De situatie is als volgt. Ik heb van de week een nieuw Epox 8RDA moederbord gekocht die uitgerust is met een nForce2 chipset. Vanzelfsprekend heb ik een nieuwe installatie gedraaid van Windows (XP).
Echter, bij het detecteren van mn hardware in het 2de deel van de setup loopt ie vast op een zeker sys bestand, wat terug te leidden was naar de gameport van mn SB 5.1
Nu weet ik van oa GoT dat SB's wel vaker lastig doen, dus heb ik hem eruit gehaald, en installatie ging nu wel goed.
Bij de eerste boot kijk ik in de device manager, zie ik daar mn andere PCI kaart (3com 905c NIC) met een uitroepteken staan. Code 10: The device cannot start. Een ander oud NIC'je dat ik heb liggen doet idem dito.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om ook maar 1 PCI kaartje aan de gang te krijgen.
Specs van mn systeem:
Epox 8RDA nForce2 SocketA board
AMD Athlon 2200+ @ 1800 Mhz
2x512 Mb DDR geheugen (DDR266@133)
GeForce FX5200
Wat ik al geprobeerd heb:
-Andere PCI kaartjes
-Bios Update
-Rommelen met de BIOS settings
-Systeem FSB underclocken
Hulp is welkom
Echter, bij het detecteren van mn hardware in het 2de deel van de setup loopt ie vast op een zeker sys bestand, wat terug te leidden was naar de gameport van mn SB 5.1
Bij de eerste boot kijk ik in de device manager, zie ik daar mn andere PCI kaart (3com 905c NIC) met een uitroepteken staan. Code 10: The device cannot start. Een ander oud NIC'je dat ik heb liggen doet idem dito.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om ook maar 1 PCI kaartje aan de gang te krijgen.
Specs van mn systeem:
Epox 8RDA nForce2 SocketA board
AMD Athlon 2200+ @ 1800 Mhz
2x512 Mb DDR geheugen (DDR266@133)
GeForce FX5200
Wat ik al geprobeerd heb:
-Andere PCI kaartjes
-Bios Update
-Rommelen met de BIOS settings
-Systeem FSB underclocken
Hulp is welkom