Toon posts:

steeds verbinding verliezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 3 dagen verlies ik voortdurend mijn internetverbinding. Ik kan vaak de startpagina van google niet bereiken en niet meer e-mailen. Soms al bij het opstarten. Om de zoveel minuten verlies of hervindt ik mijn verbinding. Even alles opsommen:

-Ik heb een klassieke Telenet Mono breedband aansluiting, met modem op een normale PC onder WIndows XP. Ik heb geen firewall, maar wel een Norton die perfect werk en up to date is. Ik heb de laatste dagen niets gewijzigd of gedaan dat een fout kan veroorzaken.

-Ik heb dan maar Telenet gecontacteerd, die hebben mijn IP adres gecontroleerd, wat niet bleek te kloppen. Via 'ipconfig /renew' en het resetten van de modem hebben ze het wel in orde gekregen. Volgens hen misschien een vastgelopen of versleten modem. Vijf minuten nadat ik de telefoon neerleg verlies ik terug mijn verbinding.

-Ik bel terug naar Telenet. Een zeer onvriendelijk (iemand anders, ne snotneus zo te horen)zegt dat er geen probleem is met de modem en dat ik met hackers of Trojans zit. Ik zeg dat dat niet kan.

-Ik doe toch maar een Spysweeper, waarbij t'een en t'ander aan kwaadaardige codes (vooral cookies) wordt gevonden. Ik gooi alles buiten, behalve mijn cdilla bestanden. DAARNA BLIJF IK TOCH NOG MIJN VERBINDING VOORTDUREND VERLIEZEN..... de modem resetten of pc heropstarten help soms, maar nooit voor lang.

Kan iemand me aub helpen? Ik ben aan't eind van mijn Latijn...Is Telenet niet verplicht te modem te vervangen? Hoe los ik dit zelf best op?

Verwijderd

De enige manier om je PC uit te sluiten is: testen met een andere PC. (Tenzij je behoefte hebt aan alles opnieuw installeren.)

Wat je natuurlijk ook zou kunnen proberen, is jouw PC aan een andere internetaansluiting hangen. Kijken of het daar ook gebeurt.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Je hebt toch geen USB modem/netwerkkaart ofzo?? Ik ken meer mensen die problemen hadden met zo'n ding.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
hier stond dus geblaat Delete maar

[ Voor 81% gewijzigd door Pakjebakmeel op 27-08-2004 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb geen USB modem of netwerkkaart. Ik zie niet zo direct de mogelijkheid om mijn PC te verhuizen of een andere aan te sluiten. K'zit met een kleine firma en de tijd ontbreekt me helaas. Als er iemand nog suggesties heeft...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:43

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 10:19:
en de tijd ontbreekt me helaas.
Tsja... als je niet bereid bent om zelfs maar de tijd te investeren om een andere PC aan te sluiten, dan houdt het heel erg op.......

Verwijderd

Croga schreef op 27 augustus 2004 @ 10:23:
[...]

Tsja... als je niet bereid bent om zelfs maar de tijd te investeren om een andere PC aan te sluiten, dan houdt het heel erg op.......
Mee eens. Dan zit er weinig anders op, dan iemand te betalen om het op te lossen.
Pagina: 1