Philips DVD+R wordt niet herkend ?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb net een dvd-brander gekocht de pioneer 107D. Prima ding. Nu heb ik er dvd+r en +rw bij gekocht van Philips.
Het hele vreemde is, dat branden + spelen perfect gaat op de RWtjes. Maar zodra ik de +R probeer, gebeurd er niets. Ja hij brand wel, maar het afspelen daarna wil niet. Ik heb alles geprobeerd, data, film in alle soorten spelers gedaan zowel stand-alone als dvd-rom als de dvd-brander zelf. Geen van allen speelt de dvd af :'( In de verkenner laat hij ook niet zien wat er op de dvd staat. Terwijl hij bij de RW keurig de auto-start begint.
Toch kan je zien dat er wat op de dvd is gezet. Nero geeft aan dat niet meer op kan omdat ie vol is. En je ziet het aan de dvd zelf. Kan het zijn dat de dvdtjes brak zijn, of doe ik iets fout ?

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-02 15:37
Misschien kort door de bocht hoor, maar al gekeken of er een nieuwe firmware te krijgen is? Meestal zijn ze daar dol op "match more media" :Y)

[rml][ Ervaringen] Pioneer DVR-A07/107 DVD+/-brander[/rml] :P

[ Voor 22% gewijzigd door MrLee op 27-08-2004 00:12 . Reden: Linkje toegevoegd ]

• Bertuss
tja het spijt me ... niet over nagedacht ... kzal kijke of het aan de firmware ligt > bedankt voor de tip !

Dat ik daar zelf niet op kom zeg :(

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Bertuss schreef op 27 augustus 2004 @ 00:06:Het hele vreemde is, dat branden + spelen perfect gaat op de RWtjes. Maar zodra ik de +R probeer, gebeurd er niets.
Op de NEC site staat per type brander welke dvd media geschikt zijn (getest en al)
Zelfs per merk dvd media staat er een onderverdeling in werkende snelheden per type dvd (-r +rw 2,4x 4x enz.)
Misschien kan je zoiets ook op de site van pioneer vinden.

En soms is het een gok.
Ik bestelde een NEC 3500A EN gelijk 5 DVD rw en 5 DVD +r van imation, maar ja, die kennen ze bij NEC (nog?) niet :-) dus da's ff afwachten of dat goed gaat.

Wat ik wel tegenkwam is een merk met een Y beginnende, klonk aziatisch maar deze werkte zelfs op 16 speed terwijl het een 8x dvd medium betrof!
Ook bij andere merken werkt die, dus dat moet goed spul zijn, maar in NL nog niet gevonden.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Bertuss
Ik probeer nu de firmware van de speler te upgraden, maar het wil niet :( Ik doe het op de volgende manier > http://wwwbsc.pioneer.co....bs/device_e/update_e.html Maar na stap 5 ga ie gelijk naar dos en zegt ie: available target is not found. Wat doe ik fout.

En ja ik weet dit hoort eigenlijk thuis in het topic voor de brander, maar er reageerd daar niemand dus ik probeer het zo.

• Bertuss
Naja firmware is nu gelukt, maar het zelfde probleem blijft :(

Het vreemde is ook dat een leeg dvdtje niet gelezen wordt, door de brander en de dvd-rom die ik heb, terwijl je normaal gesproken een lege inhoud moet zien toch ?

[ Voor 58% gewijzigd door Bertuss op 28-08-2004 21:12 ]

• MrLee
Bertuss schreef op 28 augustus 2004 @ 19:25:
Naja firmware is nu gelukt, maar het zelfde probleem blijft :(

Het vreemde is ook dat een leeg dvdtje niet gelezen wordt, door de brander en de dvd-rom die ik heb, terwijl je normaal gesproken een lege inhoud moet zien toch ?
Dat je normale DVD de lege DVDR niet kan zien is normaal, er staat immers niks op. Je brander zou inderdaad een lege 'map' moeten laten zien. Maar is ie via Nero ook niet te beschrijven? Ook niet als je op "disc info" drukt?

Master / Slave settings goed van je DVD-RW en DVD-ROM? (Als ze op dezelfde kabel zitten) ... Werken andere merken DVD +/- R schijfjes wel?

• Bertuss
DVD-ROM en brander zitten op 2 verschillende IDE's en allebei op slave.

Ik weet nog niet of ander +/- R werken, weet alleen dat +RW wel werkt.

En bij de info van Nero staat dat er niets op de schijf staat terwijl dat wel zo is. Er staat ook niet hoeveel er nog beschikbaar is ofzo. Verder weet Nero wel dat het 8 speed is, want hij brand wel op die snelheid alleen de schijf wordt gewoon daarna niet herkend.

[ Voor 49% gewijzigd door Bertuss op 28-08-2004 23:21 ]

• Bertuss
Ow shit heb ff infotooltje van Nero gestart en daarin herkend ie wel dat het een blank DVD+R is. Daar staat ook bij writesupport dat ie geen DVD+R ondersteunt 8)7 |:( Hoe kan dat nu weer ?

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/inf.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Bertuss op 28-08-2004 23:32 ]

Verwijderd

Bertuss schreef op 28 augustus 2004 @ 23:23:
Ow shit heb ff infotooltje van Nero gestart en daarin herkend ie wel dat het een blank DVD+R is. Daar staat ook bij writesupport dat ie geen DVD+R ondersteunt 8)7 |:( Hoe kan dat nu weer ?

[afbeelding]
Dat staat er bij mij ook als ik Nero Infotool gebruik, terwijl de brander, Liteon 832s, zonder probleem alles brand.

Probeer DVDinfo pro, die geeft wel alles goed weer.

• MrLee
En toch zou ik eens een ander merk DVD+R'tje proberen, probeer bijvoorbeeld eens een Traxdata schijfje of haal er desnoods 1 bij de Aldi ... Misschien lust die Pioneer de Philips niet.

Ook al de ervaringen thread doorgelezen die hierboven staat?

• Bertuss
mrleeais schreef op 29 augustus 2004 @ 11:18:
En toch zou ik eens een ander merk DVD+R'tje proberen, probeer bijvoorbeeld eens een Traxdata schijfje of haal er desnoods 1 bij de Aldi ... Misschien lust die Pioneer de Philips niet.

Ook al de ervaringen thread doorgelezen die hierboven staat?
Ja misschien toch maar een keer doen dan ... vind het wel vreemd .. en wat doe ik met mijn spindel van 25 stuks :( Had ik dat maar nooit gelijk gekocht :'(
Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 00:49:
[...]

Dat staat er bij mij ook als ik Nero Infotool gebruik, terwijl de brander, Liteon 832s, zonder probleem alles brand.

Probeer DVDinfo pro, die geeft wel alles goed weer.
Infotooltje was beetje stom ... kijk maar ... er staat gewoon een vinkje bij dvd+R niet bij dvd-ram. Gewoon verkeerd gekeken dus. Het betekend dus dat ie het gewoon ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door Bertuss op 29-08-2004 12:28 ]

• Bertuss
Ik heb net even contact gehad met de Pioneer helpdesk. Die kerel beweerd dat de 8x speed dvdtjes van philips (wel eens niet > hij wist het dus niet zeker) niet zijn opgenomen in de nieuwe firmware.
Maar ik zit nu nog wel met zo'n 20 dvd+R van philips. Dus dat is zonde.
Ik weet niet precies wat ik nu zal doen. Gewoon wachten op nieuwe firmware en nu nieuwe dvd's kopen of gewoon terug naar de winkel gaan en zeggen > alsublieft hier heb je, je brander > ik wil mijn geld terug. Wat zouden jullie doen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Bertuss op 30-08-2004 12:06 ]

• Bertuss
Nou ik heb besloten de spindle terug te brengen naar de winkel ... gelukkig mijn geld terug kunnen krijgen. Maar nu heb ik 3 dvd+r wederom van philips genomen, maar nu 4x snelheid. In de veronderstelling dat dit wel moest werken ! NIET DUS. Na het brand krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bertuss/fout2.jpg

Ik ben radeloos inmiddels. Ik denk dat ik morgen maar terug ga met dat ding. Ik wordt er helemaal ziek van.
Pagina: 1