Dat je beeld niet meer goed is, dus dat je tijdens spellen zwarte blokjes of foute texures krijgt.
Artifacts zijn ook gewoon deeltjes, en artifacts in de computerwereld wil dus zeggen dat je deeltjes met beeld over je beeld krijgt (Vage zin

)
Klik op de plaatjes voor de grote versie.

Artifacts in de vorm van zwarte blokken. (nVidia GeForce FX)

Artifacts in de vorm van stipjes/streepjes. (ATi Radeon)
De artifacts zijn goed zichtbaar op/in het wapen
Deze artifacts zijn niet permanent als je de koeling niet in orde hebt. (Tenzij je de chips ontzettend heet laat worden, 200 graden o.i.d.

)
Als ik mijn kaart te ver oc'ed of niet goed genoeg koel dan blijft het beeld hangen en na een tijdje (15 sec ofzo) gaat 'ie weer verder maar dan heb ik het hele beeld vol met blokjes zitten. Na het onderklokken/koeling weer in orde maken en een reboot is alles weer goed
Ik heb een XFX GeForce FX 5600, en het DDR geheugen wat erop zit kan behoorlijk warm worden. Er zitten standaard heatsinks op, en de frequentie is 550MHz. Als ik hem overclock naar 680 dan is koeling wel degelijk nodig. Zelfs op 600MHz krijg ik na een tijdje gamen al artifacts. Ik moet wel zeggen dat ik bijna geen airflow heb, en de GPU wordt gekoelt door een Zalman ZM80C-HP
[
Voor 126% gewijzigd door
Thandor op 27-08-2004 14:59
]