Apple Expo Parijs 2004
Dinsdagnacht vertrok ik om 01:00 naar Parijs om nu zelf eens die Apple Expo mee te maken. Na een uurtje door brusseltouren en een geweldig frans ontbijt (NOT!!) kwam ik om 9 uur in Parijs aan. Tijd voor de Keynote dus.
Ik had al enkele keynotes via het web bekeken dus met hoge verwachtingen plaatsgenomen in een afgeladen zaal vol apple fanaten.
Aan mijn hoge verwachtingen werd echter niet geheel voldaan. Steve was er niet. Dat was al bekent maar Phil Schiller is toch minder leuk dan Steve.
Verder vond ik de inhoud van de keynote wat tegen vallen ,weinig nieuws onder de zon. Er werd met cijfers gesmeten:
Na 10 weken iTMS europa - 5.000.000 downloads
iPod markt aandeel van 58% van alle mp3 spelers (CF en HD)
3rd party product demo's:
The incredables, MOTU
Blabla dus
toen kwam de oersaaie 10.4 demo
Bijna hetzelfde als op de WWDC keynote, je mag hieruit concluderen dat 10.4 voornamelijk over vinden, widgets en video conference met meerdere gaat.
Omdat ik laatst ook bij de Apple techupdate van augustus was (in bunnik) had ik het daar ook al gezien. Tijd voor een dutje
"Oh Yeah, one last thing I'd like to talk about with you guys" (he he)
"The new iMac"
*applause* (huurt apple klapvee in?)
eindelijk, het hoogtepunt van de keynote (ze hadden het eerste uur rustig kunnen schrappen wat mij betreft)
de specs hoef ik niet op te dreunen want die zal iedereen inmiddels wel kennen.
Ik hoef ook niet te zeggen hoe geweldig de nieuwe vormgeving is. Alleen dat de videokaart erg mager is.
Opmerkelijk aan de iMac vond ik dat hij absoluut niet heet werd, alleen achter bij de processor maar verder niet. Vergeleken met de oude iMac werkte alles wel een stuk rapper. Zeker met garageband was het verschil merkbaar.
ps Als je trouwens zo'n iMac wilt bestellen, ik heb al via apple insiders vernomen dat alle iMacs op de expo handgemaakte modellen zijn. Er zijn er nog 0 , nada geproduceert daarom is er ook geen foto van gelekt op voor de introductie. Punt is, ga er niet vanuit dat er half september al wereldwijd geshipt gaat worden.
hieronder dan de foto's

Wellicht een dubbelpost qua foto's
www.langedaik.nl/maarten/imac/banner.JPG
www.langedaik.nl/maarten/imac/imacfront.JPG
www.langedaik.nl/maarten/imac/imac1.JPG
www.langedaik.nl/maarten/imac/imac2.JPG
www.langedaik.nl/maarten/imac/imac3.JPG
www.langedaik.nl/maarten/imac/imacback.JPG
www.langedaik.nl/maarten/imac/imacback2.JPG
www.langedaik.nl/maarten/imac/imacback3.JPG
www.langedaik.nl/maarten/imac/30.jpg
verder heb ik nog een paar uur over de beurs gestruint, nieuwe producten getest voor mij werk maar weinig nieuwe dingen gezien (iig niet foto waardig)
Microsoft had een redelijk grote stand, eMagic, Native instruments.
Ga maar door, alle belangrijke leveranciers waren er op de grootste franse na, Lacie. Dat was dan nog wel opmerkelijk. helaas waren alle interessante demo's in het Frans dus absoluut niet te volgen.
Al met al, een gelaagde dag. Eindelijk eens die 30"schermen gezien en natuurlijk de nieuwe iMac. Mocht je zelf applegebruiker zijn is zo'n beurs zeker de moeite waard om eens te bezoeken. De meeste standhouders spreken engels (behalve de mensen die bij de nieuwe imac stonden) en je kutn altijd wel een koele gadget scoren voor te veel geld

wat wil je nog meer
[
Voor 7% gewijzigd door
M2XzeeD op 01-09-2004 20:12
]