Toon posts:

[Trojan?] Problemen omtrent pop-ups Messenger-service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Na lange tijd online te hebben gezocht en zorgvuldig de Policy te hebben gelezen (jaja :Y)) kon ik helaas geen antwoord vinden voor mijn probleem. Ik zal het eerst voor jullie allemaal uitleggen hoe het allemaal in elkaar zit :)

Mijn probleem is als volgt: iedere keer na een tijd (random time) komen er pop-ups, onder Windows XP, met als venster tekst: Messenger-service. Daarin staan iedere keer teksten zoals: "You could have spyware on your pc, contact www.spw7.com to get rid of it." en ga zo maar door. Ik dus actie ondernomen en verscheidene programma's op mijn PC geinstalleerd (o.a Adaware, Spybot, SpywareBlaster, BHODemon 2.0) en verscheidene scans daarmee gedraaid (incl. viruscheck).
Met Spybot kwam ik eerst 5 entrys tegen van DSO Exploit, die ik handmatig heb kunnen weghalen in het register want die bleven, na het cleanen, telkens terugkomen. Ik dacht dus zo van jah, eindelijk verlost van die ellende. Niet dus :|

Weer ben ik op pad geweest om het probleem te kunnen vinden. Nu komt mijn virusscanner (Panda Antivirus) om de zoveel tijd hetzelfde bestand tegen als virus, ene run.exe. Ik dus iedere keer verwijderd maar het rare alweer na het DSO Exploit incident is dat het telkens blijft terugkomen, inclusief die rare pop-ups.
Probleem dat daarop volgde is dat hij zomaar iedere keer mijn startpagina van IE veranderd naar www.msn.com zonder ik toestemming heb gegeven daarvoor :|

Ik ben uiteindelijk dus heel wanhopig geworden omtrent deze problemen en weet zelf ook niets meer hier tegen. Zelf heb ik ook niet iets raars gevonden met HijackThis, dus vond het zelf niet noodzakelijk om de log hier te plaatsen om alleen maar als troep te functioneren :) Wel ben ik erachter gekomen dat het minder voorkomt wanneer ik de Messenger Service uitzet bij Systeem->Services maar zou het toch liever verholpen willen hebben dan uitgeschakeld. Daarnaast heeft het geen zin om Windows XP opnieuw te installeren, want het probleem blijft dan gewoon bestaan.

Hopelijk zou iemand me hiermee kunnen helpen (die hetzelfde misschien heeft meegemaakt) om me van deze "trauma" te kunnen verlossen _/-\o_ Alvast bedankt!

( Excuses als ik overtredingen heb begaan omtrent de Policy )

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Windows Messenger Service Spam... bekend probleem. Service Pack 2 schijnt al een flinke vooruitgang te zijn daarmee. Maar waarom wil je hem persé aanhebben? Blijkbaar zit je zonder router op internet, dus ga ik er stiekem vanuit dat je geen netwerk hebt. Wat is dan het nut van die complete service?

Een firewall nemen werkt ook altijd wel.

De simpelste oplossing is en blijft:
Start -> Control Panel -> Administrative Tools -> Services
Daar Messenger Service op "manual" of "disabled" zetten, en dan stoppen.
Probleem opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Fludizz op 27-08-2004 01:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op 27 augustus 2004 @ 01:10:
Windows Messenger Service Spam... bekend probleem. Service Pack 2 schijnt al een flinke vooruitgang te zijn daarmee. Maar waarom wil je hem persé aanhebben? Blijkbaar zit je zonder router op internet, dus ga ik er stiekem vanuit dat je geen netwerk hebt. Wat is dan het nut van die complete service?

Een firewall nemen werkt ook altijd wel.

Probleem opgelost.
Ben blij dat het een bekend probleem is, dan is er altijd een manier om het op te lossen :) Als eerste: dankjewel voor je reactie :) en als tweede: ben het er ook mee eens, heb het niet helemaal niet nodig, maar is het een virus of gewoon hetzelfde als spam-mailtjes bijvoorbeeld waar je niets aan kunt doen dan blokken d.m.v. een Firewall of iets dergelijk? Want als het een virus zou zijn zou ik het liefst, ook al gebruik ik het niet, het niet op mijn pc willen hebben.

Lijkt me logisch :P

Nogmaals bedankt :) Ik zal er gelijk werk van maken om het helemaal uit te gaan zoeken qua firewall systeem en dergelijke. _/-\o_ en hoor wel een andere oplossing als het betrekking heeft tot een virus.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die pop-ups zijn in ieder geval geen virussen, dat is gewoon willekeurig IP adressen scannen en mass-messagen.

Verder dat virus, pak eerst eens een goeie firewall, haal voor de grap http://housecall.trendmicro.com/ eroverheen. Wat ook vaak wil helpen is om in plaats van IE bijvoorbeeld Mozilla FireFox of iets dergelijks te gaan gebruiken.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fludizz schreef op 27 augustus 2004 @ 01:10:
Windows Messenger Service Spam... bekend probleem. Service Pack 2 schijnt al een flinke vooruitgang te zijn daarmee.
Goh, ja, daar staat de Messenger Service uit. Maar dat is niet de echte oplossing..

Probleem opgelost.
Nee, want je computer blijft onbeschermd op internet aangesloten. Als je Messenger Service berichten kan ontvangen, is de kans zeer groot dat je de File & Printersharing services ook actief hebt staan op die interface.

De echte oplossing is dus:
1) Installeer een firewall, zoals Fludizz al zei
2) Zorg ervoor dat File & Printersharing uit staat op je internet interface.

Test desnoods met een online portscan van grc.com oid op de 135-139,445 poorten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Weer ben ik op pad geweest om het probleem te kunnen vinden. Nu komt mijn virusscanner (Panda Antivirus) om de zoveel tijd hetzelfde bestand tegen als virus, ene run.exe.
Een virus, welk? Dialer?
Probleem dat daarop volgde is dat hij zomaar iedere keer mijn startpagina van IE veranderd naar www.msn.com zonder ik toestemming heb gegeven daarvoor
Check de spybot instellingen eens. :)
Pagina: 1