Ik vond wel wat via search, ivm usb booten enzo, maar mijn specifieke vraag zag ik niet beantwoord dus ik hoop dat iemand dit weet ivm besteld: externe usb 2.0 behuizing voor hdd + 80 gig 8mb cache hdd :
NTFS kan toch niet door elk OS gezien en benaderd worden, dus bijv. iemand met win98 zal mijn ext. hdd als deze ntfs is niet kunnen gebruiken? Of wel na installatie van de met de externe behuizing meegeleverde drivers? Dit laatste gaat niet op voor pc's die niet meer opstarten natuurlijk...
Nu zitten er wel drivers bij de externe behuizing ivm usb 2.0 maar lost dat ook een eventueel 'NTFS onzichtbaarheids-probleem voor sommige OS's' op ?
Partities:
beter 1, 2, of 3 partities, ivm swap files, dir-listings e.d.?
Kunnen die dan ntfs èn fat 32 worden, bijv. 2 x 40 gig?
Zodat ik altijd minimaal de fat 32 partitie overal vandaan kan benaderen?
Of gewoon voor ntfs gaan, in combi met knoppix of PEbuilder?
Booten: wat heeft voorkeur als ik de hdd met 2 partities doe: ntfs of fat 32 als eerste/boot partitie?
Wat is 'het slimste' OS voor een externe usb boot disk? xp, me, w98, 3 iets anders...?
NTFS kan toch niet door elk OS gezien en benaderd worden, dus bijv. iemand met win98 zal mijn ext. hdd als deze ntfs is niet kunnen gebruiken? Of wel na installatie van de met de externe behuizing meegeleverde drivers? Dit laatste gaat niet op voor pc's die niet meer opstarten natuurlijk...
Nu zitten er wel drivers bij de externe behuizing ivm usb 2.0 maar lost dat ook een eventueel 'NTFS onzichtbaarheids-probleem voor sommige OS's' op ?
Partities:
beter 1, 2, of 3 partities, ivm swap files, dir-listings e.d.?
Kunnen die dan ntfs èn fat 32 worden, bijv. 2 x 40 gig?
Zodat ik altijd minimaal de fat 32 partitie overal vandaan kan benaderen?
Of gewoon voor ntfs gaan, in combi met knoppix of PEbuilder?
Booten: wat heeft voorkeur als ik de hdd met 2 partities doe: ntfs of fat 32 als eerste/boot partitie?
Wat is 'het slimste' OS voor een externe usb boot disk? xp, me, w98, 3 iets anders...?
[ Voor 11% gewijzigd door notsonewbie op 27-08-2004 03:02 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)