Toon posts:

Knoppix mappen aanmaken deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zwerver...Allereerst sorry voor de "naamsverhaspeling" in mijn vorige topic. Het was niet mijn bedoeling om Windows in een verkeerd daglicht te te zetten ofzo, ik vind het gewoon een leuke woordspeling .
Verder weet ik echt wel hoe is partities aan moet maken, gewoonniet hoe ik Linux partities moet maken omdat ik tot gisteren nog nooit iets met Linux had gedaan.
Ik heb nu een van m'n partities geformatteerd als FAT32 part. en het weer geprobeerd maar kan nogsteeds geen mappen aanmaken of er iets naartoe kopieren.
Ik kan overigens WEL bij de bestanden die ik wil bewaren en ze ook gewoon openen enzo, dus dat wat je collega moderator zei over dat ik ze kwijt ben klopt volgens mij niet (helemaal).
Is er echt geen oplossing die jullie of medetweakers weten dat ik die bestanden gewoon naar mijn FAT32 partitie kan kopieren?
Tnx!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
even
umount /mnt/xxxxx of welke schijfje wil mounten
en dan mount -t fat /dev/hda1 /mnt/xxxxx
geloof ik

moet je even in de man van mount zoeken
knoppix mount namelijk alles (ro) ofwel read-only

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor je reply, hier heb ik denk ik wel wat aan, was het niet dat ik geen idee heb waar ik deze commando's in moet geven. Zoals ik al eerder zei ben ik een absolute Linux of Knoppix noobie... :(
Ik hoop niet dat ik hier weer voor gekicked wordt want ik bedoel het niet zo lullig als het klinkt allemaal. Ik ben echt meer dan genoeg thuis in windows maar gewoon niet in Linux. Sorry voor deze onkunde :|

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, en daar hebben we dan in LA een mooi linkje over staan:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

dus als je je afvraagt waarom die nu dicht is, dan lees je die maar even.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.