Toon posts:

Mappen aanmaken in Knoppix

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren windows XP opnieuw geinstall. nadat het hele syteem een beetje f*cked up was. Ik heb in eerste instantie gekozen voor een upgrade omdat ik nog wat bestanden over wilde zetten. (lang verhaal waarom het zo ingewikkeld moest...)
Toen dat fout ging heb ik gekozen voor schonen install. zonder formatteren zodat mijn files gewoon op de schijf bleven.
Het enige probleem is dat ik die files onder een beveiligd account in de doucuments and settings map geplaatst heb, en daar dus nu in de nieuwe windhoos niet meer aan kan komen. Nu zei een maat van me dat ik met Knoppix kon proberen om het eea te verplaatsen naar een andere partitie zodat ze weer toegankleijk zijn. Dit gaat allemaal prima, koppix draait toppie vanaf de CD, maar ik kan alleen geen betanden kopieren omdat knoppix op geen van de partities of schijven een nieuwe map aan kan maken. Doe ik iets fout of is dat normaal als je vanaf cd draait? Zo ja hoe los ik dit op? kan ik Knoppix ook installeren?
Ik heb geen ervaring met Knoppix, dus alle hulp is welkom!

Verwijderd

Komt omdat je allemaal NTFS en/of FAT partities hebt. Knoppix kan daarvan lezen en kopieëren maar niet in wijzigen of opslaan. Wat je nodig hebt is een linux partitie (er zijn verschillende) of een netwerkkabel en een andere pc, om het op die pc te zetten.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
Linux heeft nog geen ondersteuning voor NTFS schrijven, dus als je partities geformatteerd zijn als NTFS dan gaat dat truukje niet op.

@Muzzi16, schrijven naar FAT32 is geen probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaap-Jan op 26-08-2004 22:36 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een Linux partitie maken, maar kan ik dan daarna in Windhoos die bestanden weer opvragen? Of zit ik dan met het zelfde probleem?
Hoe maak ik een Linux partitie aan? Ik heb werkelijk geen idee hoe dat werkt in Linux :(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Linux kan NTFS lezen. Schrijven raad ik niet aan. Naar FAT partities schrijven zou wel moeten lukken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je niet meer bij je beveiligde bestanden kan komen via Windows kan je er via Linux/Knoppix ook niet bij. Die bestanden ben je dus gewoon kwijt; zoals ook in deze FAQ te vinden is. Einde missie dus, tenzij je een backup hebt.

offtopic:
Het is gewoon Microsoft Windows hoor

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
withspider.007.png en dicht

ps Windhoos? Check je mail!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.