Toon posts:

Epox 8RDA en PCI storingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt. Ik heb van de week een nieuw Epox 8RDA moederbord gekocht die uitgerust is met een nForce2 chipset. Vanzelfsprekend heb ik een nieuwe installatie gedraaid van Windows (XP).

Echter, bij het detecteren van mn hardware in het 2de deel van de setup loopt ie vast op een zeker sys bestand, wat terug te leidden was naar de gameport van mn SB 5.1 :? Nu weet ik van oa GoT dat SB's wel vaker lastig doen, dus heb ik hem eruit gehaald, en installatie ging nu wel goed.

Bij de eerste boot kijk ik in de device manager, zie ik daar mn andere PCI kaart (3com 905c NIC) met een uitroepteken staan. Code 10: The device cannot start. Een ander oud NIC'je dat ik heb liggen doet idem dito.

Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar om ook maar 1 PCI kaartje aan de gang te krijgen.

Specs van mn systeem:
Epox 8RDA nForce2 SocketA board
AMD Athlon 2200+ @ 1800 Mhz
2x512 Mb DDR geheugen (DDR266@133)
GeForce FX5200

Wat ik al geprobeerd heb:
-Andere PCI kaartjes
-Bios Update
-Rommelen met de BIOS settings
-Systeem FSB underclocken

Hulp is welkom B)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
bios resetten naar default bios instellingen en nforce drivers proberen?

http://download.nvidia.co...2K_WHQL_international.exe

Verwijderd

Topicstarter
twiekert schreef op 27 augustus 2004 @ 18:14:
bios resetten naar default bios instellingen en nforce drivers proberen?

http://download.nvidia.co...2K_WHQL_international.exe
Dat waren uiteraard de eerste dingen die ik probeerde. Helaas zonder effect... Ik ben net klaar met een Win2000 installatie op Standaard PC ipv die ACPI troep, ook geen effect. grr.

Verwijderd

1. Schakel de onboard gameport/LAN in de bios eens uit of wijs deze andere resources toe.
2. Daarna opstarten in veilige modus en alle conflicterende meuk verwijderen.
3. Evt. opnieuw opstarten
4. Mobo/chipset drivers installeren > http://www.epox.nl/english/support/drivers/nvidia.htm
5. Eventueel gameport/LAN inschakelen in Bios + drivers installeren (voor 3Com/Broadcom/Realtek zul je aparte drivers moeten installeren, niet de Nvidia meuk)

Pas als dat allemaal 100% werkt, PCI kaarten insteken 1 voor 1.

Code 10 zijn meestal resources of driver problemen en blijf je houden zolang je voor de onderliggende hardware geen correcte drivers installeert en/of resources vrijmaakt/toewijst voor de probleem-hardware.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je inbreng in dit topic euss. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet erg thuis ben in het hele IRQ gebeuren, simpelweg omdat ik nog nooit problemen ermee heb gehad :Y) Ik heb wat gespeeld met de resources in mn BIOS, maar kwam niet met een oplossing, wellicht wel omdat ik niet 100% wist wat ik deed.

Echter, zijn dit soort dingen heel gewoon met nieuwe bordjes, of zal ik hem maar als DOA weer inleveren? Ik ben hoe dank ook niet erg tevreden hiermee, en zou bijna weer teruggaan naar mn vertrouwde VIA borden ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Thandor

SilverStreak

Ik heb ook een EPoX 8RDA, ook een SBLive! en een netwerk kaart ;). Zefls als ik 2 netwerkkaarten insteek heb ik geen problemen.
Je hebt ook geprobeert om de kaart in een ander slot te doen ?
Ik heb het als volgt. (Van boven naar beneden)

XFX GeForce FX 5600 (AGP)
Knopje CCFL (Geen insteekkaart, alleen afdek plaatje)
Realtek 8139 100Mbit kaart (IRQ 19)
MaxiGamer 3D² Voodoo II 8MB (Gebruikt geen IRQ)
MaxiGamer 3D² Voodoo II 8MB (Gebruikt geen IRQ)
Onboard Gameport (Geen insteekkaart, alleen afdek plaatje)
Sound Blaster Live! 5.1 (Ook IRQ 19?, "Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat zit op IRQ 10)

Alles zit propvol dus. In totaal 4 PCI sloten gebruikt en de andere zijn bezet door een afdekplaatje mét functie ;)

P.s. Ik gebruik de kXdrivers voor de SBLive! 5.1. Deze werken bij mij veel beter dan de standaard drivers :)

[ Voor 26% gewijzigd door Thandor op 27-08-2004 23:41 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, nou bij mij is het een ramp. Dat word opsturen dan maar :( Lullig alleen dat je met een onbruikbare pc zit totdat de postbode verlossing (hoop je dan maar -red) brengt.
Pagina: 1