[W2K Citrix] standaard font wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31
Ik wil op een W2K Citrix server het standaard font wijzigen. W2K gebruikt als standaard font tahoma en ik wil als standaard font MS Sans Serif instellen i.v.m een applicatie waarbij de layout niet klopt bij gebruik van het tahoma font (applicatie is ontworpen onder NT).

Het gaat hier om een anonymous gepubliceerde applicatie en ik wil dat eigenlijk alleen de Anonymous users standaard het font MS Sans Serif krijgen.

Ik heb het volgende geprobeerd:

Ik heb een custom scheme aangemaakt deze in de registry key HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Appearance\Schemes toegevoegd en deze ook toegevoegd in het Default User profile (%systemvolume%\Documents and Settings\Default User\NTUSER.DAT) en de schemenaam in de string value current gezet.

Als ik nu inlog met een gebruiker die nog geen profiel heeft dan krijgt deze dit aangepaste scheme, alleen het font staat nog steeds op tahoma. Swichten naar een andere scheme en dan de custom scheme selecteren heeft dan wel tot gevolg dat het font op MS Sans Serif staat.

Ik heb nu dus twee problemen.

1. De methode die ik gebruik geldt voor alle gebruikers (die nog geen profile hebben) en niet alleen voor de Anonymous users.

2. Hoewel je de custom scheme als default krijgt geeft deze niet meteen het goede font maar moet je eerst met de hand deze scheme nogmaals selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door kwiebus op 26-08-2004 23:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

kwiebus schreef op 26 augustus 2004 @ 23:29:
1. De methode die ik gebruik geldt voor alle gebruikers (die nog geen profile hebben) en niet alleen voor de Anonymous users.
Je zou - even een ranzige hack - de profielen van de anonymous users kunnen aanmaken met die gewijzigde .DEFAULT registry om vervolgens de .DEFAULT terug te wijzigen.
2. Hoewel je de custom scheme als default krijgt geeft deze niet meteen het goede font maar moet je eerst met de hand deze scheme nogmaals selecteren.
Je zou eens met 'regmon' of 'filemon' moeten zien wat er precies wijzigt in deze setup :)

• kwiebus
elevator schreef op 26 augustus 2004 @ 23:51:
[...]

Je zou - even een ranzige hack - de profielen van de anonymous users kunnen aanmaken met die gewijzigde .DEFAULT registry om vervolgens de .DEFAULT terug te wijzigen.

[...]

Je zou eens met 'regmon' of 'filemon' moeten zien wat er precies wijzigt in deze setup :)
Wat betreft je eerste opmerking weet ik niet helemaal waar je naar toe wilt. Anonymous profielen zijn tijdelijk. Op het moment dat een Anonymous gebruiker zich aanmeldt wordt een profiel gecreëerd welke bij het afsluiten van de sessie automatisch verwijderd wordt.

Wat betreft je tweede opmerking, ik ben er inmiddels via monitoring met regmon achter dat ik ook de key HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\WindowsMetrics en in het Default User profile moest wijzigen.

Op dit moment is het zo dat als ik een Anonymous desktop publish en de applicatie start, ik wel het juiste font krijg. Maar als ik alleen de applicatie publish en deze start krijg ik het standaard windows font. Named publishen werkt overigens wel goed, maar dat wil ik juist niet.

Ik loop hier al een tijdje mee te klooien daarom maar weer eens een kickje van dit topic. Miscchien zie ik nog wat over het hoofd?

• kwiebus
Maar weer eens een kickje van dit topic, aangezien ik tot op heden nog steeds geen oplossing voor dit probleem heb kunnen vinden.

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan je geen profilepath opgeven in lusrmgr.msc voor de Anonxxx users en daarmee dus je font instellen? :)

• kwiebus
Ik kan wel een TS profilepath opgeven, maar hoe zou dit mijn probleem moeten oplossen?

Als ik dit namelijk doe dan blijft bij het beëindigen van de sessie de profile wel staan, maar als ik eerst een desktop start met een anonymous user die nog geen profile heeft en ik wijzig de fonts in het scheme en vervolgens deze sessie afsluit en daarna bijvoorbeeld een gepubliceerde notepad opstart, dan krijg ik nog steeds het standaard font in titel en de menubalk van notepad te zien.

• elevator
  • Niet online

elevator

Weet je zeker dat op dat moment dezelfde anonymous user gebruikt wordt? Waar verwijs je je profile path naar? :)

• kwiebus
Het is bij het starten van de desktop en vervolgens notepad dezelfde anonymous user Anon000 die wordt gebruikt.

Het TS profilepath verwijst naar \\server01\Profiles$\%username%

Er wordt als er nog geen profile bestaat en een anonymous desktop gestart wordt met user Anon000 een profile folder Anon000 in \\server01\Profiles$ gemaakt. Nu heb ik eens nader gekeken naar deze folder. Deze folder blijkt leeg te zijn!

Er wordt blijkbaar nog steeds een folder %systemdrive%\Documents and Settings\Anon000 aangemaakt met daarin de profile van Anon000. Deze folder wordt na het afsluiten van de sessie door het systeem verwijderd en er wordt een lege folder in \\server01\Profiles$ gemaakt welke niet wordt verwijderd. :?

• elevator
  • Niet online

elevator

Vermoedelijk komt dat omdat je users ook nog lid zijn van de 'Guests' groep en dan schrijft ie inderdaad geen profiel weg - wat dat betreft is het het proberen waard om die anon* users uit je Guests group te halen maar misschien heeft dat andere vervelende gevolgen - dat weet ik niet :)

Is er geen mogelijkheid om bij het opstarten van je programma een registry import te doen en op die manier je fonts te veranderen? :)
Pagina: 1