Ik heb zojuist bij Paradigt een Pinnacle PCTV Stereo gekocht, maar nu lees ik op de doos dat als je MPEG 2 wilt gebruiken, je dit moet laten activeren, weet iemand hoe dit zit?
vreemd.
weet je zeker dat het de PCTV Stereo is?
dus met de Philips SAA7134 chip?
als ik namelijk de PCTV software installeer (versie 5.7), kan ik alleen maar kiezen uit MPEG1 of MPEG2 opname.
Geen DIVX/Xvid of MJPEG dus helaas)
het is dus precies andersom als bij de oudere kaarten, daar moet je een plugin kopen om in MPEG2 te kunnen opnemen.
probeer anders de update naar versie 5.80 op de Pinnacle site te downloaden.
het is trouwens een prima tv kaart, met heel scherp beeld.
ik gebruik trouwens meestal FLY2000TV, is veel flexibeler
weet je zeker dat het de PCTV Stereo is?
dus met de Philips SAA7134 chip?
als ik namelijk de PCTV software installeer (versie 5.7), kan ik alleen maar kiezen uit MPEG1 of MPEG2 opname.
Geen DIVX/Xvid of MJPEG dus helaas)
het is dus precies andersom als bij de oudere kaarten, daar moet je een plugin kopen om in MPEG2 te kunnen opnemen.
probeer anders de update naar versie 5.80 op de Pinnacle site te downloaden.
het is trouwens een prima tv kaart, met heel scherp beeld.
ik gebruik trouwens meestal FLY2000TV, is veel flexibeler
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Verwijderd
Ik heb ook dezelfde kaart en pas achteraf gezien dat je mpeg 2 moet laten activeren als je deze wil gebruiken. Heb dit dan maar gedaan via de instellingen in pctv ; bij opname instellingen. Je browser connecteerd met de Pinnacle shop, waar na het overschrijven van 5€ via Visa of dergelijke creditcard direct uw mpg2 wordt geactiveerd. Kort erna ontvang je nog een emailtje met uw productcode, in dit geval de mpg2 codering (handig na een format) en bewijs van betaling.Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 23:25:
Ik heb zojuist bij Paradigt een Pinnacle PCTV Stereo gekocht, maar nu lees ik op de doos dat als je MPEG 2 wilt gebruiken, je dit moet laten activeren, weet iemand hoe dit zit?
Tvkaart werkt fijn en geeft goede beeldkwaliteit, ik heb deze gekocht omdat de pc waar de kaart insteekt een low profile kast is, wat de keuze in de verschillende kaarten héél wat kleiner maakt.