[Flash] Opnemen van eigen monitor

Pagina: 1
Acties:

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik ben al vaker bij software producten introductievideo's tegen gekomen waarbij getoond wordt hoe het product werkt door mee te kijken met een gebruiker. Wat duidelijker uitgelegd: de video bestaat uit niets anders dan een opname van de monitor van deze gebruiker met commentaar.

Je kijkt naar de video, vaak opgenomen in Flash, leunt achterover en luistert naar wat de schrijver van de software doet en welk commentaar hij daarbij geeft. JE ziet het muispijltje hier klikken, daar klikken, en ondertussen luister je naar extra uitleg.

Ik ben op zoek naar software om hetzelfde te kunnen doen: commentaar inspreken terwijl het beeld op mijn monitor opgenomen wordt. Ik ken de regels van GoT, en doe hier geen scriptrequest. Maar na enkele keren goed gezocht te hebben, ben ik niet veel verder -- kan je zoiets doen met een standaard installatie van Flash? Is er een aparte recorder voor nodig?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25
Misschien is het een optie om dit in Software Algemeen te vragen? :)

Later implementeren in Flash lijkt me geen probleem zolang je AVI, MPG, MOV of WMV kunt exporteren cq. opslaan in het programma waarmee dat kan.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Reveller
Ik twijfelde al waar ik deze vraag zou posten. Misschien is het idd beter om hem te verplaatsen. Als ik het later maar naar Flash kan exporteren.

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• Willem
Dat denk ik niet ;)

Wel is het importeren of afspelen van andere media binnen Flash mogelijk. :)

Verwijderd

Zoiets: http://www.macromedia.com/software/robodemo/ ?

ff quote omdat toch iedereen over mijn post heel leest ;)
Macromedia RoboDemo is the easiest way to create interactive demonstrations and software simulations in Flash format. RoboDemo records your actions in any application and instantly creates a Flash simulation with visible and audible mouse movements. The small file size and high resolution make RoboDemo simulations and demos easy to publish online or burn to CD for use in training, sales, marketing, or user support.
Is niet gratis trouwns...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 10:29 ]

Verwijderd

misschien dat je met snag-it iets kan.. maar weet nietof ie het naar flash kan exporteren

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
misschien kan je het met fraps opnemen van je beeldscherm, en dan later er commentaar bijgeven via je microfoon en dan samenpalkken met Tmpegenc ?
beetje omslachtig maar het kan wel

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Willem
m3gA: Er valt niks te exporteren naar Flash... (ook eerder gezegd) ;)

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

http://www.turbodemo.com/eng/index.htm
of
http://www.hyperionics.com/

en dan kan je dat filmpje wat je dus heb gemaakt importeren in flash :)

[ Voor 35% gewijzigd door JvdM op 27-08-2004 10:29 . Reden: extra info ;) ]

• Reveller
Ik denk het wel! Nadeel is alleen dat ik het slechts sporadisch zal gebruiken, en macromedia zal wel niet goedkoop zijn. Maar het is het proberen (15 dagen trail) zeker waard! Weet iemand misschien nog een goedkoper alternatief?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:26

alienfruit

the alien you never expected

Ja, hoor. Kijk eens naar Camtasia Studio van TechSmith (makers van Snag-It!)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Meer iets voor Software Algemeen vind ik :)

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
gewoon je cam op je monitor pleuren en dan de movie file importeren ;)

it works :*)

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Pagina: 1