Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Siemens-telefoon kan gehoor beschadigen

Uitgegeven: 26 augustus 2004 17:07

MÜNCHEN - Siemens heeft donderdag gewaarschuwd voor softwarefouten in zijn duurdere segment mobiele telefoons. In het ergste geval kunnen de problemen leiden tot gehoorbeschadiging, aldus de Duitse fabrikant.

Het gaat om toestellen in de 65-serie, waarop ook e-mail-, video- en bluetooth-mogelijkheden zitten. De problemen treden op als de batterij helemaal is leeggelopen en er automatisch een afsluitmelodie wordt gestart. Dat gebeurt soms met een veel te hoog volume, aldus Siemens. De gehoorbeschadiging is mogelijk als een gebruiker de telefoon bij zijn oor houdt.

Siemens raadt gebruikers aan de melodiefunctie uit te schakelen. De komende weken zal het concern ook nieuwe software verstrekken.

Bron: nu.nl
Als ik dit zo zie, dan nooit meer een Siemens dus... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 27-08-2004 10:25 ]

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Wat is het probleem? Er zit een bugje in de software en dat lossen ze nu op. En ondertussen waarschuwen ze nog even dat je het melodietje tot die tijd uit moet zetten.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Le0032
Shedman schreef op 27 augustus 2004 @ 10:33:
Wat is het probleem? Er zit een bugje in de software en dat lossen ze nu op. En ondertussen waarschuwen ze nog even dat je het melodietje tot die tijd uit moet zetten.
Het probleem is dat dat bugje waar je over praat, weer tijd en geld gaat kosten. Mensen die een foon van de 65-serie kopen, worden in de hoek gedrukt om perse een datakabel aan te schaffen en die update te downloaden. Je mag toch verwachten dat als je een telefoon koopt, en zeker als die in een duurdere segment valt, dat die gewoon goed is?
Btw, het is niet de eerste keer bij Siemens dat er 'softwarefouten' in hun toestellen zitten. Kijk maar puur naar de SX1, hoeveel problemen iedereen inclusief mij, heeft gehad en nog steeds heeft, en die vele uren hebben zitten dokteren om die problemen op te lossen. Siemens belooft steeds dat er een betere softwareversie komt, maar het zegt genoeg dat voor de SX1 vrjiwel elke periode een nieuwe update komt. En als ik kijk naar mijn P800, waar nog nooit een fout in te bekennen is.... ;)

• nachtnet
  • Laatst online: 22:51
je hoeft de software niet eens te updaten, je kan ook het volume van de afsluitmelodie zachter zetten, of kiezen om geen afsluitmelodie te nemen...

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

En daarbij zit er bij telefoons in dat segment meestal een datakabel bijgeleverd (bij mijn S55 ieg wel).

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Le0032
Shedman schreef op 27 augustus 2004 @ 11:14:
En daarbij zit er bij telefoons in dat segment meestal een datakabel bijgeleverd (bij mijn S55 ieg wel).
Ok, maar het gaat hier toch puur om de 65-serie, toch niet de 55-serie? ;)

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03
S65 heeft ook een datakabel meegeleverd. Gewoon zorgen dat je baterij volgenoeg is 8)7

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Het gebeurd ook zo vaak dat je gsm uitvalt als je aan het bellen bent :P.

Ik vindt het een beetje overdreven hoor... bovendien waarschuwt Siemens en beloven ze een update :).

Grolsch Royce!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Le0032 schreef op 27 augustus 2004 @ 10:23:
Als ik dit zo zie, dan nooit meer een Siemens dus... :P
En geen Nokia vanwege de ontploffende batterijen, en dan valt er over ieder ander merk ook wel iets te zeggen. Hoe meer wij ingewikkeldere, betere telefoons willen hoe groter de kans dat er wel eens een foutje in slipt. Ik geloof er trouwens niets van dat hij in staat is een zo luid geluid te produceren dat je in een klap gehoorschade hebt. Zoiets noemen ze zo om rechtszaken te voorkomen, misschien als het je regelmatig overkomt en daarbij je de telefoon niet instinctief van je oor wegtrekt als hij lawaai begint te maken maar lekker extra hard tegen je hoofd drukt.

Verwijderd

Uhmm, dat je voor dit een topic hebt geopend? Ik bedoel in de s65 forum hebben al mensen gezegd (o.a. ik) en dan open jij ook een topic. Dan ga ik ook een topic openen als er iets klein is. (bijv siemens sx1 loopt vast) 8)7 En je kan het uitschakelen zodat wat daar staat NIET gebeurd.. En er komt zo snel mogelijk een fw.. Dus..

• Le0032
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 16:20:
Uhmm, dat je voor dit een topic hebt geopend? Ik bedoel in de s65 forum hebben al mensen gezegd (o.a. ik) en dan open jij ook een topic. Dan ga ik ook een topic openen als er iets klein is. (bijv siemens sx1 loopt vast) 8)7 En je kan het uitschakelen zodat wat daar staat NIET gebeurd.. En er komt zo snel mogelijk een fw.. Dus..
Wou alleen even weten wat mensen hiervan vonden en natuurlijk als informatie voorzien, maar goed, jij bent natuurlijk altijd hartstikke op de hoogte en natuurlijk...
Ik had hem geopend met de intentie om te horen of er mensen zijn met dit probleem en besides, iedereen maakt wel es een mistake toch? ;)

Siemens SK65

[ Voor 19% gewijzigd door Le0032 op 27-08-2004 17:52 ]

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Le0032 schreef op 27 augustus 2004 @ 10:46:
[...]
bla bla bla... En als ik kijk naar mijn P800, waar nog nooit een fout in te bekennen is.... ;)
Ik heb ook een P800 en daar treden wel softwarefouten in op (rebooten tijdens een telefoongesprek, of gewoon zomaar) en die telefoon zit ook niet in het goedkope segment :) ...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Le0032 schreef op 27 augustus 2004 @ 16:26:
[...]

Wou alleen even weten wat mensen hiervan vonden en natuurlijk als informatie voorzien, maar goed, jij bent natuurlijk altijd hartstikke op de hoogte en natuurlijk...
Ik had hem geopend met de intentie om te horen of er mensen zijn met dit probleem en besides, iedereen maakt wel es een mistake toch? ;)

Siemens SK65
B) wat zie jij alles, nou ik zou eens over die topic vertellen. Ik had net internet ( was verhuisd enz. ) en ik zag dat de sk65 gepresenteerd was. Ik deed got search en hij werkte niet. Ik dacht fuck hen ik ga topic openen. Maar guido had het al eerder gedaan... Tja blame GOT :Y) ;)
Le0032 schreef op 27 augustus 2004 @ 10:46:
[...]

Het probleem is dat dat bugje waar je over praat, weer tijd en geld gaat kosten. Mensen die een foon van de 65-serie kopen, worden in de hoek gedrukt om perse een datakabel aan te schaffen en die update te downloaden. Je mag toch verwachten dat als je een telefoon koopt, en zeker als die in een duurdere segment valt, dat die gewoon goed is?
Btw, het is niet de eerste keer bij Siemens dat er 'softwarefouten' in hun toestellen zitten. Kijk maar puur naar de SX1, hoeveel problemen iedereen inclusief mij, heeft gehad en nog steeds heeft, en die vele uren hebben zitten dokteren om die problemen op te lossen. Siemens belooft steeds dat er een betere softwareversie komt, maar het zegt genoeg dat voor de SX1 vrjiwel elke periode een nieuwe update komt. En als ik kijk naar mijn P800, waar nog nooit een fout in te bekennen is.... ;)
Uhmm, ik heb maar 3 keer problemen gehad met mijn sx1 in 5 maanden.. :/
Ik vind siemens service nog erg goed, gratis FW's en vanuit je pc op de telefoon zetten. Hun service punt is super! En je hebt op je sx1 2 jaar garantie

Dat zie ik niet bij andere merken

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 16:26 ]

• Le0032
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 16:22:
[...]

B) wat zie jij alles, nou ik zou eens over die topic vertellen. Ik had net internet ( was verhuisd enz. ) en ik zag dat de sk65 gepresenteerd was. Ik deed got search en hij werkte niet. Ik dacht fuck hen ik ga topic openen. Maar guido had het al eerder gedaan... Tja blame GOT :Y) ;)
Het geeft niet, echt waar niet, iedereen maakt toch wel eens een foutje en als je erover wilt praten mag dat hoor, klaarblijkelijk zit je er heel erg mee... O-)
[...]

.... Maar guido had het al gedaan...
Ginz bedoel je
[...]

Uhmm, ik heb maar 3 keer problemen gehad met mijn sx1 in 5 maanden.. :/
Ik vind siemens service nog erg goed, gratis FW's en vanuit je pc op de telefoon zetten. Hun service punt is super! En je hebt op je sx1 2 jaar garantie

Dat zie ik niet bij andere merken
Nou ik heb ook enkele keren problemen gehad met de SX1, drie keer in de vijf maanden is niet erg veel, het had erger gekund ;)
Verder zegt garantie mij niet zoveel, ik verzeker standaard gewoon mijn telefoons die ik koop zodat ik altijd mijn foons kan blijven gebruiken in geval van zogenaamde 'waterschade'.
Bedankt voor je hoogwaardige en intellectuele informatie rightone_, je bent een verrijking voor GOT _/-\o_ Rightone_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Le0032 op 28-08-2004 18:56 ]

Pagina: 1