20E20 als 2e scherm/PCTV schem wat prima bevalt

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Met o.k bedoel ik dus wat je/uw heeft uitgelegd met opstart scherm etc. Maar ik snap het al, heel erg bedankt voor je/uw hulp.