Toon posts:

SP97 op een Abit KX7-333r

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al, aangezien ik een thermalright SP97 nieuw in the box kan kopen, had ik graag even geweten of iemand me met zekerheid kan zeggen dat hij op mijn moederbord past.

Als ik het weet op voorhand zou het me weer wat moeite besparen. Ik heb gaten voor de bevestiging maar ik ben een beetje bang dat er condensatoren oid in de weg zullen staan.

Hier is een foto van het type mobo die ik heb.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/LFHazard/kx7333r-board.jpg

en ja ik heb gezocht, veel over de sp97 maar niks over de combo met dit mobo.

enja het word btw gemonteerd op een 2500+ Barton

hier btw een foto van de SP97
Afbeeldingslocatie: http://www.ibertronica.es/img/sp97-D.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 03:05 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Volgens mij moet dat wel passen, hoewel de website van thermalright aangeeft dat het niet gaat.
Maar ja, ik zie er een kt7 tussen staan (via kt133a chipset), dus als die het wel zou kunnen, waarom de jouwe dan niet? Daar stonden de condensatoren nog dichter op de socket })
Stuur anders voor de zekerheid even een mailtje naar ze, dan weet je het gelijk zeker ;)

Weet je trouwens wel zeker dat je mobo wel met bartons overweg kan?
Volgens je manual kan je alleen 200/266 based cpu's dragen (t-breds dus)
En een 333 (ddr) bus kan je geheugen op lopen, ik kan er niet zo gauw uit opmaken of dat je cpu ook op een 166 mhz bus gaat werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 27-08-2004 03:46 . Reden: Kleine toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
aargh crap, de technishe shit komt boven, euuh ff denken

mn fsb staat nu op 166, de ratio op 5:2:1 en de multyplier op 11. dat maakt 1833mhz en word herkent in alle progs als een 2500+; draait al een hele tijd gewoon goed en stabiel

btw, waar zie je staat dat het niet zou passen?

edit: tja, net even gezocht op die site en het dus ook gevonden, jammer dan, tja kan ik mn geld aan iets anders uitgeven heh, cpu draait nu met mn TT volcano 11 aan 37° idle, 42° stressed, netjes genoeg vind ik

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 03:47 ]

• Banshee
Dat staat er niet letterlijk, maar ik zie jouw mobo er niet tussen staan.

Je cpu werkt dus gewoon op een 166 bus, das mooi. Wordt dan wel je cache volledig weergegeven? (512kb)

Ik denk dat het wel past hoor. De eerste bolling aan de zijkant van de sink gaat vrijwel direct stijl omhoog. Die zal net langs je condensatoren gaan.

Als het echt krap is kan je ze altijd een heel klein beetje opzij buigen.
2 a 3 mm zal dan wel genoeg zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Banshee op 27-08-2004 03:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
just a moment hé, ik zal ff een screenshot maken van proggie WCPUID, ik hoop dat je daar genoeg in ziet.

hier is die screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/LFHazard/wcpuid.JPG

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 03:55 ]

• Banshee
Die sink past wel hoor.

Heb net ff alle modellen voor socket a doorgebladerd, en bij geen ene sink staat in het compatabiliteits rijtje jouw bord tussen, terwijl de 2 onderste modellen zeker weten wel passen, als is het alleen maar vanwege het clip-systeem, ipv schroefgaten rond je socket.

edit:

Screenshot gezien, herkenning is goed :7

[ Voor 11% gewijzigd door Banshee op 27-08-2004 03:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is met schroefgaten, die cpukoeler, ik heb die gaten zitten

• Banshee
Als je die sink niet aandurft, probeer dan nog ergens aan een thermalright AX-7 te komen. Die heb ik hier ook, presteert heel bruut, en past voor zover ik kan zien op nagenoeg alle borden, omdat hij een normale vormgeving heeft.

Zie mijn sig hoe hij mij overgeclockte barton koelt >:)

Thermalright maakt hem niet meer, maar via een webshop zal hij vast nog wel te vinden zijn.

Pic:

http://www.pcabusers.com/reviews/ax7/ax7.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Banshee op 27-08-2004 04:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
tja, die sp97 is van een vriend dus ik denk dat ik em wel ff zou mogen testen vooraleer ik em koop. toch bedankt.

enneuuh die barton van jou, is dat een mobile? ik zie dat je volt aan 1.60 staat, normaal toch op 1.65?

• Banshee
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 13:15:
tja, die sp97 is van een vriend dus ik denk dat ik em wel ff zou mogen testen vooraleer ik em koop. toch bedankt.

enneuuh die barton van jou, is dat een mobile? ik zie dat je volt aan 1.60 staat, normaal toch op 1.65?
Nee, dat is gewoon een normale barton (helaas nog gelocked ook) maar ik heb er schijnbaar een beetje geluk mee, en het voltage staat idd een stukje lager als normaal, maar ik kan niet harder omdat mijn geheugen het bij een fsb van 205 al opgeeft, moet nog op zoek naar andere reepjes die wel harder willen. :)

Edit: Probeer die sink gewoon, en als het toch niet blijkt te passen is het pech gehad :)

[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 02-09-2004 12:00 ]

Verwijderd

Banshee79 schreef op 27 augustus 2004 @ 03:48:
Dat staat er niet letterlijk, maar ik zie jouw mobo er niet tussen staan.

Je cpu werkt dus gewoon op een 166 bus, das mooi. Wordt dan wel je cache volledig weergegeven? (512kb)

Ik denk dat het wel past hoor. De eerste bolling aan de zijkant van de sink gaat vrijwel direct stijl omhoog. Die zal net langs je condensatoren gaan.

Als het echt krap is kan je ze altijd een heel klein beetje opzij buigen.
2 a 3 mm zal dan wel genoeg zijn.
Waarom zou die niet volledig weergegeven worden :?

• Banshee
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 15:27:
[...]

Waarom zou die niet volledig weergegeven worden :?
Omdat dat bord officieel geen bartons ondersteund.

Aangezien hij wel de 166 bus herkent van de cpu, wilde ik weten ofdat hij als de laatste t-bred (166 @ 256 cache) of als barton werd herkent, op die manier kon ik dat dus makkelijk zien :)

Verwijderd

Banshee79 schreef op 02 september 2004 @ 16:04:
[...]

Omdat dat bord officieel geen bartons ondersteund.

Aangezien hij wel de 166 bus herkent van de cpu, wilde ik weten ofdat hij als de laatste t-bred (166 @ 256 cache) of als barton werd herkent, op die manier kon ik dat dus makkelijk zien :)
Het zal niet voorkomen dat een plank een Barton met 256kB gaat zien, dus die theorie klopt niet helemaal ;)

• Banshee
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 16:34:
[...]

Het zal niet voorkomen dat een plank een Barton met 256kB gaat zien, dus die theorie klopt niet helemaal ;)
Er zijn toch ook t-breds (de laatste) die wel een 166 bus hebben, maar wel de oude 256kb cache?

Die bedoelde ik namelijk :)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Banshee79 schreef op 02 september 2004 @ 18:01:
[...]

Er zijn toch ook t-breds (de laatste) die wel een 166 bus hebben, maar wel de oude 256kb cache?

Jup die bestaan :)
Maar hij detect/gebruikt geen 256kb als er een proc in zit met 512kb omdat dit gewoon door de bruggen word geregeld en verder niet veel met het bord te maken heeft.

Verwijderd

Banshee79 schreef op 02 september 2004 @ 18:01:
[...]

Nee die bedoelde je niet, zie je eigen post:
Banshee79 in "SP97 op een Abit KX7-333r"

512kB staat daar. Barton dus :)

Anyway, het werkt of het werkt niet. En minder cache herkennen dan dat erop zit kan niet, tenzij de cache kapot is natuurlijk.
Pagina: 1