Toon posts:

Tv-out van matige kwaliteit op de ene tv, andere niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej

Mn tv-out kwaliteit is van matige kwaliteit op mn tv. Ik gebruik een Ati radeon 9800pro en verbind deze met mn tv, dmv een kabeltje (met die gele tulpjes) Op mn tv heb ik een scart-boxje hiervoor.

De kwaliteit op mn tv is helemaal niet netjes, dit terwijl (net getest) dit op de tv van mn zusje wel goed is (op dezelfde manier aangesloten). Ik heb hierna ook een stand-alone DVDspeler op beiden aangesloten, maar hierbij had het resultaat geen, tot weinig verschil (niet met het blote oog te zien iig).

--------------------------------------------
Hier een link naar de specs van mijn tv. http://www.sharp.it/products/img/3690.pdf

Hier de specs van mn zusjes tv (kon de specs niet op Inet vinden):

op Internet heb ik deze niet kunnen vinden, maar uit het boekje:

Televiesiesysteem/kleurensysteem: CCIR, B/G, H, PAL-SECAM

Beschikbare kanalen: UHF 21-69 / VHF S1-S20

Beedbuis: BLACK TRINITRON (55cm)

Ingangen: 21-polige EURO-AV bus: CENELEC-norm, RGB-ingangen; aangesloten Audio/Video-ingangen / cinchbussen. Video-S-ingang (4-polige DIN)

Uitgangen: 21-polige EURO-AV bus: CENELEC-norm / aansluiting hoofdtel.

** (rest doet er helemaal niet meer aan toe...) alleen vermogen etc. **

--------------------------------------------

Hoe kan het dat op mijn tv, de tv-out zo veel minder mooi is, dan op de tv van mn zusje (of op welke andere tv dan ook)???

(p.s. de scart-ingang van mn tv, is niet helemaal perfect meer, oogt redelijk wankel)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dan zou ik daar het probleem zoeken

heb je geen 2e scart aansluiting of ingangen op de voor/zijkant

zoek een scart blokje met s-video ingang en een s-video kabel (of een s-video kabel met aan de andere kant een scart connector) en probeer eens wat voor effect dat heeft op tv, dat is iig betere kwaliteit dan composiet

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem, met S-video, krijg ik alleen zwart/wit beeld met de ati kaart. Ik geloof dat je, al wil je met je ati kaart, met s-video kleurenbeeld hebben, je tv een bepaald iets moet ondersteunen (ben even de naam kwijt). Dit doet mijn tv dus niet.
(gebruikte de S-video wel met mn oude gforce 4-MX kaart. Dit verliep wel vlekkenloos.)

Ik heb jammer genoeg ook geen 2e scartaansluiting op mijn tv (of een andere aansluiting). Wat ik misschienwel zou kunnen proberen, is om de scart, via de videorec. te doen, en kijken of het beeld dan wel zuiver is? (het lukt hierbij wel om beeld te krijgen, gebruikte ik ook altijd op mn oude tv, die geen scartaansluiting had)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 23:49 ]

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Bij mij moet ik in het menu even aangeven dat ik gebruik maak van S-Video. Op dat moment staat het beeld zo strak als een huis. 2x beter dan via de scart..
Kijk toch je menu of handleiding eens na zou ik zeggen voor de S-Video aansluiting

-edit- Lezen is ook vak, ik zie dat je in het verleden al wel met een andere kaart S-Video aan de gang had. Hmm.. Heb zelf ook een ATI en je probleem is mij verder richting S-Video onbekend.

[ Voor 29% gewijzigd door Jaywalker op 27-08-2004 00:00 ]

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd, om via de scart van de videorecorder, de tv-out te bekijken. Dit was gelukt, maar de kwaliteit van het beeld werd er niet bter op. Het probleem zal dus niet meer te zoeken zijn bij de scart ingang, maar bij de televisie zelf denkik.. Moet de tv een bepaald iets ondersteunen?