game netwerk 2à3pc's win98se, hoe moet dat?

Pagina: 1
Acties:

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
game netwerk 2à3pc's win98se: je koopt 3pci(geen isa slot)netwerkaarten met kabel en dan,(blijf bij 98se)welk prog past hierbij en waar moet je op letten, 'kweet helemaal niets hiervan, wie kan me wijzer maken, met welk proggie< hoe en wat.
Thuis hadden een stel vrienden een IDEE:Oudjaarsavond;gezellig tig mensen bij elkaar,en 3pc's met UT,Q3,SOF,
met een biertje,champ,hapje,etc gamen tegen elkaar, begin van een lan,met een gezellige troep mensen bij elkaar,wie helpt ons?

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Verwijderd

Je moet 3 pci netwerkkaarten kopen, wat kabel er bij en een hubje.
Let op! Als je drie comps aansluit heb je dus een hubje en ander soort kabel nodig (kan nu even niet op de naam komen) met 2 comps heb je aan 2 netwerkkaarten (duh!) en een crosslink kabel genoeg. Dus dan bespaar je wat kleine centjes.

Voor de rest gewoon de kaarten erin zetten, drivers installen en de computers met de kabels aan elkaar binden.
Bij het configuratiesche scherm moet je een aantal dingen instellen voor netwerk (ik weet zo niet precies uit mijn hoofd wat maar het wijst zichzelf) en klaar!

Ik heb dit een tijdje terug voor het eerst gedaan en ik wist ook nergens iets van af, we konden binnen ongeveer 15min al tegen elkaar spelen met win98se dus zo'n probleem zal het voor jullie niet leveren.

Voor alleen spellen maakt het volgens mij geen ruk uit of je 10mbit of 100mbit pakt is allebei snel genoeg.

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
en voor netwerken is er een speciaal forum..

loading...