Syslog oplossing

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Momenteel ben ik 1 van de beheerders bij een wat grotere nationale tele/datacom provider..

We hebben hier enkele honderden Cisco devices staat varierend van 12000 routers en 6500's t/m een flinke lading Cisco Soho's, 800's en 1600's.

Deze devices worden allemaal gemonitord met een HP-OV oplossing voor de meeste relevate dingen. De rest pakken we met lokale logging op.

Helaas is de lokale logging vrij beperkt, ook als we de max log size aanpassen. Ik denk er dus over om een Syslog server te gaan gebruiken.

Nu ben ik dus op zoek naar een goede syslog oplossing, liefst met ondersteuning voor 2 servers. De output moet makkelijk terug te zoeken zijn en te filteren op b.v. soort event of device naam.

Ik denk zelf over een linux achtige oplossing met daar overheen een webbased frontend..

Collega's / goeroe's, wat zijn jullie ervaringen _/-\o_ Wat zijn aanraders en wat beslist niet..

Helaas is het budget minimaal tot nihil en ik moet daarvan ook nog een fatsoenlijke Tacacs oplossing zien te brouwen en radiator is ook niet echt gratis meer te noemen.

IP Rocks

Verwijderd

http://home.nedlinux.nl/~bart/?page=8

Gebruik het zelf ook.
Draait op een 400 MHZ 512MB pc en loopt prima met bijna 200.000 items.