Toon posts:

Wlan snelheid "dropt"van 54mbps naar 11mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...Ik heb veel topics over wlan gelezen en ook een paar aangedragen oplossingen geprobeerd (zoals netwerkbridge verwijderen, Wlankaart op 802.11g gezet). Zelf heb ik een Acer TM 6003LMI en heeft dus 802.11b/g. Mijn router DLink 624+ moet absoluut 54Mbps aankunnen. In eerste instantie staat mijn Wlan op 54mbps maar snel "dropt" het naar 36, 24 en uiteindelijk stijf op 11mbps. Signaalsterkte is perfect en zelfs de downloadsnelheid vind ik prima gem. 300kbs p/s. Nu weet ik dat het voor internet 11mbps prima is, maar toch vraag ik me af hoe dit kan? Het rare van dit is ook nog dat het dan van 54 naar 11mbps gaat, daarna stijgt het weer...het gaat op en neer.

Wellicht dat iemand in de buurt een 11mbps apparaat heeft??? Ik kom er echt niet uit...

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 23:19 . Reden: extra info ]

Verwijderd

als je een grotere afstand tot de router neemt dropt het signaal inderdaad een stuk. Als je met je laptop in een straal van een meter zit heb je wel de voll54mbps (mag ik hopen voor je :))

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
1. Over welke afstand tussen AP en Client hebben we het dan?
2. Heb je al eens geprobeerd een ander kanaal in te stellen.
3. Zijn er eventueel storende apparaten in de buurt van je AP of client, verplaats het spul eens een paar meter.

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Laptop staat pal naast router...ook op een ander kanaal geprobeerd maar tevergeefs. Signaalsterkte is perfect! Voor de rest staat er een cd speler, mengpaneel en een radio in de buurt, maar deze zijn uitgeschakeld... uiteraard heb ik de laptop verplaatst, maar dit wil ook niet lukken...

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
In je router zie je een optie "speed" en die staat hoogste waarschijnlijk op AUTO en misschien wel op 11Mbit.

Probeer hem eens op 54Mbit te zetten.

succes!

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
Alpha_Mouse schreef op 27 augustus 2004 @ 10:49:
In je router zie je een optie "speed" en die staat hoogste waarschijnlijk op AUTO en misschien wel op 11Mbit.

Probeer hem eens op 54Mbit te zetten.

succes!
Ha, idd, router nu ook op 54mbps en G-mode gezet! Prima nu! Bedankt! Stom stom stom van mij...

Verwijderd

Erg logisch met de bevindingen die jij had gedaan. Je ziet dat er 54Mbits uit getrokken kan worden maar softwarematisch wordt dit dus beetje bij beetje omlaag getrokken B)

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:06

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Of de buurman helpt mee!

Verwijderd

Zelfde probleem, maar NIET opgelost ;(

zodra ik mijn speed op alleen G zet en niet mixed krijg ik op mijn laptop heel ff te zien dat de speed verspringt van 11Mbps naar 54Mbps en dan binnen 5 seconden zegt hij vrolijk dat er geen verbinding meer is... hij vind nog wel SSID van me AP maar connecten wil niet meer.

Overigens is het signaal 100% en dropt ook niet.

- channels veranderd, helpt niets
- afstand verkleint tot minder dan een meter, helpt niets

Ik ben in bezit van het volgende:

Linksys Broadband Router WRT54G
IBM Thinkpad T42; 11/a/b/g wireless lan mini pci adapter
Pagina: 1